ZAGORSKI LIST TVRDIO JOŠ 2003.

Crkvenac zaslužan za posao s Daimlerom?

26.03.2010 u 15:19

Bionic
Reading

Sedam godina prije nego što je njemački proizvođač automobila priznao da je podmićivao i hrvatsku Vladu, Zagorski list je pisao da je sumnjiv posao Daimlerovom konzorciju osigurao tadašnji ministar financija Mato Crkvenac, i to da bi spasio propalu banku, no on danas tvrdi da o tome ne zna ništa

Pozivajući se 2003. godine na visoki izvor iz SDP-a, Zagorski list je pisao da je ključna osoba za posao s Daimlerom bio Mato Crkvenac. Spominjala se teorija da je njegova namjera bila da se kroz poslovanje s IM Metalom, tvrtkom članicom konzorcija Debis, sanira Karlovačku banku. Ključnu ulogu u tome tko će dobiti ugovor s hrvatskom Vladom navodno je odigrao karlovački SDP-ovski krug, s kojim je ministar Crkvenac bio blizak.

'Prvi put čujem za tu teoriju, ne znam ništa o tome, niti kakve to veze ima s Karlovačkom bankom, niti znam išta o tim kooperantima. Nikad mi nitko nije nudio mito', izjavio je Mato Crkvenac za tportal, uz Ljubu Jurčića i Šimu Lučina jedan od potpisnika Daimlerovog posla s Vladom.

Nezadovoljni što je izgubljen 'zagorski posao stoljeća' koji je trebala dobiti Tehomehanika iz Marije Bistrice, Zagorski list, lokalni tjednik koji izlazi u Zaboku, ali je prilično utjecajan u cijeloj zagorskoj županiji, upozoravao je na mogućnost korupcije jer je 'Vlada strancima i junacima crnih kronika (op.a. tvrtka IM Metal bila je pod istragom zbog šverca oružja) dodijelila posao, a zagorskim radnicima knjižice'.

Tekst pod naslovom Crkvenac dao posao Debisu da bi sanirao Karlovačku banku? bio je udarna tema broja. Je li moguće da tadašnji ministar Crkvenac niti itko iz Vlade nije tada ni vidio ni reagirao na taj novinarski uradak? Mate Crkvenac danas inzistira da nije ni čuo za taj tekst ni za kombinaciju preko karlovačkog SDP-a s kojom ga se povezuje u njemu.

Nekadašnji ministar financija, kao i Šime Lučin s kojim smo razgovarali prije dva dana, kaže da želi da se cijela priča oko Daimlera rasplete što prije 'jer da i njega zanima tko je dobio mito'.

Iako je njemački proizvođač automobila priznao da je potkupljivao dužnosnike hrvatske Vlade, Crkvenac smatra da je spornom nabavom vatrogasnih vozila Vlada napravila dobar posao 'jer je rok otplate rastegnut na devet-deset godina, vatrogasna vozila su se pokazala vrlo kvalitetna, a hrvatske tvrtke i dalje rade s njemačkim'.

Za ponudu Tehnomehanike, koja je odbačena iako je bila jeftinija, Crkvenac kaže da je bila nekvalificirana, tvrdeći da se preko Ureda za javnu nabavu lako može provjeriti da njihova ponuda nije zadovoljavala osnovne uvjete natječaja.

U američkim sudskim dokumentima, koje posjeduje Večernji list, iscrtava se moguća linija podmićivanja Vladinih dužnosnika: preko Daimlerove tvrtke kćeri ETF isplaćeni su milijuni eura IM Metalu, od čega je dio navodno proslijeđen Vladinim dužnosnicima koji su osigurali posao.

A na ključno pitanje, na čiji je prijedlog Vlada donijela odluku da se direktnom pogodbom izabere Daimler, troje tadašnjih SDP-ovih ministara pravda se amnezijom: Tonino Picula, Ivica Pančić i Ingrid Antičević Marinović kažu da se ničega ne sjećaju.