koncept ami one

Od Spačeka do avangarde: Mali gradski automobil drskoga izgleda iz Citroenove radionice

21.02.2019 u 10:44

Bionic
Reading

Citroen je obilježio stotu obljetnicu proizvodnje automobila i inovacija objavivši koncept Citroen AMI ONE, prvi od dva prototipa koji ocrtavaju njegovu viziju budućnosti

AMI ONE vizija je francuske marke o niskotarifnoj budućnosti, bez dozvola i nulte emisije štetnih plinova. Novo, u cijelosti električno urbano vozilo manje je automobil, a više alternativa za bicikle, skutere i javni prijevoz, kaže francuski proizvođač automobila. Kao takav, sićušni Citroen AMI ONE s dva sjedala kreiran je posebno za, u budućnosti posve uobičajene, sustave dijeljenja automobila (carsharing).

Citroen Ami One Concept Izvor: Promo fotografije / Autor: CITROEN

Riječ je o 2,5 metara dugačkom vozilu koje koristi neka europska pravila što vozačima starijim od 16 godina omogućuju da ga voze bez vozačke dozvole. No u realnom svijetu to baš i neće biti posve izvedivo s obzirom na ostale sudionike u prometu. Ako ikada uđe u serijsku proizvodnju, korisnici će moći koristiti aplikaciju za iznajmljivanje AMI ONE od svega pet minuta do pet sati. I ne samo to, ovaj mali gradski automobil drskoga izgleda moći će se rezervirati online i koristiti od pet dana do pet mjeseci ili, čak, pet godina.

AMI ONE pokreće mali električni motor s pogonom stražnje kotače i omogućuje mu maksimalnu brzinu od samo 45 km/h, ali i pristojan urbani raspon udaljenosti od 100 km. Postavljanjem litij-ionskog baterijskog paketa pohranjenog ispod poda, mali AMI ONE može se puniti putem javnog punjača ili wallboxa, a potpuno punjenje traje samo dva sata. U vožnji emitira zvuk nesvjesnim pješacima, što zvuči kao spoj muških i ženskih glasova koji pjevaju.

Težine manje od 425 kg, dimenzijama 200 mm kraći od Smarta ForTwo i s 1,5 m visine, dizajneri su oblikovali AMI ONE kao kocku. No, unatoč malim dimenzijama, ovaj mali gradski automobil ima velike 18-inčne kotače. Što se vrata tiče, Citroen tvrdi da su identična na desnoj i lijevoj strani, koja se otvaraju u različitim smjerovima, s time da vrata vozača sa šarkama straga omogućuju bolji pristup unutrašnjosti. Pojednostavljujući dizajn i time smanjujući troškove, prednji i stražnji dio AMI ONE-a dijele identične dijelove; isto tako i bočne stranice. Samo su prednji i stražnji prozori različiti, u Citroenovoj težnji za korištenjem što više zajedničkih dijelova. Stvoreni za uvjete teškog urbanog okruženja, svi dijelovi su navodno robusni i jednostavni za sastavljanje.

Prema Citroenu, u gradu je AMI ONE vrlo agilan i, naravno, jednostavan za parkiranje i na jako skučenim mjestima. Bit će sto posto povezan s pametnim telefonom, a u vožnji se čak nudi pomoćni sustav u stilu Siri (poznat iz Appleova iPhonea), koji koristi glasovne naredbe. Umjesto uobičajene ploče s instrumentima, dolazi mali 5.0-inčni zaslon koji prikazuje brzinu, nužne indikatore i ostale potrebne informacije u pokretu.

Nažalost, za sve one kojima je dosadilo čekanje gradskog prijevoza na suncu ili kiši trenutno nema planova za ulazak AMI ONE-a u serijsku proizvodnju. Da citiramo Citroen: 'Ako kompanija da zeleno svjetlo ovom projektu, u sljedećih godinu ili dvije mogla bi biti uvedena verzija iz stvarnog svijeta.'

Prvobitno je postojala nada da će jedan od dva koncepta, koje je Citroen izradio za svoj 100. rođendan, biti zamjena za legendarni 2CV (u nas popularni Spaček). No to se nije dogodilo.

Osim toga, Citroen kaže da ručno preklopivi platneni krov u AMI ONE-u nije duhovni nasljednik Spačeka, nego pokušaj da se sloboda kretanja uhvati u izvornom obliku, u vrijeme kad je 2CV krenuo na proizvodnu liniju 1948. godine.

  • +22
Citroen Ami One Concept Izvor: Promo fotografije / Autor: LAURENT LACOSTE/CITROEN