treća generacija

Novi BMW X6: Duži, širi, uz snažnije motore, sad mu čak i prednja rešetka svijetli

05.07.2019 u 10:38

Bionic
Reading

Predstavljanje se očekuje na frankfurtskom sajmu automobila u rujnu, a na tržište izlazi u studenome ove godine

BMW je predstavio treću generaciju svog modela X6, pa je ovaj sportski SUV kupe (Sports Activity Coupe ili SAC) duži i širi od svog prethodnika, ali je niži radi boljih aerodinamičkih osobina. BMW je prvu generaciju modela X6 predstavio još 2007. i odmah je izazvao veliku pozornost svojom do tada neuobičajenom formom. Crossover ili SUV, posve je nebitno, ali je jasno da se fragmentacija tržišta u ovom segmentu koji je u uzlaznoj putanji u Europi, ali i u cijelom svijetu, nastavlja. Predstavljanje se očekuje na frankfurtskom sajmu automobila u rujnu.

Novi BMW X6 duži je od izlaznog modela za 26 milimetara (4935 mm) i širi za 15 mm (2004 mm). Sada je 6 mm niži (1696 mm) i kombinira dinamički razvučene proporcije uz vizualno mišićaviju figuru. Međuosovinski razmak automobila povećao se za 42 mm, na 2975 milimetara. Velika, iz jednog komada izrađena prednja BMW-ova 'bubreg' rešetka je najupečatljivija značajka prednjeg kraja, a vanjski rubovi rešetke sada se približavaju prednjim svjetlima pod jasno definiranim kutom. Prvi put dostupno je kao opcija i njezino osvjetljenje, a dio je značajke dnevnih svjetala. Osvjetljenje se aktivira otvaranjem ili zatvaranjem automobila, ali ga vozač može ručno uključiti i isključiti. Ova svjetlosna funkcija rešetke također je dostupna tijekom vožnje.

Ako su specificirana opcionalna laserska duga svjetla (BMW Laserlight) s prilagodljivim LED prednjim svjetlima, reflektor BMW Laserlight sa selektivnim snopom optimizira funkciju dugih svjetala, čiji se domet povećava na oko 500 metara. Tehnologija stvara svjetlost koja je 10 puta svjetlija i intenzivnija od tradicionalnih Xenon ili LED prednjih svjetala. Uz to, duga svjetla BMW Laserlight također su dizajnirana kako bi se spriječilo zasljepljivanje vozača koji dolaze ususret, a sustav je omogućen pomoću GPS-a, što pomaže da se svjetlo bolje okreće na cesti. BMW Laserlight može se prepoznati po plavim elementima u obliku slova X koji se nalaze u unutrašnjosti BMW-ova dva prednja svjetla.

Po pitanju motora, novi BMW X6 od lansiranja uključuje dva benzinska i dva dizelska motora najnovije generacije. Kod modela BMW X6 M50i nalazi se BMW M, novorazvijeni benzinski motor V8 s dvije turbine snage 530 KS (390 kW) i sa 750 Nm najvećeg okretnog momenta. U modelu X6 xDrive40i je redni šestocilindrični benzinski motor s dvije turbine snage 340 KS (250 kW) i 450 Nm.

Dizelske izvedbe motora su u BMW-u X6 M50d sa šesterocilindričnim rednim dizelskim motorom s četiri turbine snage 400 KS (294 kW) i 760 Nm. U slabijem BMW-u X6 xDrive30d redni je šestocilindrični turbomotor snage 340 KS (250 kW) i 620 Nm najvećeg okretnog momenta. Sve varijante motora novog BMW-a X6 ispunjavaju zahtjeve standarda emisije EU6d-TEMP.

  • +16
Novi BMW X6 Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW

Svi modeli BMW X6 standardno dolaze s mjenjačem Steptronic s osam brzina, dok inteligentni pogon na svim kotačima maksimizira trakciju, okretnost i stabilnost smjera. Najnovija generacija sustava BMW xDrive raspodjeljuje pogonski moment između prednjih i stražnjih kotača promjenjivo i prema uvjetima vožnje, ali sada s još većom preciznošću i brzinom. U situacijama koje ne zahtijevaju pogon na sva četiri kotača on se može usmjeriti u potpunosti na stražnje kotače u interesu učinkovitosti. Sustav XDrive također održava raspodjelu okretnog momenta na stražnjim kotačima u posebno dinamičnim situacijama vožnje. Sportske osobine automobila pomaže elektronski kontrolirana M blokada diferencijala na stražnjoj osovini i dostupna je kao dio specifikacije M Sport ili s opcijskim paketom xOffroad.

Kao i njegov prethodnik, novi BMW X6 bit će proizveden u SAD-u u BMW-oj tvornici u Spartanburg u Južnoj Karolini, dok se izlazak na tržište očekuje u studenome ove godine.