Svjetska premijera

Ferrari SF90 Stradale: Kad Propeti konjić zapjeva opernu ariju!

30.05.2019 u 10:55

Bionic
Reading

Ovaj najnoviji sportski superautomobil legendarnog talijanskog proizvođača cestovna je izvedba njihovog aktualnog F1 bolida SF90

Nakon što smo za jučer najavili predstavljanje nove Ferrarijeve sportske jurilice u hibridnoj izvedbi legendarni talijanski proizvođač supersportskih automobila otvorio je novo poglavlje svoje povijesti. Učinio je to uvođenjem svog prvog serijskog PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) automobila, pod nazivom SF90 Stradale. Novi model je ekstreman na svakoj razini i predstavlja pravi pomak paradigme jer donosi performanse bez presedana za serijski automobil. Brojke kao što su 1000 KS te omjer težine i snage od 1,57 kg / KS, kao i 390 kg potisne sile (downforce) pri 250 km/h, ne samo da su stavile SF90 Stradale na vrh svog segmenta, nego također znače da je ovo najjači model V8 u povijesti marke. Za usporedbu, automobil Formule 1 ima pri 100 km/h potisnu silu od 750 kg.

Ime automobila objedinjuje istinsko značenje svega što je postignuto u smislu izvedbe. Pozivanjem na 90. obljetnicu osnutka Scuderije Ferrari naglašava snažnu vezu koja je oduvijek postojala između Ferrarijevih trkaćih i cestovnih automobila. Sjajna integracija najnaprednijih tehnologija razvijenih u Maranellu, SF90 Stradale također je savršena demonstracija toga kako Ferrari odmah prenosi znanje i vještine koje stječe na utrkama na svoje serijske cestovne automobile.

SF90 Stradale ima benzinski turbo motor V8 (pod 90°) koji može isporučiti 780 KS, što je najveća snaga bilo kojeg 8-cilindraša u povijesti Ferrarija. Preostalih 220 KS isporučuju tri elektromotora, jedan sa stražnje strane, poznat kao MGU-K (kinetički motor generator) izveden iz njihovog ovogodišnjeg bolida Formule 1 pod nazivom SF90 te smješten između motora i novog 8-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom. Ostala dva elektromotora smještena su na prednjoj osovini. Litij-ionska baterija visokih performansi osigurava snagu za sva tri motora i jamči raspon od 25 kilometara u potpuno električnom načinu rada eDrive, koristeći samo prednju osovinu. Kada se motor s unutarnjim izgaranjem isključi, dva nezavisna prednja motora isporučuju maksimalnu brzinu od 135 km/h uz uzdužno ubrzanje od otprilike 0,4 G. Ovaj sofisticirani sustav, međutim, ne čini složenijim iskustvo vožnje. Upravo suprotno: vozač jednostavno mora odabrati jedan od četiri načina rada agregata, a zatim se samo usredotočiti na vožnju. Sofisticirana kontrolna logika brine se o ostatku, upravljajući protokom energije između benzinskog motora V8, elektromotora i baterija.

eDrive: motor s unutarnjim izgaranjem ostaje isključen, a pogon je u cijelosti povjeren električnoj prednjoj osovini. Počevši s potpuno napunjenom baterijom, automobil može pokriti do 25 km u ovom načinu rada. Ovaj je način idealan za vožnju u središtu grada ili u bilo kojoj drugoj situaciji u kojoj vozač želi eliminirati zvuk Ferrarijevog motora V8.

Hybrid: ovo je zadana postavka kada je automobil uključen, u kojem se upravlja tijekom energije kako bi se optimizirala ukupna učinkovitost sustava. Kontrolna logika samostalno odlučuje hoće li motor s unutarnjim izgaranjem raditi ili ga isključiti. Ako je uključen, motor s unutarnjim izgaranjem može raditi na maksimalnoj snazi, čime se jamči snažan učinak kad god vozač to zahtijeva.

Performance: za razliku od Hybrida, ovaj način rada pokreće motor s unutarnjim izgaranjem jer je prioritet više na punjenju baterije nego na učinkovitosti. To jamči da je snaga trenutno i potpuno dostupna kada je to potrebno. Ovaj način je najprikladniji za situacije u kojima su užitak u vožnji i zabava za volanom glavni fokus.

Qualify: ovaj način omogućuje sustavu da postigne maksimalnu izlaznu snagu dopuštajući elektromotorima da rade na svom maksimalnom potencijalu (162 kW). Kontrolna logika daje prioritet performansama nad punjenjem baterije.

