predstavljen u zagrebu

Napravili smo đir novim Citroenom C5 Aircross: Prvi dojam? Bit će to prodajni hit

22.02.2019 u 10:31

Bionic
Reading

U Zagrebu je predstavljen novi Citroenov SUV model C5 Aircross. I prije testa, koji vam uskoro donosimo u Autozoni, upoznat ćemo vas s najvažnijim detaljima SUV perjanice nove generacije ove priznate francuske marke

Bili smo na prezentaciji modela C5 Aircross, velikog obiteljskog SUV-a duljine 4,5 metara koji izlazi na hrvatsko tržište u ožujku. Napravili smo i dvadesetak kilometara po gradskim prometnicama isprobavajući skrivene mane i istaknute prednosti kako bismo vam što preciznije opisali ovaj novi SUV. Riječ je o modelu s benzinskim modelom Live PureTech 130 S&S BVM6 s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Prije svega, ova kratka vožnja nije dovoljna za detaljniji test koji će ubrzo uslijediti, no dovoljna je za stvaranje prvog dojma. Čini nam se da će ovo biti i vjerojatno najprodavaniji model C5 Aircrossa kod nas.

Prezentacija Citroen C5 Aircrossa Izvor: Promo fotografije / Autor: Citroen

Dvije su stvari koje treba istaknuti kod ovog modela s pogonom na prednjim kotačima. Prvo, ono što vas sasvim osupne njegov je motor. Riječ je o malenom trocilindričnom 1,2-litrenom benzincu snage 130 KS, najvećeg okretnog momenta od 230 Nm. Dakle, u vožnji se gotovo i ne čuje, no nije da mu nedostaje snage. Nije da ne bi dobro došla poneka konjska snaga više, ali i ovo je dovoljno. Drugo, njegov ovjes, s kojim bez prevelikih poskakivanja prelazite preko neravnina na cesti, prije svega 'ležećih policajaca', ali oni su ionako postavljeni na mjesta na kojima treba sporije i pažljivije voziti. I to bez ikakve dvojbe treba respektirati.

No vratimo se malo na prvi dojam. Riječ je o obiteljskom SUV-u od kojeg se traži multifunkcionalnost, a pod time mislimo na ponašanje u vožnji, ali i udobnost i prostranost kabine. I tu je C5 Aircross uspio u svojoj prvotnoj namjeni. Vanjski izgled? To je pitanje ukusa, ali na nas je ovaj model ostavio dojam razigranosti i nepretencioznosti. Pogotovo kombinacija bijele karoserije s crvenim detaljima.

Konkurencija? Prije svega to su Peugeot 3008 i Škoda Karoq.

Za sve one koji su se vozili u nekom od Citroenovih modela prvo na pamet pada njihova udobnost, prije svega ovjesa automobila. Potom i udobnost u kabini, naravno.

Ipak, bez ulaženja u detalje onoga što će ionako vrlo brzo uslijediti kao test u Autozoni, treba samo spomenuti neke od karakteristika C5 Aircrossa. Opremljen je ovjesom s progresivnim hidrauličnim graničnicima® i sjedalima Advanced Comfort. Prtljažnik mu je od 580 do 720 litara. Ima dvadesetak sustava za pomoć u vožnji, uključujući Highway Driver Assist, sustav za autonomnu vožnju druge razine, Grip Control s funkcijom Hill Assist Descent za odlazak izvan utabanih staza, kao i šest tehnologija za povezivost, uključujući bežično punjenje pametnog telefona. Proizveden je u Francuskoj u tvornici La Janais u Rennesu i bit će prvo Citroenovo vozilo koje će imati izvedbu Plug-In Hybrid (PHEV) tijekom 2020. Tri su razine opremljenosti: Live, Feel i Shine.

Što se motora tiče, radi se o benzinskim i dizelskim motorima Euro 6.2 od 130 KS s ručnim mjenjačem BVM6 do 180 KS i novim automatskim mjenjačem EAT8.

I za kraj ove kratke prezentacije - početna cijena benzinske izvedbe novog SUV-a Citroen C5 Aircross Live PureTech 130 S&S BVM6 iznosi 179.900 kuna, a dizelska izvedba novog SUV Citroen C5 Aircross Live BlueHDi 130 S&S BVM6 iznosi 195.900 kuna. Najskuplja izvedba u Hrvatskoj će biti BlueHDI 180 S&S s automatskim mjenjačem EAT8 i 177 KS, koja će stajati 278.900 kuna.

  • +21
Prezentacija Citroen C5 Aircrossa Izvor: Ostale fotografije / Autor: ZM