POSLOVNI REZULTATI

Atlantic Grupa: Prihodi pali 5,5 posto, dobit potonula 32,8 posto

28.02.2017 u 10:32

Bionic
Reading

Atlantic Grupa je u 2016. ostvarila prihode od prodaje od 5,1 milijardu kuna, što u odnosu na 2015. godinu predstavlja pad od 5,5 posto. Istovremeno, neto dobit je potonula 32,7 posto na 163,2 milijuna kuna

Na slabije rezltate poslovanja najviše je utjecao pad prihoda uzrokovan prestankom suradnje s najvećim kupcem preivatne robne marke u Sportskoj i aktivnoj prehrani kao i restrukturiranjem tog poslovnog područja.

Izuzmu li se navedeni efekti, prihodi od prodaje ostali su na prošlogodišnjoj razini. Dobit iz poslovanja prije kamata i poreza (EBITDA) iznosi 474,4 milijuna kuna i manja je za 16,4 posto, uslijed najavljenih ulaganja u razvoj distribucije vlastitih brendova u Njemačkoj i Austriji. Neto dobit nakon manjinskih interesa ostvarena u prošloj godini iznosi 162,8 milijuna kuna.

Negativan utjecaj na poslovanje imali su i viši troškovi osoblja, marketinga i usluga, nastavno na ciljana ulaganja u internacionalizaciju poslovanja te nepovoljan učinak srpskog dinara i ruske rublje.

Uz ulaganje u distribucijske kapacitete na zapadu Europe, Atlantic je nastavio razvijati distribucijsko poslovanje ugovorima s novim s principalima u regiji (Beam Suntory za tržišta Srbije, Makedonije, Crne Gore, Kosova i Albanije) kao i na zapadu (švedski Nocco).

Tijekom 2016. godine Atlantic Grupa se fokusirala na restrukturiranje područja Sportske i aktivne prehrane te je godinu završila sa značajno efikasnijim poslovnim modelom koji podrazumijeva manji broj proizvoda s višom profitabilnošću, dok je u području proizvodnje za privatne robne marke sklopljena suradnja s novim partnerom te se nastavlja s razvojem novih proizvoda i pregovorima s novim potencijalnim partnerima.

Također, Atlantic je s EBRD-om i četiri partnerske banke (Erste, Raiffeisen, Sberbank i Unicredit) te Međunarodnom financijskom korporacijom (IFC) dogovorio povoljnije financijske uvjete kreditnog paketa u vrijednosti od 191,5 milijuna eura uz produljenu ročnost te je ostvareno i uspješno izdanje korporativnih obveznica. Atlantic Grupa je u 2016. osvojila priznanja za najbolje korporativno upravljanje u Hrvatskoj te za transparentnost u odnosima s investitorima, na ZSE je kompanija po četvrti put nagrađena prvim mjestom, a na međunarodnoj konferenciji Beogradske burze srebrom.

Ukupnom rastu prihoda od prodaje Atlantic Grupe najviše su pridonijeli Strateško poslovno područje Delikatesni namazi s rastom od 9,4 posto, Strateško poslovno područje Zdravlje i njega s rastom od 5,4 posto, Strateško poslovno područje Slatko i slano s rastom od 3,1 posto te Distribucijsko područje Hrvatska s rastom od 2,2 posto. Kava se s 20,8 posto udjela u ukupnim prihodima od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija sa 1,063 milijardi kuna prihoda od prodaje. Gotovo svi važniji brendovi (Barcaffe, Grand kafa, Argeta, Smoki, Cedevita, Donat Mg) su na regionalnim tržištima ostvarili rast tržišnih udjela.

'U 2016. godini Atlantic Grupa je osnovala distribucijske kompanije u Njemačkoj i Austriji, sa svrhom plasmana ciljanih proizvoda s najvećim međunarodnim potencijalom na ova tržišta. Uz implementaciju strategije internacionalizacije poslovanja, nastavili smo s uspješnim restrukturiranjem područja Sportske i aktivne prehrane pojednostavljivanjem receptura i proizvodnog portfelja. Također smo ugovorima s novim principalima proširili distribucijske aktivnosti na regionalnim tržištima te smo nastavili aktivno razvijati vlastite brendove, o čemu najbolje svjedoči posljednje istraživanje nezavisne agencije Valicon prema kojemu su četiri vlastita brenda Atlantic Grupe (Cedevita, Argeta, Smoki i Cockta) pozicionirani među TOP 10 brendova na pet najvećih regionalnih tržišta', komentirao je predsjednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.