ZANIMLJIVA INOVACIJA

Jaguar Land Roverova nova tehnologija zaslona; 'prediktivni dodir' umjesto stvarnog dodira zaslona

23.07.2020 u 16:04

Bionic
Reading

Laboratorijski testovi i ispitivanja koji su u tijeku pokazali su da tehnologija prediktivnog dodira može smanjiti trud i vrijeme interakcije vozača na dodir za čak 50 posto, kao i ograničiti širenje bakterija i virusa

Nova beskontaktna tehnologija zaslona osjetljivih na dodir koju su razvili Jaguar Land Rover i Sveučilište u Cambridgeu pomoći će zadržati oči vozača na cesti i smanjiti širenje bakterija i virusa u svijetu nakon ere pandemije bolesti COVID-19.

Patentirana tehnologija, poznata kao 'prediktivni dodir', koristi umjetnu inteligenciju i senzore za predviđanje korisnikovog cilja na dodirnom zaslonu, bilo da je riječ o satelitskoj navigaciji, regulaciji temperature ili postavkama zabave - bez dodirivanja tipaka.

Pionirski sustav, razvijen s inženjerima na Sveučilištu Cambridge, dio je vizije tvrtke Jaguar Land Rover Destination Zero u želji da vozila budu sigurnija, a okoliš čistiji i zdraviji.

U 'novom normalnom' jednom kada se ukinu lockdown blokade širom svijeta, veći će naglasak biti stavljen na sigurnu i čistu mobilnost u kojoj će osobni prostor i higijena donositi premije. Vozila Jaguar Land Rover već su dizajnirana kako bi poboljšala dobrobit putnika, a inovacije uključuju Monitor Driver Condition, poništavanje buke motora i ionizaciju zraka u kabini s PM2.5 filtracijom za sprječavanje prodora ultrafinih čestica i alergena. Nova tehnologija poput prediktivnog dodira još je jedan korak naprijed, dok se JLR bavi širim pogledom na mobilnost, od načina na koji se kupci povezuju s uslugama mobilnosti, do infrastrukture potrebne za omogućavanje potpuno integriranih, autonomnih vozila u našim gradovima, poput Project Vectora.

Laboratorijski testovi i ispitivanja koja su u tijeku pokazali su da tehnologija prediktivnog dodira može smanjiti trud i vrijeme interakcije vozača na dodir za čak 50 posto, kao i ograničiti širenje bakterija i virusa.

Neravne ili loše cestovne površine često mogu uzrokovati vibracije koje otežavaju odabir ispravne tipke na dodirnom zaslonu. To znači da vozači moraju skrenuti pažnju s ceste, povećavajući rizik od nezgode.

Tehnologija koristi umjetnu inteligenciju kako bi odredila stavku koju korisnik namjerava odabrati na zaslonu u samom začetku, ubrzavajući tako interakciju. Praćenje gesta koristi senzore temeljene na viđenju ili radiofrekvenciju, koji su sve češći u potrošačkoj elektronici da bi kombinirali kontekstualne informacije kao što su korisnički profil, dizajn sučelja i uvjeti okoliša s podacima dostupnim s drugih senzora, kao što je ' eye-gaze tracker' očiju , kako bi se odredila namjera korisnika u stvarnom vremenu.

Lee Skrypchuk, tehnički stručnjak za sučelje ljudskog stroja (Human Machine Interface), u Jaguar Land Roveru, je rekao: 'Dok su zemlje širom svijeta u lockdownu, primjećujemo koliko se svakodnevnih potrošačkih transakcija obavlja pomoću zaslona osjetljivog na dodir: željezničke ili kino karte, bankomati, prijava na aerodrom i blagajne supermarketa, kao i mnoge industrijske i proizvodne aplikacije. Tehnologija prediktivnog dodira eliminira potrebu za dodirom interaktivnog prikaza i stoga može umanjiti rizik od širenja bakterija ili virusa po površinama.'

'Ova tehnologija nudi nam i mogućnost da vozila učinimo sigurnijima smanjujući kognitivno opterećenje vozača i povećavajući vrijeme koje mogu provesti usredotočeno na cestu ispred. Ovo je ključni dio našeg odredišta Destination Zero putovanja.'

Ovo softversko rješenje za beskontaktne interakcije doseglo je visoku razinu spremnosti tehnologije i može se bez problema integrirati u postojeće zaslone osjetljive na dodir i interaktivne zaslone, tako da su dostupni ispravni senzorski podaci koji podržavaju algoritam strojnog učenja.

Profesor Simon Godsill sa odsjeka za inženjerstvo Sveučilišta Cambridge, koji je vodio projekt je rekao: 'Zasloni osjetljivi na dodir i drugi interaktivni zasloni nešto su što većina ljudi koristi više puta dnevno, ali mogu biti teški za upotrebu dok su u pokretu, bilo da je to vožnja automobilom ili mijenjanje glazbe na vašem telefonu dok trčite. Također znamo da se određeni patogeni mogu prenijeti površinom, tako da bi ova tehnologija mogla pomoći u smanjenju rizika za tu vrstu prijenosa.'