Premijera u Frankfurtu

Obnovljeni Smart biti će korak dalje prema novoj generaciji 2022. godine

31.08.2019 u 14:21

Bionic
Reading

Maleni gradski automobil, sada samo na električni pogon dobiti će novi dizajn eksterijera i unutrašnjosti kabine te snažniju bateriju

Daimler će na predstojećem salonu automobila u Frankfurtu javnosti prikazati obnovljeni model gradskog mališana Smart. Kako je i najavio prije nekoliko mjeseci Daimler je odlučio da više neće proizvoditi modele Smarta s motorima s unutarnjim izgaranjem, pa je ovo i logičan potez njemačkog proizvođača autmobila.

Obnovljeni, redizajnirani Fortwo i Forfour bit će posljednji Daimlerovi modeli Smarta koje će oni samostalno proizvoditi i dizajnirati, jer su prethodno postigli dogovor o 50 postotnoj prodaji ove marke kineskom Geelyju. Kinezi će tako preuzeti inženjering marke Smart, dok će odjel Mercedes-Benz automobila nastaviti dizajnirati vizualni izgled ovog automobila, a potpuno novi modeli očekuju se 2022. godine.

Smart, odnosno njegove dvije izvedbe trebali bi dobiti, barem prema objavljenoj skici, šire lukove kotača, veće kotače i zaobljenu kabinu u odnosu na trenutni proizvodni model. Može se primjetiti kako Smart namjerava modernizirati svoj stil dok se transformira u proizvođača samo električnih vozila.

Među najznačajnijim revizijama su preoblikovani poklopac motora i novi prednji i stražnji odbojnici. Čini se da je prednja rešetka proširena, ali ima isti uzorak prednje maske u obliku saća kao i odlazni modeli s električnim pogonom. Očekuje se nadogradnja infotainment sustavu, kao i unutrašnjosti kabine.

  • +5
Smart EQ će u Frankfurtu biti predstavljen u ažuriranoj izvedbi Izvor: Promo fotografije / Autor: Smart

Očekuje se da će njemački proizvođač koristiti ovo ažuriranje, koje će vjerojatno izaći na tržište krajem godine kako bi maknuo sve ono što je na Smartu bilo vezano za period kada su imali klasične motore. To proizlazi iz prošlogodišnje najave da će marka pod novim vodstvom postati 'potpuno električni brend urbane mobilnosti'.

Kako su nestale verzije motora s unutarnjim sgorijevanjem, Smart će nastojati poboljšati trenutne slabosti EQ modela, naime nekonkurentni električni raspon. Prema novom WLTP sustavu, trenutni modeli nude samo 112 km dometa svojom 22 kWh baterijom, što je daleko ispod onoga što nude ostali konkurenti u segmentu malih električnih automobila.

Očekuje se razvoj u tehnologiji baterija, uz veći kapacitet, kako bi Smart na struju mogao dosegnuti domet do 124 km ili više. Brzine punjenja također bi se trebale poboljšati, jer se trenutni modeli mogu puniti samo do 7 kW. Ipak, još nije jasno hoće li električni motor trenutne snage 60 kW (82 KS) dobiti povećanje snage.

U svakom slučaju, očekujemo preciznije detalje na predstavljanju obnovljenog Smarta u Frankfurtu.