rođen 1981.

[FOTO] Peugeot Sport slavi 40 godina inovacija i uspjeha: Od relija, preko Dakra, do 24 sata Le Mansa

28.10.2021 u 18:19

Bionic
Reading

U četiri desetljeća nastali su brojni legendarni automobili: Peugeot 205 T16, 405 T16, 206 WRC, 306 Maxi, 905, Peugeot 908, 208 T16 Pikes Peak, 2008 DKR, 3008 DKR, 208 WRX, pa sve do današnjeg i već revolucionarnog vozila Peugeot 9X8

Peugeot Sport postoji već 40 godina. Peugeot Talbot Sport nastao je u listopadu 1981., a kasnije je preimenovan u Peugeot Sport. Sa strašću i uspjehom ušao je na sve trkaće staze i na sve ceste u svijetu, na najveća prvenstva i najlegendarnija natjecanja. Ovaj je pionirski francuski tim za utrke stvorio neke od najboljih vozila i najpoznatijih vozača. Od 1895. godine i pobjede na utrci Paris-Bordeaux-Paris, prvoj utrci na svijetu na kojoj se mjerilo vrijeme, ova se motorsport marka uvijek smatrala generatorom napretka. S najnovijim vozilom Peugeot 9X8 i programom hiperautomobila na svjetskom prvenstvu u izdržljivosti FIA World Endurance Championship (WEC), Peugeot ulazi u peto desetljeće s ambicijom da doda jedno pobjedničko poglavlje svojoj velikoj sportskoj avanturi, koja savršeno utjelovljuje njegovu težnju za izvrsnošću.

Iako statistika može biti simbolična, činjenice i djela ipak su vrlo realni. Od službenog lansiranja u listopadu 1981. Peugeot Sport postigao je mnogo više značajnih uspjeha od broja svjećica koje danas ima na rođendanskoj torti, što svjedoči o stalnoj kvaliteti ove platforme i čvrstoj sportskoj strategiji.

'Motorsport je izniman tehnološki laboratorij za automobilsku industriju, kaže Linda Jackson, generalna direktorica marke Peugeot. Njime se značajno ubrzavaju istraživanja i napredak. Za našu marku pokazao se kao ključan element u razvoju automobila, u planovima za mobilnost u budućnosti. Ovih 40 godina za Peugeot Sport predstavlja uspjeh, ponos i prije svega bazu za naša postignuća danas, a poglavito u budućnosti. Ovo naslijeđe služi kao vodilja za našu budućnost'.

Peugeot Sport, koji se prvotno zvao Peugeot Talbot Sport, osnovao je Jean Todt, a proizveo je brojne legendarne automobile, poput nezaboravnih Peugeot 205 T16, 405 T16, 206 WRC, 306 Maxi, 905, nakon kojih su uslijedili Peugeot 908, 208 T16 Pikes Peak, 2008 DKR, 3008 DKR, 208 WRX, pa sve do današnjeg i već revolucionarnog vozila Peugeot 9X8. To je posljednje vozilo nositelj strategije elektrifikacije marke Peugeot, a ujedno je spojio u blisku suradnju timove zadužene za sportska vozila i timove za dizajn.

  • +36
Peugeot Sport slavi 40 godina inovacija i uspjeha Izvor: Promo fotografije / Autor: VINCENT CURUTCHET

Tijekom proteklih 40 godina muškarci i žene iz odjela Peugeot Sport uspješno su odradili izazove na mnogim legendarnim događanjima na svjetskoj i nacionalnoj razini, a njihova strast i profesionalnost – dvije temeljne vrijednosti – nastavljaju nadahnjivati i sadašnje timove.

Povijest odjela Peugeot Sport diči se naslovima na svjetskim prvenstvima u reliju, a kasnije i na svjetskim prvenstvu u rallycrossu, uspjesima na reliju Dakar u različitim epohama, pobjedama na 24 sata Le Mansa i na 'utrci na oblacima' Pikes Peak, kao i na trkaćim stazama u Francuskoj, ali i na postoljima Formule 1 u ulozi proizvođača motora. No to je samo dio uspjeha...

U 40 godina tim je osvojio:

  • 5 naslova svjetskih prvaka u reliju za proizvođače automobila (1985., 1986., 2000., 2001., 2002.),
  • 4 naslova svjetskih prvaka u reliju za vozače (Timo Salonen, Juha Kankkunen i Marcus Grönholm dva puta),
  • 3 titule vozača i proizvođača na natjecanju Intercontinental Rally Challenge (2007., 2008., 2009.),
  • naslovi državnih prvaka u reliju u mnogim zemljama,
  • 3 pobjede na 24 sata Le Mansa 1992. godine s ekipom u sastavu Yannick Dalmas – Derek Warwick – Mark Blundell, 1993. s ekipom u sastavu Christophe Bouchut – Eric Helary – Geoff Brabham, a 2009. s trojcem Marc Gene – David Brabham – Alex Wurz,
  • 3 uspjeha u vrtoglavom usponu na Pikes Peak 1988. (Ari Vatanen), 1989. (Robby Unser) i 2013. (Sebastien Loeb),
  • titule prvaka na super touring natjecanjima, od kojih je jedno od najprestižnijih bilo u Njemačkoj s vozilom 406 (Laurent Aïello),
  • 7 pobjeda na utrci Dakar (1987. Ari Vatanen, 1988. Juha Kankkunen, 1989. i 1990. Ari Vatanen, 2016. i 2017. Stéphane Peterhansel i 2018. Carlos Sainz),
  • 1 naslov na svjetskom prvenstvu u rallycrossu 2015.

Talentirani vozači koji su vozili ove automobile – od kojih su mnogi ostavili neizbrisiv trag u svojim epohama i disciplinama – mogli su uvijek računati na pedantne, savjesne, natjecateljski nastrojene i inovativne članove tima Peugeot Sport. Kako bi osmislili i proveli projekte za rally, rally-raid i staze diljem svijeta, voditelji timova zastupali su te i dalje zastupaju vrijednosti marke Peugeot. Među tim vođama ljudi i projekata izmjenjivala su se neka velika imena kao što su: Jean Todt, Corrado Prover, Jean-Pierre Nicolas, Bruno Famin itd. Njihova je ruta uvijek bila ista: inicirati, inovirati, okupiti, napredovati, a sve to s ciljem pobjede.

Svaki sportski pothvat odražavao je viziju i tehnološku strategiju koja se razvijala u ime tog francuskog proizvođača. Sport je sastavni je dio identiteta ove marke. Uvedena su broja unapređenja u pogledu sigurnosti, performansi, potrošnje, elektronike, sustava za pomoć pri vožnji, novih oblika energije...

Današnja elektrifikacija u vidu hiperautomobila Peugeot 9X8 na svjetskom prvenstvu u izdržljivosti FIA World Endurance Championship (WEC) i na 24 sata Le Mansa simbolizira izazove koje mobilnost u budućnosti donosi za Peugeot. Od trkaće staze do ceste, istraživanja se nastavljaju, napreduju, vozači testiraju vozila na utrkama i predaju palicu 'običnim' vozačima. Taj je ciklus vrlo dobro uhodan.

Ove godine u listopadu Peugeot Sport slavi svoju 40. obljetnicu. Iako je taj datum vrlo važan, to je samo jedan korak na putu prepunom avantura i otkrića koji ga još očekuje.