ZAGREBAČKA BURZA

AD Plastik podignut na višu burzovnu kotaciju

Bionic
Reading

Dionicom AD Plastika od danas se trguje na najvišoj aktivnoj kotaciji Zagrebačke burze – Službenom tržištu. To je 19. dionica i 18. kompanija čije dionice kotiraju na tom tržištu

'Riječ je o kompaniji koja je dominantno izvoznik i koja je svjesna da je transparentnost najvažnija za dobivanje novih ulagača', izjavila je predsjednica Uprave ZSE Ivana Gažić prilikom potpisivanja ugovora o uvrštenju.

Dividenda od 40 do 60 posto dobiti

Najveći vlasnik AD Plastika je kompanija GAO Rusija koja drži 30 posto dionica, dok slovenski Prevent Global drži 25,8 posto. Menadžment i zaposlenici imaju 15 posto dionica, a mali dioničari i banke drže nešto više od 26 posto. Uprava je najavila da će u srednjem roku isplaćivati dividendu od 40 do 60 posto dobiti.

Ulazak u višu kotaciju burze smatra se pozitivnim pomakom u poslovanju neke kompanije. Na tržištu kapitala za tom dionicom obično poraste potražnja jer mali ulagači očekuju pojačani interes velikih investitora. Dionica AD Plastika je tako u četvrtak, posljednjeg dana trgovanja na Redovitom tržištu, bila obavijena optimizmom. Iako je na početku trgovanja bilježila pad, do kraja dana situacija se preokrenula. Trgovanje je zaključila na 97,9 kuna, što je 3,05 posto više nego dan prije.

AD Plastik je kao kompanija formirana 1992. godine, no još od 1973. proizvodili su se auto-dijelovi za Jugoplastiku. Danas AD Plastik posluje kao grupacija na sedam lokacija u četiri zemlje. Promatrajući financijsku strukturu, taj proizvođač plastičnih dijelova za automobile ima gotovo 420 milijuna temeljnoga kapitala. U posljednjih pet godina prihodi grupe konstantno rastu i prošle su godine iznosili 1,2 milijarde kuna. Polovina od toga su prihodi samog AD Plastika.

Tvrtka uglavnom posluje s dobiti, a jedina iznimka je bila 2008. Te godine, kad je automobilska industrija krahirala, imali su gubitak od 43 milijuna kuna, no prošla je godina donijela oporavak i dobit.

Prema projekcijama, ova bi godina trebala završiti s neto dobiti od 30 milijuna kuna, što je dvostruko više od planiranoga. Bilanca AD Plastika pokazuje i smanjenje kreditne zaduženosti u posljednjih nekoliko godina. Tako je ukupna zaduženost prije četiri godine bila 372 milijuna kuna, dok projekcije za ovu godinu govore o dugu od 225 milijuna.

Prema procjenama poslovanja u iduće četiri godine, AD Plastik planira godišnje ostvarivati rast prodaje od šest posto. To bi trebalo rezultirati dvostruko većom dobiti do kraja 2014, odnosno zaradom od 64 milijuna kuna.