uoči premijere

[FOTO] Ovako će izgledati Škoda ENYAQ iV

13.08.2020 u 08:38

Bionic
Reading

Dužine 4648 mm i širine 1877 mm, električni ENYAQ iV bit će nešto manji od standardnog Kodiaqa, ali njegova visina od 1618 mm jasan je znak da će ENYAQ iV imati dinamičnije kvalitete

Škoda je objavila još detalja o svom potpuno električnom modelu ENYAQ iV koji će premijerno biti predstavljen 1. rujna ove godine. Nakon što smo prije tjedan dana vidjeli detalje njegove untrašnjosti sada je red došao i na detalje njegova vanjskog dizajna. Kako i sam proizvođač kaže, prvi potpuno električni SUV Škode početak je nove ere za češkog proizvođača automobila i najavljuje veliki evolucijski iskorak u dizajnerskom jeziku marke.

Biti će to prvi potpuno električni model izgrađen na MEB platformi, a šef dizajna eksterijera Karl Neuhold opisao je ono čemu se ljubitelji eMobility-a i češki brend mogu veseliti. Samopouzdani SUV imat će dinamičan i emotivan dizajn s inovativnim omjerima. U isto vrijeme, ENYAQ iV ostaje praktičan i vjeran vrijednostima češke marke, u sklopu Vokswagen Grupe.

Koncept dinamičnog dizajna u kombinaciji s jakim linijama i ravnim površinama nešto je što ENYAQ iV dijeli s trenutnim modelima Scala i Octavia. No, potpuno nove proporcije, koje omogućuje MEB platforma, dovode do nove promjene u ovom dizajnerskom jeziku.

Putnička kabina automobila koja je pomaknuta prema naprijed, prepoznatljiv prednji dio sa tipičnom Škodinom rešetkom hladnjaka u povišenom položaju, postupno spuštajuće linije krova, dugačak međuosovinski razmak i veliki kotači, daju automobilu potpuno nove proporcije. 'Međutim, njegove se proporcije razlikuju od onih na prethodnim SUV modelima: ENYAQ iV ima kraći prednji kraj i izduženu liniju krova', opisuje novi koncept Karl Neuhold.

Potpuno LED matrična prednja svjetla i dnevna svjetla također jako privlače pozornost u dizajnu ENYAQ iV-a.

Na pitanje koje su najveće razlike po pitanju dizajna eksterijera između električnog vozila temeljenog na MEB platformi i modela s motorom s unutarnjim izgaranjem Neuhold je rekao: 'Razlike su u visini vozila i prevjesima sprijeda i straga. S MEB-om, baterije se ugrađuju u pod vozila kako bi se uštedio prostor, čineći karoseriju malo višom. Međutim, vizualno to nadoknađuje duži međuosovinski razmak. Kraći prevjesi sprijeda i straga omogućuju da pojedine komponente električnog pogona zauzmu manje prostora od klasičnog motora s unutarnjim izgaranjem. Tijelo ENYAQ iV-a čini se rastezljivije i također je vrlo aerodinamično, što pozitivno utječe na domet.'

Po njegovom mišljenju, dizajn SUV modela ENYAQ je progresivan, uravnotežen i samouvjeren. To je skladan brak dizajna, prostora i pametnih ideja. Tome svjedoči, primjerice, izmjereni koeficijent otpora od impresivnih 0,27, što je daleko bolje od većine SUV-ova.