PROGNOZE

Budućnost e-trgovine je stalna dostupnost

14.09.2016 u 16:17

Bionic
Reading

E-trgovina sve više će se približavati režimu rada 24/7, u kojem će jednu od ključnih uloga igrati dostava, moglo se čuti tijekom seminara o tom segmentu trgovine u organizaciji tvrtke Perpetuum Mobile

Glavni govornici besplatnog seminara na temu trendova, izazova i prilika koje donosi e-trgovina bili su Mike Pugh i Saša Kolenko

Mike Pugh iz tvrtke Main Door, domaćoj poslovnoj javnosti poznat je po tome što je neko vrijeme bio direktorom Arena Centra, a radio je i za Colliers International.

Tijekom polusatnog predavanja na temu globalnih trendova u e-trgovini Pugh je naglasio kako je riječ o djelatnosti koja ubrzano raste - u Ujedinjenom Kraljevstvu se po vrijednosti nadmašila građevinski sektor (221 milijarda funti) - te ima sve veći utjecaj na druge sektore.

E-trgovina sve više će se približavati režimu rada 24/7, u kojem će jednu od ključnih uloga igrati dostava. 'Dolazi vrijeme u kojem će kupljenu robu biti moguće preuzeti i potrebno dostaviti bilo kad', uvjeren je Pugh, 'U Velikoj Britaniji stambena naselja već se grade sa zonama predviđenima za dostavu.'


Hrvatska zaostaje za razvijenim zemljama po razini korištenja e-trgovine. U Ujedinjenom Kraljevstvu 81 posto pojedinaca kupuje online, Danskoj 79, dok je u Hrvatskoj taj udio tek na 31 posto.

No, Pugh je uvjeren kako je samo pitanje vremena kad ćemo premostiti taj jaz te kako se u tome krije prilika za domaće web trgovce. Iznio je podatak kako već sad 60 posto stanovnika Hrvatske starih između 16 i 24 godine kupuje online, naspram 40 posto iz dobne skupine 45 do 49.

No, domaći web trgovci i tvrtke koje se još nisu uključili u trgovinu online ne trebaju čekati već čim prije hvatati priključak. 'Organizirajte poslovanje oko online kanala prodaje, sklapajte partnerstva s ljudima koji razumiju to područje ako ga ne poznajete, počnite raditi imajući u vidu konačni cilj. I razmišljajte šire od Hrvatske', poručio je Pugh.

Saša Kolenko, partner i član uprave grupacije AWT International, govoreći o strategiji e-trgovine te tvrtke naglasio je kako su se dosad uglavnom oslanjali na plasman proizvoda putem partnerskih web trgovina (poput Abrakadabre ili Pet Shopa), no i kako planiraju proširenje vlastite ponude online.


Za prodaju online posebno su se pogodnim pokazali proizvodi koje je zahtjevno transportirati, kao i one koje klasične trgovine nerado uzimaju zbog više cijene i/ili malih opsega prodaje. Kao primjer je naveo velike vreće s hranom za životinje, koje su prije prodavali putem benzinskih postaja, da bi na web prodaju prešli nakon što im taj kanal više nije bio dostupan.

Prodaju online AWT podržava s akcijskim popustima i programima lojalnosti. No, istaknuo je Kolenko, treba iskoristiti i druge mogućnosti koje su na raspolaganju zahvaljujući razvoju tehnologije, poput personalizacije proizvoda.
Uz već postojeću web trgovinu Dobra vina, planiraju razviti trgovinu općeg tipa sa širom ponudom proizvoda, web odredište namijenjeno igračkama te B2B projekt za male i srednje korisnike.

Tijekom panel rasprave naglašeno je kako prijevare u kontekstu web trgovine nisu veliki problem, ali kako treba posebnu pozornost posvetiti kvalitetnoj organizaciji logistike te gradnji povjerenja u web trgovine.