karavan

[FOTO/VIDEO] Vozili smo obnovljenu 3. generaciju Škode Superb: Moćan, dizajnerski lijep i kvalitetan automobil

12.10.2019 u 18:09

Bionic
Reading

Krajem svibnja ove godine, Superb je doživio osvježenje, pa se ovoga dobro odmjerenog automobila ne bi posramile niti mnoge premium marke automobila

Ovaj tjedan smo imali na testu jedan od najiščekivanijih modela automobila u ovoj godini – obnovljenu treću generaciju Škode Superb. Naša testna izvedba je bila Superb Combi Premium 2.0 TDI DSG snage 190 KS.

Ako se za neki model iz proizvodne palete neke marke može reći da je perjanica, onda je to za Škodu svakako model Superb. Ovaj model velikog obiteljsko-poslovnog automobila već i samim svojim imenom sugerira da je u njemu nešto posebno. Ako bi se vratili na početke ovoga modela u 2001. godinu i prvu generaciju Superba, treba reći da je tada prošlo tek deset godina otkako je Škoda postala dio Volkswagen grupe. I trebalo je poprilično godina proći da svijet, a posebno Zapadna Europa prihvate činjenicu da se ovaj češki proizvođač, osnovan još 1895. godine kao Laurin&Klement, poprilično transformirao u modernog proizvođača automobila, vrlo prihvatljive kvalitete, dizajna, ali i pristupačnih cijena.

I stoga nije čudno da se i Škoda te 2001. odlučila na tržište izbaciti Superb, automobil koji itekako ulazi u sferu premium automobila. Treba reći da model Superb nije novi model u povijesti Škode, jer se proizvodio u periodu između 1934. i 1949.

Prva moderna generacija Superba, koja se proizvodila između 2001. i 2008. bila je bazirana na B5 PL45+ platformi Volkswagena. I odmah je izazvala veliku pozornost potencijalnih kupaca. Druga generacija, između 2008. i 2015. koristila je B6 A6/PQ46 platformu, koju je koristio i tadašnji VW Passat. I već ta činjenica bila je dovoljna da se spozna kvaliteta samog projketa Superb.

Treća generacija modela Superb, od 2015. do danas, koristila je MQB platformu VW grupe i to je bila daljnja evolucija, koja se pokazala prilično pouzdanom i kvaltetnom.

Krajem svibnja ove godine, nakon četiri godine na tržištu, Superb je doživio osvježenje, facelift, i to njegove sve četiri izvedbe; limuzina (sedan), karavan (combi), Scout i Superb iV. Službeno predstavljanje je organizirano u Bratislavi, u Slovačkoj, a obnovljeni Superb opremljen je najnaprednijim sustavima za pomoć vozaču, kao što je tempomat koji može predvidjeti što se događa u vožnji (Predictive Cruise Control) ili funkcijom Side Assist te najmodernijom opremom, uključujući inovativna potpuna LED Matrix prednja svjetla. Predstavljen je i prvi plug-in hibrid, novi Škoda Superb iV bit će dostupan s 1,4-litrenim benzinskim motorom s turbopunjenim motorom, snage ima 160 kW i ima potpuno električni domet do 55 km. Novi Škoda Superb Scout svojim višim ovjesom i zaštitom podvozja ima i solidne off-road sposobnosti.

Izvana, obnovljeni Superb, možete odmah razlikovati po redizajniranoj prednjoj rešetki hladnjaka koja je sada malo veća i spaja se izravno na prednja svjetla. Osim ovog detalja, straga obnovljeni Superb možete prepoznati po kromiranoj traci između stražnjih svjetala. S novim prednjim krajem limuzina se povećava za osam milimetara u odnosu na prošlu verziju - na 4862 milimetra, karavan za šest milimetara, na 4862 milimetra. Ostale dimenzije, međuosovinski razmak (2841 mm), širina (1864 mm) i visina (limuzina 1469 mm, karavan 1477 mm), ostaju nepromijenjene.

POGLEDAJTE VIDEO:

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal.hr

U svojoj unutrašnjosti, Superb sadrži kromirane detalje, osvijetljene odjeljke za odlaganje na vratima, nove presvlake sjedala i kontrastno obojene prošive. Naša testna verzija je imala vrlo kvalitetna sjedala u Alcantara materijalu sa sivim prošivima, i od trenutka kada uđete u kabinu odlično ćete se osjećati.

Za sve varijante Superba na raspolaganju je opcijski virtualni kokpit i izbor tri različita info-zabavnog sustava s 8-inčnim i 9,2-inčnim zaslonom. Oba ova zaslona nude navigacijsku funkciju, kojom se može upravljati gestikulacijom i glasovnom kontrolom u vrhunskom navigacijskom sustavu Columbus. Pored toga, u novom Superbu u funkciji su tri nova Simply Clever rješenja, čime se ukupan broj ovih korisnih detalja penje u karavanskoj izvedbi na 31.

