kadrovske promjene

Promjena vodstva u Škodi; odlazi dugogodišnji šef Bernhard Maier

13.07.2020 u 07:51

Bionic
Reading

Njegov nasljednik će biti izabran u skladu s češkim zakonom i naknadno najavljen na prvoj sjednici Upravnog odbora ŠKODA AUTO a.s. u kolovozu 2020. godine

Škoda je objavila kako Bernhard Maier odlazi s mjesta predsjednika Upravnog odbora 31. srpnja 2020. nakon gotovo pet godina vođenja Škoda Auta. Ovo je za sve poznavatelje izuzetnog uspjeha marke češkog proizvođača automobila posljednjih godina odjeknulo kao prava bomba. Šef Škode će napustiti tvrtku već krajem ovog mjeseca, a to je posljednji u nizu kadrovskih promjena među višim rukovodstvom u Volkswagen grupi, uključujući Ralfa Brandstättera koji je preuzeo dužnost izvršnog direktora VW marke odobnih automobila od Herberta Diessa. Maier, 60-godišnji Nijemac je obavljao funkciju generalnog direktora češke marke od studenog 2015. godine, kada je prešao iz sestrinske marke Porsche.

Nije naveden razlog Maierovog odlaska niti potvrda o odlasku iz Volkswagen koncerna. U izjavi Škoda kaže kako će nasljednik biti izabran u skladu s češkim zakonom te će biti objavljen na sljedećem sastanku odbora u kolovozu. Prema izvješćima u njemačkim medijima, Maier se razmatrao za preuzimanje Porschea od Olivera Blumea, koji je zauzvrat trebao biti prebačen na izvršnu ulogu u Volkswagenu, ali taj se plan promijenio nakon što je Brandstätter imenovan. Njemački list Handelsblatt izvijestio je da je Maier 'uznemirio' članove odbora Grupe svojim nastojanjem da povećaju prodaju Škode na ključnim tržištima Volkswagena, istovremeno podcjenjujući njemačku marku po cijeni, zahvaljujući nižim troškovima proizvodnje u Češkoj. No to su zasad samo špekulacije.

Tko je Bernhard Maier?

Bernhard Maier započeo je profesionalnu karijeru 1984. godine u Nixdorf Computer AG-u. Maier je od 1988. do 2001. obnašao različite menadžerske pozicije u BMW-u AG u Njemačkoj i inozemstvu. Između ostalog, bio je voditelj projekata za međunarodnu strategiju marke. Maier je 2001. godine preuzeo dužnost predsjednika Upravnog odbora Porsche Deutschland GmbH, a 2010. godine imenovan je članom odbora za prodaju i marketing dr. Ing. h. c. F. Porsche AG. U toj je ulozi Maier radikalno modernizirao trgovačku i prodajnu organizaciju.

Pod njegovim se vodstvom međunarodna trgovačka organizacija znatno proširila, a isporuke kupaca širom svijeta utrostručile su se. U studenom 2015. Bernhard Maier imenovan je predsjednikom Upravnog odbora ŠKODA AUTO a.s. Ključni aspekti preusmjeravanja tvrtke u okviru strategije 2025+ bila su područja elektromobilnosti, digitalizacije i povezanosti, nove usluge mobilnosti i provedba široke kampanje proizvoda za marku. Pod Maierovim vodstvom, ŠKODA je predstavila nove, važne modele poput KODIAQ, KAROQ, KAMIQ i SCALA, razvila ENYAQ iV, prvi model dizajniran isključivo kao električno vozilo, povećao prodaju na oko 1,3 milijuna vozila godišnje i ostvarili su rekordne brojke u odnosu na dobit i prodaju.

Škoda se smatra vrlo uspješnom u VW grupi, toliko uspješnom da se predstavnici nekadašnje nisko profitne osnovne marke VW putnički automobili često osjećaju pod pritiskom da smanje troškove. U Volkswagen Grupi, Škoda bi prije svega trebala biti adut u protiv istočnoeuropske konkurencije. Pod Maierom je Škoda lansirala nove modele poput SUV-a Kamiq i Kodiaq i revidirala uspješni model Octavia.

Prošle godine prije krize s koronavirusom, Škoda je povećala prodaju za oko 15 posto, na 19,8 milijardi eura, a operativni rezultat im je narastao za petinu na 1,7 milijardi. Škoda je ostvarila oko 8,40 eura operativne dobiti za svakih 100 eura prodaje, dok je osnovna marka VW stigla na oko 4,30 eura. Prošle godine u svijetu je isporučeno 1,24 milijuna novih automobila. Rekordni broj od 910.000 vozila sišao je s montažne linije iz čeških tvornica, što je 2,25 posto više u odnosu na 2018. godinu.

Prelazak na elektromobilnost također je izazov za Škodu jer je Superb iV, prvi plug-in hibrid na tržište stigao relativno kasno. Uz to, Škodi je više puta prijetilo da će postati žrtva vlastitog uspjeha, jer njihovi kapaciteti dosežu svoje granice. Olakšanje im je trebala biti buduća tvornica VW-a u Turskoj, ali od tih planova se zasad odustalo.

Predsjednik Uprave Volkswagen koncerna i predsjednik Nadzornog odbora Škoda Auto Herbert Diess zahvaljuje Bernhardu Maieru na izvanrednom učinku u koncernu Volkswagen, a posljednje vrijeme i za marku Škoda: 'Bernhard Maier jedan je od najiskusnijih automobilskih automobila menadžeri u Volkswagen grupi. U svojoj ulozi predsjedatelja Uprave Škoda Auto, dao je izuzetan doprinos poboljšanju profila marke. Njegove godine u Škodi su među najuspješnijima u 125-godišnjoj povijesti tvrtke. Želio bih zahvaliti Bernhardu Maieru na ovoj i gotovo dva desetljeća posebno uspješnih godina, prvo u Porscheu, a potom u Škodi.'