TKO JE KOGA PREVESLAO?

I struka protiv reklame Croatia osiguranja

05.11.2011 u 10:00

Bionic
Reading

Poruku autora da su 'vozanje i preveslavanje' u reklami za Croatia osiguranje bili samo metafora nisu tako shvatili u regulatoru tržišta financijskih usluga Hanfi, koja je zabranila emitiranje spornog spota krajem listopada. No umjetničku slobodu nije podržala ni strukovna udruga Hura, koja je također preporučila prekid emitiranja

Zanimljivo je i da su dijelovi reklame, unatoč zabrani, preživjeli u HTV-ovu prime-timeu, gdje se ovaj osiguravatelj upravo njima predstavlja kao ponosni sponzor emisije Ples sa zvijezdama

Iako smo odmah nakon Hanfine reakcije, 24. listopada, zatražili mišljenje HURA-e, tek deset dana nakon što je Samodolova agencija zabranila reklamu Croatia osiguranja Sreća u nesreći - jer je 'negativno i pogrešno opisivala druge osiguravatelje' - dostavljen nam je zapisnik sa sjednice Suda časti HURA-e. No čak i s takvim zakašnjenjem zanimljivo je čuti što je struka zaključila o kreativnom izražavanju marketinške agencije McCann Erickson u spornoj reklami.

screenshot HRT 
Ples s osiguravateljima...

Sud časti HURA-e (Hrvatskog udruženja društava za tržišno komuniciranje), u čijem radu ovoga puta nije sudjelovao njegov predsjednik Slobodan Presečki kako bi izbjegao sukob interesa jer je zaposlenik agencije McCann Erickson, sastao se 26. listopada.

Članovi suda Kamilo Antolović (K&K), Suzana Kulaš (tfm), Senad Mehdin (TBWA), Alan Engelbrecht (Advans), Igor Matutinović (GfK), Luka Duboković (BBDO) donijeli su preporuku društvu Croatia osiguranje da odmah prestane s objavom kampanjeSreća u nesreći, a agencijama McCann Erickson i Unex, koje su realizirale spornu kampanju, naložio je da se oglašivaču CO pruže dokazi da je kampanja prekinuta.

Sud časti ističe da se porukama u kampanji krši 14. točka kodeksa oglašavanja koja se odnosi na omalovažavanje i ovako glasi: 'U tržišnoj komunikaciji nije dozvoljeno omalovažavati osobe ili skupine osoba, tvrtke, organizacije, industrijske ili komercijalne aktivnosti, zvanja ili proizvoda, ili težiti tome da se iste izloži prijeziru ili ismijavanju javnosti.'

A poruke, ako su vam možda promakle, ovako su glasile: 'Dok vas neki pokušavaju preveslati, mi s vama plovimo kroz život. Dok vas neki vozaju, mi s vama putujemo do cilja. Dok vam neki skupo prodaju obećanja, mi svoja ispunjavamo.'

Nakon zabrane spota autori reklame poručili su da je Hanfa krivo shvatila kreativno izražavanje te da su 'vozanje i preveslavanje' bile samo metafore. Iz CO-a su priopćili da su, poštujući rješenje agencije, reklamu odmah uklonili. No ostaje upitno tko je koga preveslao, jer Hanfa je na spornu reklamu reagirala nakon gotovo mjesec dana, a dijelovi reklama ipak su preživjeli i još uvijek se emitiraju više puta dnevno u prime-timeu javne televizije.

CO se, naime, uz slogan 'Sreća u nesreći' pojavljuje kao 'ponosni sponzor' 'Plesa sa zvijezdama', a brižni agent Croatia osiguravatelja i dalje štiti svoju klijenticu od kiše pred stotinama tisuća gledatelja.