APEL STRUČNJAKA

Hrvatskoj treba agencija za promicanje ulaganja

27.07.2011 u 14:27

Bionic
Reading

Hrvatska zaostaje u privlačenju stranih investicija zbog administrativnih barijera i nedovoljnih poticaja, ocijenili su sudionici okruglog stola 'Predstavljanje novih ulagačkih mogućnosti u hrvatskom okruženju', u organizaciji Poslovnog dnevnika i Centra za razvoj i marketing

'Zemlje srednje i istočne Europa su relativno lako izašle iz krize zahvaljujući stranim investicijama u proizvodnju što im je omogućilo da iskoriste fiskalne poticaje razvijenih zemalja', rekao je analitičar Zdeslav Šantić ističući da Hrvatska nije imala tu priliku jer je većina stranih ulaganja otišla u uslužne djelatnosti usmjerene na domaće tržište.

Drastičan pad stranih investicija u ovoj i prošloj godini Šantić objašnjava nepovoljnom investicijskom klimom koja se očituje u nedovoljnim poticajima, administrativnim barijerama i visokim troškovima. 'Investitori domaće okruženje ne smatraju dovoljno efikasnim da bi iz Hrvatske mogli proizvoditi za druga tržišta', poručio je Šantić.

Sudionici skupa ukazali su na značaj krovnih organizacija za privlačenje ulaganja, izražavajući nezadovoljstvo ukidanjem Agencije za promicanje investicija. Govoreći o češkom uspjehu u privlačenju investicija, savjetnik za trgovinu Veleposlanstva Češke Republike u Hrvatskoj Tomaš Kuchta, a naveo je da je nevladina agencija Cech Invest realizirala više od 1.500 investicijskih projekata.

O iskustvima Srbije, koja je preuzela vodeću ulogu u privlačenju investicija u regiji Jugoistočne europe, govorila je ekonomska savjetnica Veleposlanstva Republike Srbije Ivana Ivković.

Prema njezinim riječima, ključnu ulogu u privlačenju investitora u Srbiju imali su nisko porezno opterećenje uz dodatne porezne olakšice, visoki poticaji za zapošljavanje te potpisivanje ugovora o slobodnoj trgovini s Rusijom, Turskom i Kazahstanom.

Dizajner Boris Ljubičić govorio je o važnosti oblikovanja i brendiranja hrvatskih proizvoda u cilju jačanja hrvatskog identiteta u inozemstvu. 'U Hrvatskoj još uvijek postoji bojazan isticanja hrvatskih oznaka na proizvodima', rekao je Ljubičić, ističući primjere zemalja poput Italije, Njemačke, Kande, koje na autohtonim proizvodima jasno ističu nacionalno porijeklo.

Na okruglom stolu predstavljeno je i nekolik projekata s razvojnim potencijalom koji se nude potencijalnim investitorima.