Prostor za prtljažnik svakako će zadovoljiti i najzahtjevnije ljubitelje karavanske izvedbe automobila s volumenom od 660 do 1950 litara sa presavijenim naslonima stražnjeg reda sjedala, posebno jer je podnožje za utovar ujednačeno. U kabini, iznenađuje visoki, gotovo SUV-ovski položaj sjedenja, ali vam i dalje ostaje dovoljno prostora za glavu čak i ako ste natprosječno visoki uživate u dobrom pregledu. U stražnjem redu sjedala tri odrasle osobe će se osjećati kao u londonskom taksiju, a mjesta za noge i visine do krova ima i više nego što si to možete zamisliti. 9,2-inčni središnji zaslon osjetljiv na dodir i digitalni kokpit apsolutno su ažurirani, a unutrašnjost uvjerava čvrstom izradom i na dodir mekanim oblogama. Pametni telefoni se mogu integrirati putem Apple CarPlay ili Android Auto.

Osim novog hibridnog pogona, koji ima emisiju CO2 od samo 40 g/km, postoje još tri benzinska i tri dizelska motora. Najslabija je dizelska izvedba ona s 1,6-litrenim motorom snage 120 KS (88 kW) s DSG mjenjačem sa sedam brzina. Slijedi dvolitreni dizelski motor snage 150 KS (110 kW) s mogućnošću dva tipa DSG mjenjača - sa šest ili sedam brzina. Top dizelski motor je dvolitreni TDI snage 190 KS (140 kW) sa 7-brzinskim DSG mjenjačem i opcionalnim pogonom na sva četiri kotača. Sva tri dizelska motora opremljena su SCR katalizatorom i tehnologijom AdBlue, kao i filtrom dizelskih čestica. Kod benzinaca tu je 1,5-litreni TSI motor snage 150 KS (110 kW), s mogućnošću dva tipa DSG mjenjača - sa šest ili sedam brzina. Slijedi jači dvolitreni benzinac snage 190 KS (140 kW) sa 7-brzinskim DSG mjenjačem. Najjači je benzinski motor onaj snage 272 KS (200 kW) s pogonom na sve kotače.

Naša testna verzija imala je sjajan i vrlo moćan turbodizelski četverocilindrični TDI motor snage 190 KS (140 kW) sa 7-brzinskim DSG mjenjačem. Najveći okretni moment je izvrstan, čak 400 Nm pri 1900 do 3300 o/min. Mala zamjerka u vožnji s ovim motorom i mjenjačem ide na početno ubrzanje, koje kada pritisnete snažnije gas samo na trenutak oklijeva, ali kada 'prihvati' onda je munjevito i odmah vam je jasno da se radi o izuzetno moćnoj kombinaciji motora i mjenjača. Kako je riječ o prednjem pogonu osjećate kako automobil jednostavno 'grize' i pomalo odigne prednji kraj. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 8,3 sekundi, a krajnja brzina čak 240 km/h. Opcijske gume Pirelli Cinturato P7 dimenzija 235/40R19 i naplatci od lakih legura našem testnom modelu izvrsno pristaju i prilično pomažu sportskim voznim karakterisitikama cijelog vozila.

Što se tiče ovjesa, razlike između pojedinih programa vožnje vidljive su i dobro se osjete. Na raspolaganju su vam 5 načina vožnje; Eco, Comfort, Normal, Sport i Individual (u kojem možete prilagoditi elemente vožnje prema svom nahođenju, pa tako i npr. isključiti klimu). U Sport modu prilagodljivi ovjes je sada puno tvrđi, za razliku od npr. Comfort moda u kojem je osjetno mekši, možda i premekan. Odziv na gas je izravniji, a točke mijenjanja stupnjeva prijenosa su pomaknute prema većem broju okretaja motora. Pogotovo ako mijenjate ručno brzine polugama na kolu volana, prema svom osjećaju. Sa Superbom se nije za šaliti i rijetko će vam koji automobil na cesti moći parirati.

Karavanska verzija Superba izgleda atraktivno i nećete proći neprimjećeno na cesti. Ovo je moćan, velik, prostran i dobro odmjeren automobil kojeg se ne bi posramile niti mnoge premium marke automobila. A ova Business siva metalik boja u kombinaciji s unutrašnjim jednostavno funkcionalnim uređenjem i sjedalima u Alcantari dobitna je kombinacija.

  • +19
Škoda Superb Combi Premium 2.0 TDI DSG Izvor: Promo fotografije / Autor: Škoda

Za kraj, Superb Active 1.5 TSI dostupan je već od 203.727 kn, a naša testna izvedba Superb Combi Premium 2.0 TDI DSG stoji do registracije sa svim davanjima 367.585 kuna.