IVICA MATOŠEVIĆ:

'Hrvatska mora postati poznata kao vinska zemlja'

11.04.2012 u 13:34

Bionic
Reading

Poznati hrvatski vinar Ivica Matošević ističe da Hrvatska kao vinska zemlja ima svoje posebnosti što je dobro, jer je danas svjetski trend da svatko nastoji pokazati nešto što drugi nemaju

Hrvatski vinari svake godine proizvode sve kvalitetnija vina, ali ih unatoč tomu ne uspijevaju prodati, istaknuli se danas na predstavljanju programa Zagreb Wine Gourmet Weekenda predstavnici najpoznatijih domaćih vinarskih udruga. Ivica

Matošević, poznati hrvatski vinar i predsjednik Udruženja vinarstva HGK, posebno je istaknuo nužnost udruživanja vinara u jednu krovnu udrugu. 'Uvozimo više nego što izvozimo, a proizvodimo više od domaćih potreba. Moramo promijeniti te trendove. Vina su nam iz godine u godinu sve bolja. Premali smo da radimo individualno i zato se trebamo udružiti', naglasio je Matošević.

Kako je objasnio za tportal Hrvatska je povijesno vinarska zemlja kao što su i neke druge mediteranske zemlje: 'Baštinimo istu tekovinu, ali je naša pozicija na međunarodnom tržištu bitno različitija od njihove. To je ponajviše stoga što je politička realnost u Hrvatskoj zadnjih 60-ak godina bila drukčija. Mi sada ponovno nastojimo postati prepoznatljivi na međunarodnoj sceni, jer je ona jedini izlaz za opstanak i napredak hrvatske vinske priče.'

Matošević navodi da Hrvatska kao vinska zemlja ima svoje posebnosti što je dobro, jer je danas svjetski trend da svatko nastoji pokazati nešto što drugi nemaju: 'Mi imamo povijesne, praktične i materijalne argumente u svojim autentičnim sortama i u svojim vrsnim proizvodima da budemo opet veliki igrači na toj međunarodnoj sceni. Ona nam je bitna da viškove proizvodnje i sve jaču konkurenciju neutraliziramo izvozom određenih hrvatskih vina. Kako bismo to napravili i kako bismo dobili dobru cijenu za dobar proizvod, moramo biti prepoznatljivi. Nama je danas najvažniji proces stvaranje slike o Hrvatskoj kao o vinskoj zemlji. To se lijepo može usporediti s turističkom industrijom i s procesom koji su oni prolazili. Vjerujem da Hrvatska kao mala zemlja mora brendirati svoje najbolje resurse. Nećemo mi vinari sami pričati o našim vinima, vinarska priča mora biti dio hrvatske priče, a u ovom kontekstu dio hrvatske turističke priče.'

Svjetskoj promociji hrvatskih vina, smatra Matošević, najbolje mogu pomoći inozemni novinari koji pišu o vinu: 'Njih bi trebalo dovoditi u Hrvatsku, a baš za to će poslužiti i Zagreb Wine Gourmet Weekend na kojemu će takvi novinari dobiti dobru sliku o hrvatskim vinima i onda takvu poruku poslati u svijet.'

Matošević ističe kako vinari imaju dobru podršku Hrvatske gospodarske komore, ali smatra da bi povezanost s državom trebala biti jača. 'Ako želimo napraviti iskorak i ako se ne želimo sutra naći u problemima s kojima se susreću poljoprivrednici, mi jednostavno moramo više surađivati. Moramo surađivati u kontekstu strategije poljoprivrede, moramo surađivati u ugrađivanju vina u hrvatski turistički proizvod i vjerujem da nama jednostavno ne gine jača povezanost s državom. Naime, mali vinari mogu jednom ili dvaput otići u svijet i ispričati priču o svojim vinima, ali sve ozbiljne vinske zemlje to rade u suradnji s državom', objasnio je poznati vinar.