etičko poslovanje

Chanel odustaje od krokodilske i zmijske kože

04.12.2018 u 15:25

Bionic
Reading

Francuska modna kuća Chanel objavila je u utorak da više neće koristiti kožu egzotičnih životinja u izradi torbi i ostalih proizvoda, što je naišlo na pozitivan odjek među aktivistima za zaštitu prava životinja

U budućim kreacijama nećemo više koristiti kožu egzotičnih životinja budući da je sve teže nabavljati kvalitetnu kožu na etički prihvatljiv način, pojasnio je modni direktor Chanela Bruno Pavlovsky.

Torbe, kaputi i cipele od zmijske, krokodilske i kože raža vrlo su skupi, podsjeća AFP, napominjući da cijene Chanelovih torbi od kože tih životinja navodno dosežu i do devet tisuća eura.

Danas su sa Chanelove internetske stranice uklonjene fotografije torbi od kože pitona iako se na Internetu mogu nabaviti rabljene po cijeni većoj od 5.500 eura, navodi se u izvješću francuske novinske agencije.

Chanelov dizajner Karl Lagerfeld izjavio je za modni list Women's Wear Daily da je francuska kompanija sama odlučila odustati od upotrebe kože egzotičnih životinja umjesto da "nas na to prisile. Učinilo smo to zato što se (zabrana) već osjeća u zraku".

Aktivističke udruge za prava životinja izrazile su zadovoljstvo odlukom francuske modne kuće. U udruzi PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) naglasili su da Chanel pruža primjer drugim luksuznim brendovima.

"Nije nimalo trendy koristiti kožu ukradenu od mučenih životinja u izradi odjeće i asesoara", poručili su iz PETA-e.

"Nema sumnje da je krajnje vrijeme da sve kompanije, poput Louisa Vuittona, slijede primjer Chanela i da se okrenu inovativnim materijalima koji će brojnim životinjama poštediti život i odvratiti od njih prijetnju nasilne, bolne smrti", ističu u udruzi.

Iako su vodeći modni brendovi već izloženi snažnom pritisku da odustanu od upotrebe krzna, što su Gucci, Armani Versace i John Galliano već učinili, Chanelova je odluka o odustajanju od kože bila posve neočekivana.

Kampanje protiv upotrebe kože krokodila i zmija nisu naišle na snažan odjek u javnosti kao one protiv krzna i pojedini luksuzni brendovi grade farme gmazova kako bi do kože životinja došli na navodno etički prihvatljiv način, podsjeća AFP.