fatalna AUTONOMNA VOŽNJA

Teslin Autopilot imao je problema i ranije, a poginuli vozač je prilikom nesreće igrao igru na mobitelu

12.02.2020 u 09:56

Bionic
Reading

Walter Huang je vozio svoj Tesla Model X u Kaliforniji u autopilotskom načinu rada oko 70 milja na sat (113 km/h) kada se zabio u sigurnosnu barijeru

Američki Nacionalni odbor za sigurnost prijevoza (National Transportation Safety Board ili NTSB) objavio je jučer dokumente vezane na slučaj iz ožujka 2018., kada je vozač automobila Tesla poginuo dok je njegovim vozilom upravljao sustav Autopilot. U objavi NTSB-a stoji da je nesretni vozač ranije izvijestio o problemima sa sustavom Autopilot na prethodnim putovanjima, u kojima je ovaj sustav usmjerio kotače njegovog vozila prema području u obliku trokuta, između priključne ceste i trake autoceste. Inače, zabranjeno je prijeći u taj dio ceste, poznat kao gore area. To područje služi da bi se vozači s priključne ceste na siguran način uključili u jureći promet na autocesti.

Walter Huang, 38-godišnji softverski inženjer Applea, vozio je svoj Tesla Model X u Mountain Viewu, u Kaliforniji, u autopilotskom načinu rada oko 70 milja na sat (113 km/h) kada se zabio u sigurnosnu barijeru.

Podaci iz vozila pokazali su da je na prethodnim putovanjima Huang poduzeo korektivne mjere nakon što je Autopilot krenuo prema tom području. NTSB je rekao da u fatalnoj nesreći Huangove ruke nisu bile na volanu u posljednjih šest sekundi prije nesreće. Nije bilo dokaza kočenja ili manevra izbjegavanja.

NTSB, koji je također pronašao dokaze da je vozač koristio svoj pametni telefon tijekom putovanja, planira saslušanje 25. veljače kako bi se odredio vjerojatni uzrok nesreće. Proizvođač automobila Tesla nije odmah komentirao ovu objavu.

Vozači automobila Tesla kažu da se može izbjeći držanje volana na duže vrijeme dok se koristi Autopilot, ali tvrtka savjetuje da drže ruke na volanu i obrate pozornost dok koriste ovaj sustav autonomne vožnje.

U posljednjih 18 minuta putovanja sustav nije detektirao ruke na kolu volana oko trećine vremena, a sustav je izdao dva vizualna upozorenja za vožnju bez upotrebe ruku te zvučno upozorenje. NTSB je rekao da je Huang koristio iPhone tijekom svog putovanja, a zapisi pokazuju dokaz o prijenosu podataka.

Zapisi koje su pronašli zahvaljujući pomoći Applea pokazali su da se radilo o aplikaciji Tri kraljevstva, aktivnoj tijekom Huangovog fatalnog putovanja.

NTSB je rekao da 'većina igrača imaju obje ruke na telefonu za podršku uređaja i manipulaciju akcijama igre', ali je dodao da zapis podataka 'ne pruža dovoljno informacija kako bi se utvrdilo je li vozač Tesle držao telefon ili koliko je bio u interakciji s igrom u vrijeme sudara'.

Prethodno je kritizirao Teslin sustav pomoći vozaču Autopilot nakon fatalne nesreće na Floridi 2016. godine, a u rujnu 2019. istaknuo je da je dizajniran tako da dozvoli 'vozaču da se isključi iz vozačkih aktivnosti' u ranijem incidentu u Kaliforniji.

NTSB je također objavio dokumente o svojoj istrazi o trećem fatalnom incidentu Teslinog Autopilota u ožujku 2019. u Delray Beachu, na Floridi, koja je pokazala da nema dokaza da su vozačeve ruke bile na volanu u posljednjih osam sekundi. Vozač Modela 3 nije uspio reagirati prije nego što je udario u kamion, rekao je NTSB.