NOVE TEHNOLOGIJE

Hyundai i Kia predstavljaju sustav razvoja dizajna pomoću virtualne stvarnosti; 20 posto brži razvoj, a troškovi čak 15 posto niži

24.12.2019 u 14:09

Bionic
Reading

Tehnologija koristi nekoliko razvojnih aplikacija, omogućujući timovima dizajnera i inženjera da provode ocjenu kvalitete vozila i procese provjere razvoja

Hyundai i Kia predstavili su novi sustav ocjenjivanja dizajna virtualne stvarnosti (VR) u sjedištu globalnog dizajna marki u korejskom Namyangu. Novi sustav, predstavljen u istraživačkom i razvojnom centru Namyangu u Južnoj Koreji, pokazuje pojačan fokus na unapređenju procesa razvoja vozila primjenom VR tehnologije.

Hyundai i Kia prikazali su kako će nove VR tehnologije u budućnosti koristiti oba proizvođača. Tehnologija koristi nekoliko razvojnih aplikacija, omogućujući timovima dizajnera i inženjera da provode ocjenu kvalitete vozila i procese provjere razvoja.

VR u razvoju novog modela Hyundai Sonata Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai/KIA

Nova tehnologija je dio ulaganja u iznosu od 15 milijardi južnokorejskih vona (12,8 milijuna američkih dolara) u Namyang istraživački i razvojni centar koje su Hyundai i Kia najavili u ožujku 2019. godine. Kroz potpunu provedbu procesa virtualnog razvoja tijekom istraživanja i razvoja te pretproizvodne faze, Hyundai i Kia predviđaju skraćivanje vremena razvoja vozila od 20% i smanjenje godišnjih troškova razvoja za 15 posto.

'Proces virtualnog razvoja nužan je korak za brzu reakciju i brz odgovor na potrebe kupaca te promjene paradigme u automobilskoj industriji', rekao je Albert Biermann, šef odjela za istraživanje i razvoj Hyundai Motor Group.

'Kroz pojačane virtualne procese povećat ćemo kvalitetu i profitabilnost, povećavajući na kraju ulaganja u istraživanje i razvoj kako bismo osigurali konkurentnost u budućoj mobilnosti.'

Pored smanjenja troškova razvoja, očekuje se da će ove nove virtualne tehnologije povećati profitabilnost i pokrenuti ciklus neprekidnog povećanja ulaganja u istraživanje i razvoj Hyundaija i Kije.

20 istodobnih korisnika

VR naočale omogućuju dizajnerima vozila i inženjerima marki da praktički virtualno uđu u razvojne simulacije, a 36 senzora za praćenje kretanja otkrivaju i prate lokacije i kretanje svih korisnika, omogućujući tako svakom da precizno sudjeluje u stvarnom vremenu. Novi VR sustav za procjenu dizajna trenutno može podržati do 20 istodobnih korisnika, omogućujući bolju međusobnu suradnju nego ikad prije.

Kao rezultat, novi vrhunski program omogućuje dizajnerima iz svake marke da učinkovitije pregledaju mnoštvo dizajnerskih koncepata ranije u razvojnom procesu i na načine koji su ranije bili fizički nemogući. Sustav simulira unutrašnje i vanjske elemente dizajna, osvjetljenje, boje i materijale, pa čak i virtualno okruženje.

Hyundai je ovaj sustav prvi put koristio tijekom faze dizajniranja teretnog kamiona HDC-6 NEPTUNE Concept Class 8, prvi put otkrivenog na sajmu gospodarskih vozila North American Commercial Vehicle Showu u listopadu 2019. godine. Kia također planira proširiti odjel mogućnosti procjene dizajna za razvojnu upotrebu na budućim modelima.

Uz to, plan za uspostavljanje VR mogućnosti procjene dizajna na daljinu omogućit će virtualnu suradnju u stvarnom vremenu između dizajnerskih centara svake marke u Europi, Americi, Kini i Indiji, zajedno s poboljšanim procesom virtualnog razvoja, između ostalog, primjenom AR tehnologija (Augmented Reality, u prijevodu 'proširena stvarnost').

Verifikacija kvalitete VR dizajna

Hyundai i Kia su u ožujku 2019. uspostavili novi sustav provjere kvalitete dizajna pomoću VR-a, koristeći podatke trodimenzionalnog računalnog dizajna (CAD) prikupljene u svim fazama razvoja vozila kako bi procijenili kvalitetu svakog dizajna u virtualnom okruženju. Sustav provjere kvalitete VR dizajna može biti 100-postotni ekvivalent točnosti; prethodne digitalne procjene bile su ograničene na dvodimenzionalnu analizu i nisu dopuštale detaljne procjene izvedbi.

Programi provjere kvalitete VR dizajna također pokazuju ogroman potencijal za razvoj sigurnosnih tehnologija, jer sudionici mogu praktički testirati vozila u različitim simuliranim okruženjima i situacijama. Između ostalih, ta okruženja uključuju autoceste, gradske prometnice, brda, tunele i uvjete slabog osvjetljenja.

VR također omogućuje Hyundaijevim i Kijinim razvojnim timovima simulaciju rada pojedinih dijelova vozila, poput vrata, poklopca prtljažnika, poklopca motora i brisača. Nadalje, sustav omogućuje timovima da učinkovitije testiraju ergonomiju i aerodinamiku vozila.

Hyundai i Kia također planiraju daljnje uvođenje VR tehnologija u proizvodne i montažne linije, kako bi radna sredina bila ergonomski bolja, učinkovitija i sigurnija.

Stvaranje povoljnog i visoko učinkovitog ciklusa istraživanja i razvoja vozila

Hyundai i Kia također će uvesti procese virtualnog razvoja u planiranje i proizvodnju. Hyundai i Kia planiraju upotrijebiti tu tehnologiju kako bi bili spremni na proizvodnju visokokvalitetnih vozila koja će tržište zahtijevati i time potvrditi da su marke koje slušaju želje kupaca.

U početku će se virtualni modeli formulirati korištenjem podataka iz sustava za istraživanje i razvoj, analizirajući potražnju na tržištu. Model je tada virtualno provjeren, omogućavajući stvaranje usklađenih i točnih ciljeva izvedbe temeljenih na zahtjevima kupaca.

Postupci provjere kvalitete koji su prije započeli s proizvodnjom testnog vozila, sada se mogu izvesti gotovo tijekom faze pretprodukcije. Provjera kvalitete korištenjem virtualnih modela i tehnika u ranim fazama dizajna na kraju će poboljšati kontrolu kvalitete vozila u stvarnom svijetu.

Daljnje aplikacije za virtualnu digitalnu verifikaciju vidjet će da je VR jako zaposlen u razvoju budućih rješenja za mobilnost, poput autonomne vožnje na najvišoj razini. Ovi postupci virtualne verifikacije znače drastično ubrzanje faze razvoja i implementacije, što omogućava kompaniji brže reagiranje na ubrzane promjene u mobilnosti.