Spreman za LAS VEGAS

Hyundai predstavio Veloster Grappler: Opremljen za najteže terene

18.10.2019 u 13:47

Bionic
Reading

Ovaj koncept terenskog vozila izvedenog iz cestovnog modela Hyundai Veloster odaje dojam izvanserijskog off-roadera

Južnokorejski proizvođač automobila Hyundai pokazao je prvu fotografiju svog modela Veloster u nešto drugačijem izdanju. Radi se o konceptu Veloster Grappler, koji će predstaviti na sajmu SEMA (Specialty Equipment Market Association) od 5. do 8. studenoga u Las Vegasu.

Ovaj koncept terenskog vozila izvedenog iz osnovnog cestovnog modela Hyundai Veloster ima povećanu visinu od podloge, prilazni i odlazni kutovi osiguravaju mu izvrsne karakteristike u off-road vožnji i u najtežim uvjetima, a prednja i stražnja zaštitna ploča štiti vozilo od fizičkog oštećenja koje može nastati nasjedanjem na fizičke prepreke u terenskoj vožnji. Prava je šteta to da je Hyundai objavio samo jednu sliku, i to sprijeda, ovog vozila. No ipak se vide velike dimenzije terenskih guma i posebni off-road naplatci specijaliziranog proizvođača Method Racinga, dok se posebna prerada ispušnog sustava Borla brine za zvučni dojam ovog koncepta u vožnji. Iako nije navedeno o kojem motoru je riječ, najvjerojatnije bi bio ugrađen benzinski četverocilindrični 2.0L turbo T-GDI iz modela Veloster N, snage 275 KS.

Posebno oblikovani krovni nosači Thule, osim što služe za smještaj rezervnog kotača, nose svjetlosnu LED opremu tvrtke Baja Designs koja će sasvim sigurno osigurati ovom konceptu izvrsnu vidljivost noću, ne samo u vožnji, već mogu osvijetliti radni prostor pri postavljanju kampa u kojem se može prespavati noću. Krovni nosači mogu poslužiti i kao nosači montažnog krovnog solarnog panela Goal Zero, a koji može strujom puniti prijenosnu energetsku stanicu ugrađenu u kabini vozila. Na slici se vide i posebni LED daljinski farovi, kao i neka vrsti LED maglenki. Prednja hauba koncepta je izvedena od ugljičnih vlakana, a osim što izgleda sjajno, svojom konstrukcijom učinkovito odvodi višak topline nastale od motora kada je u punom režimu rada.

Unutar kabine nastavlja se funkcionalna robusnost ovog terenskog modela. Integrirani zaštitni kavez, rollbar, pruža zaštitu putnicima i olakšava montažu krovnog nosača na kojem je veliki rezervni kotač. Dodatna oprema u unutrašnjosti su podloge za kotače, koje služe izvlačenje zaglavljenog vozila iz mekanog terena, poput blata, snijega ili pijeska. Tu je i predimenzionirana lopata, komplet za pomoć na cesti, komplet prve pomoći, Napierov šator za spavanje u prirodi, pomoćna svjetla i vrhunska Recarova sjedala. Vanjska rasvjeta se modulira pomoću posebno dizajnirane ploče s prekidačima. Ostali originalni Hyundaijevi dodaci zaokružuju funkcionalnost vozila, poput sportskih nožnih pedala, sportskog upravljača, prostirke za sve vremenske prilike, ambijentalnog osvjetljenja nogu i držača za siguran smještaj tereta unutar kabine.

Hyundai nije naveo detalje o tome hoće li ikada ovaj koncept terenskog vozila izaći na tržište, ali gdje ima dima...