POTROŠAČKE NAVIKE

Hrvatima pri kupovini nisu najbitniji brendovi ni cijena

23.08.2012 u 09:23

Bionic
Reading

Najnovije istraživanje GfK-a pokazuje da je hrvatskim građanima prilikom kupovine i odluke o nabavci proizvoda i usluga danas daleko najbitniji 'omjer cijene i kvalitete'. Tradicija i brand (marka) sada su na začelju prioriteta

Istraživanje Centra za istraživanje tržišta GfK-a iz srpnja 2012, čiji su podaci upravo obrađeni, pokazuje dramatične promjene u ponašanju hrvatskih kupaca i načinima na koji oni donose odluke prilikom kupovine roba i usluga.

Istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku za Republiku Hrvatsku pokazuje da većina hrvatskih građana prilikom kupovine proizvoda i usluga danas ponajviše gleda i vrednuje 'omjer cijene i kvalitete' - (čak 39% ispitanika).

Prvenstveno 'kvaliteta' bitna je za 22,5% ispitanih građana Hrvatske; 'zdravlje' odnosno 'koliko je proizvod ili usluga dobra za moje zdravlje' ističe 17% naših sugrađana.

S obzirom na trenutačnu recesiju i krizu u Hrvatskoj, zanimljivo je da je stavka 'cijene' tek na četvrtom mjestu sa svega 8,3%. 'U vrijeme izražene krize, kada zasigurno svaki naš sugrađanin u Hrvatskoj iznimno pazi kako će potrošiti svoju kunu, ovaj je podatak iznimno zanimljiv', naglašava Mirjana S. Pelaić, direktorica tvrtke Axios u Hrvatskoj, koja je i naručitelj ovog istraživanja, i dodaje: 'Vjerujemo da je razlog tome činjenica da su naši sugrađani danas bombardirani ponudama s niskim cijenama, ali i prečesto preniskom kvalitetom. Građani su se očito tijekom nekoliko zadnjih godina nerijetko 'opekli' inzistirajući na najnižoj cijeni', kazala je Pelaić.

Nakon 'cijene', naši sugrađani, na peto mjesto po važnosti, smjestili su 'naviku kupovanja' (7% ispitanika), zatim 'ekologiju - koliko je proizvod ili usluga štetna za prirodu i okoliš' - 2,8%, potom 'tradiciju' - 2,3%, i na koncu 'brand / marku' sa svega 1,3%.

'Upravo je šokantan nalaz ovog istraživanja - da su tradicija, navika kupovanja, kao i brand, odnosno marka, koji su prema brojnim istraživanjima prije sadašnje recesije (prije 2008 godine) bili primarni razlog odluke o kupnji kod brojnih hrvatskih građana, danas na samom dnu ljestvice', priopćili su iz GfK.

Potaknuti krizom, ali i dolaskom nekih posve novih proizvoda i usluga, kao i trgovačkih marki, na domaće tržište, potrošači su očito u proteklih nekoliko godina 'eksperimentirali', kupovali i konzumirali dotad nekorištene proizvode i usluge i u brojnim kategorijama, te zaključili da proizvodi i usluge kojima su tradicionalno davali povjerenje više ne zaslužuju njihov novac - ne daju im najbolji omjer cijene i kvalitete koji im je očito sada najbitniji, naglašavaju stručnjaci Axiosa.