WRC automobili

Hyundai i20 Coupe WRC: Ovo su karakteristike jednog od najboljih automobila Svjetskog prvenstva u reliju 2019.

01.03.2019 u 15:32

Bionic
Reading

Kada tri godine zaredom završite kao drugi u poretku WRC-a, onda sigurno imate i jedan od najboljih automobila u borbi za naslov

Južnokorejski Hyundai Motorsport imao je svoj debi u WRC-u (Svjetsko prvenstvo u reliju) još prije 19 godina, 2000. godine. I dosad su skupili 10 pobjeda u WRC prvenstvima, koje organizira FIA (Svjetska automobilistička federacija). Iako se čini jako jednostavno da, kao tvornička momčad potpomognuta gotovo neograničenim budžetom, završite na vrhu poretka jednog od najprestižnijih automobilističkih natjecanja, to ipak nije tako. WRC automobili su bez dvojbe jedan od najsloženijih tehnoloških proizvoda, no malo ljudi je upoznato s najskrivenijim detaljima ovakvog savršenog stroja. Zaboravite sve ono što se mislili da znate o današnjim sportskim automobilima. Evo o čemu je zapravo riječ!

Hyundai na WRC-u Švedska 2019. Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai Motorsport

Automobili koji nastupaju u WRC-u bazirani su na serijskim automobilima, motori su im 1,6-litreni četverocilindrični, imaju pogon na sva četiri kotača, sekvencijalni mjenjač, anti-lag sustav, a sa specifičnim aerodinamičnim paketima stoje oko 700.000 eura svaki. Uz najjaču kategoriju WRC, tu su još tri dodatne kategorije; Junior World Rally Championship (JWRC, bivša WRC Academy), World Rally Championship-2 (WRC 2, bivše Super 2000 World Rally Championship) te World Rally Championship-3 (WRC-3, bivše Production World Rally Championship). Uz Hyundai, tu su proizvođači Toyota, Citroen i Ford.

Prema pravilima WRC-a za 2019., koja su ostala gotovo nepromijenjena u odnosu na prethodne dvije godine, motor Hyundaija i20 Coupe WRC smješten je sprijeda, ima oko 380 KS (280 kW) pri 6500 okretaja u minuti, a radi se o Hyundaijevom benzinskom turbo motoru T-GDI s direktnim ubrizgavanjem goriva, uz restriktor usisa zraka promjera 36 mm. Najveći okretni moment ovog motora je 450 Nm pri 5500 okretaja u minuti. Promjer cilindara je 83, a hod 73,9 mm. Mjenjač je 6-brzinski sekvencijalni s tipkama za mijenjanje brzina na kolu volana. Tri su diferencijala na ovom vozilu; središnji elektro-hidraulički te po jedan mehanički na prednjim i stražnjim 'osovinama'. Spojka je s dvije lamele koje su izrađene od keramike i metala. Središnja kontrolna elektronička jedinica je Magneti Marelli SRG.

Ovjes je sprijeda i straga MacPherson, s prilagodljivim amortizerima. Kočnice su ventilirane proizvođača Brembo, promjera 370 mm za utrke na asfaltu te 300 mm na 'makadamu'. Ručna kočnica je hidraulička na stražnjim kotačima. Kotači su 8x18 inča za asfalt te 7x15 za 'makadam'. Gume su Michelinove različitih konstrukcija i mješavina, u ovisnosti o tipu podloge, dok za snježne uvjete natjecanja imaju i 'spajkove' ili 'čavle'. Dakle, Pilot Sport za asfalt, A41 za snijeg i led na asfaltu, X-ice North za led i snijeg na makadamu te Latitude Cross za makadam. Ove gume nemaju nikakve veze s cestovnim modelima koje poznajemo.

Struktura cijelog automobila je homologirana od FIA-e, od ojačanog je čelika sa zavarenim multi-point zaštitnim kavezom unutar kabine te od kompozitnih fiber materijala. U kabini su dva trkaća sjedala proizvođača Sabelt i sigurnosni multiple fixing points pojasevi Sabelt.

Dužina automobila je 4100 mm, širina 1875 mm, visina 1820 mm, a međuosovinski razmak je 2570 mm. Širina traga kotača je 1665 mm. Minimalna težina automobila je 1190 kg, a 1350 kg s vozačem i suvozačem. Kapacitet rezervoara goriva je 80 litara, a gorivo koje se koristi je benzinsko bezolovno, odobreno od FIA-e.

Aerodinamika se sastoji od brojnih elemenata, uključujući prednje i stražnje krilo, kako bi se poboljšao downforce automobila pri velikim brzinama. Šire stražnje krilo postalo je još efikasnije, što vozaču daje više gripa na utrkama relija na kojima su brzine vrlo velike. Inače, zabluda je da WRC automobili imaju veliku maksimalnu brzinu, a podaci su dobro skrivana tajna - ona je oko 200 km/h, ali je ubrzanje do stotke ispod četiri sekunde.

Ovogodišnje prvenstvo ima 14 utrka, za razliku od prošle godine, jer dodana je utrka u Čileu. Za WRC momčad Hyundaija će se u ovogodišnjem prvenstvu izmjenjivati čak četiri posade u tri automobila. Apsolutni prioritet Hyundaija je prva posada, koju čine Belgijanci Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul. Ostale posade su Norvežani Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland, deveterostruki WRC prvaci, Francuzi Sebastien Loeb/Daniel Elena te Španjolci Dani Sordo/Carlos del Barrio. Zasad je Hyundaijeva ekipa nakon dvije utrke druga u konstruktorskom poretku, a posada Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul je druga u poretku vozača.

  • +2
Hyundai i20 Coupe WRC 2019 Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai Motorsport