KAKO TO RADE VELIKI

Personalizacija - jedini put do originalnosti

09.06.2017 u 10:09

Bionic
Reading

Mnogo je vremena prošlo od legendarne izjave Henryja Forda da kupci mogu dobiti automobil u bilo kojoj boji dok god je ta boja crna. Danas je personalizacija proizvoda glavna stvar u industriji, a proizvođači se natječu u načinima na koje će svoje proizvode što više prilagoditi individualnim prohtjevima kupaca

Zašto je personalizacija postala ‘in’?

Sjećate li se vremena kad ste omiljenu emisiju na TV-u morali gledati u točno određeno vrijeme? Ili kad ste po cijele dane čekali da na radiju krene nova hit pjesma? Danas nam je sav ovaj sadržaj dostupan onda kad mi to želimo i mnogo važnije, zahvaljujući sofisticiranim algoritmima koji pronalaze slične proizvode, ponuda je proširena proizvodima skrojenim baš po našem ukusu.

Psiholozi kažu da privlačnost personalizacije proizlazi iz dva ključna faktora - potrebe za kontrolom i informacijske preopterećenosti. Potrošači žele imati osjećaj da su posebni, te da njihove potrebe nisu zadovoljene univerzalnom metodom po načelu jedna veličina odgovara svima. Također ne žele biti zatrpani nepotrebnim informacijama na koje će samo izgubiti dragocjeno vrijeme.

No što je uopće personalizacija i po čemu se ona razlikuje od običnog prilagođavanja?

Uzmimo za primjer automobile. Vi prilagođavate svoje vozačko iskustvo ako prilikom svakog sjedanja za upravljač morate namjestiti sjedalo i retrovizore, visinu i udaljenost od upravljača, kao i podesiti klimatizaciju i odabrati omiljenu radiostanicu ili pjesmu. Personalizacija je kad sjednete u automobil koji vas prepozna, te prema vašim potrebama automatski podesi vozačku poziciju, aktivira klimatizaciju baš onako kako biste vi to željeli i pusti glazbu koja savršeno odgovara vašem raspoloženju.

Personalizacija je i kada proizvođač po vašoj želji ugravira sliku ili natpis na samo vaš proizvod, primjerice ručni sat. Premda postoji mogućnost da negdje postoji još jedan takav, osjećaj da je ovaj napravljen isključivo po vašim željama čini ga personaliziranim.

Koji su trendovi u personalizaciji?

Kupci sve više žele direktno utjecati na izgled svojih proizvoda, pa im tako primjerice Nike omogućava da putem NikeID-a oblikuju vlastite tenisice, ispišu na njih određeni natpis te ih ukrase kojekakvim grafičkim detaljima. Coca Cola je objeručke prihvatila personalizaciju isprva ispisivanjem imena na svojim proizvodima, a potom i s dva milijuna individualno dizajniranih šarenih bočica dijetalne kole u kampanji ‘Ostanite jedinstveni’. Čak je i McDonald's krenuo s testiranjem personaliziranih hamburgera.

Ne personaliziraju se samo proizvodi, već i usluge. Turistički vodiči, primjerice, mogu skrojiti svoj aranžman prema individualnim željama klijenata.

Budućnost bi nam, zahvaljujući sve većoj rasprostranjenosti i adaptaciji 3D printera, trebala omogućiti još direktnije personaliziranje proizvoda i usluga. Tko zna, možda ćemo jednog dana u šarenoj, individualiziranoj budućnosti, kad univerzalno postane moderno, s nostalgijom gledati na retro stvari koje su bile napravljene da zadovolje svačije ukuse i potrebe.