  • +3
Ferrari SF90 Stradale Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

SF90 Stradale je također prvi Ferrarijev sportski automobil koji je opremljen 4WD pogonom na sva četiri kotača, što je korak potreban da bi se nevjerojatna snaga koju je oslobodio hibridni pogonski sustav u potpunosti iskoristila, osiguravajući to da je automobil postao novo mjerilo za ubrzanje 0-100km/h za 2,5 sekundi, a 0-200 km /h za samo 6,7 sekundi.

Ferrarijevi inženjeri su uspjeli dodatno proširiti spektar dinamičkih kontrola uvođenjem pune električne prednje osovine, poznate kao RAC-e (electronic cornering set-up regulator ili elektronički regulator postavki za skretanje). Osim što isključivo osiguravaju pogon u električnom pogonu, dva prednja motora neovisno upravljaju okretnim momentom koji se isporučuje na dva kotača, proširujući koncept vektora okretnog momenta. Potpuno integriran u kontrole dinamike vozila, RAC-e upravlja raspodjelom okretnog momenta, čineći vožnju na limitu mnogo jednostavnijom i lakšom.

Uvođenje ove hibridne arhitekture bio je izazov u pogledu upravljanja dodatnom težinom koja je riješena opsesivnom pažnjom na detalje i ukupnom optimizacijom cijelog automobila. Za maksimalne performanse u smislu ukupne težine, krutosti i težišta, šasija i karoserija modela SF90 Stradale je nova, izgrađena pomoću tehnologije s više materijala, uključujući, na primjer, karbonska vlakna.

Razvoj takvog hibridnog automobila zahtijevao je razvoj niza inovativnih aerodinamičnih rješenja. Značajan poticaj u performansama pogonske jedinice doveo je do povećanja količine toplinske energije koja će se raspršiti i zahtijeva od razvojnog tima da provede detaljan pregled aerodinamičnih tokova na zračnim masama. Također je zahtijevala nova rješenja kako bi se učinkovitost downforcea povećala i jamčila maksimalna stabilnost pri svim brzinama i u svim uvjetima vožnje.

Osobito vrijedan pažnje je inovativni shut-off Gurney sustav, patentirani aktivni sustav smješten na stražnjem dijelu automobila koji regulira protok zraka preko gornjeg dijela tijela, smanjujući otpor pri velikim brzinama s niskim bočnim dinamičkim opterećenjima i povećavajući silu prigušenja u zavojima, pri kočenju i tijekom promjena smjera.

Novi automobil se mijenja epohalno iz stilske perspektive jer u potpunosti prerađuje sportske razmjere berlinetta sa straga središnje postavljenim motorom, koji je uveden u modelu 360 Modena, ​​godinama prije nego što je inspiriran Ferrarijevim najnovijim superautomobilima. Dobar primjer je kokpit, koji ima manji prednji dio i postavljen je bliže prednjem dijelu automobila kako bi se smanjio otpor. To je također postignuto bez utjecaja na udobnost u vozilu.

Filozofija 'oči na cesti, ruke na volanu' nastala je na trkaćoj stazi i prvi put preuzima doista središnju ulogu, značajno utječući na ergonomiju i stil interijera. Rezultat je HMI (Human-Machine Interface) i koncept unutarnjeg rasporeda kao potpuno odstupanje od prethodnih modela.

Još jedna velika inovacija je upravljač koji sada ima touchpad i niz vibrirajućih (haptičkih) gumba koji omogućuju vozaču da kontrolira gotovo svaki aspekt automobila koristeći samo palčeve. Središnja instrumentna ploča sada je potpuno digitalna s prvom primjenom automobilske tehnologije na 16-inčnim zakrivljenom HD zaslonu, koji se može potpuno konfigurirati i kontrolirati pomoću kontrola na kolu upravljača.

Na središnjoj konzoli poboljšana ergonomija kombinirana je s jednim elementom iz prošlosti: kontrole automatskog mjenjača sada se odabiru u stilu rešetke koja podsjeća na legendarni Ferrarijev ručni mjenjač. Tako se prošlost i sadašnjost spretno spajaju kako bi ukazali na novi Ferrari okrenut budućnosti.

SF90 Stradale također prvi put uvodi ključ za paljenje s potpunom tehnologijom bez ključa, koja će se postupno uvoditi u ostale modele, a personaliziran je s imenom modela. Zahvaljujući posebnom odjeljku na središnjoj konzoli, on postaje sastavni dio stajlinga automobila.

Prvi put u Ferrariju klijenti mogu birati između standardnog automobila i verzije s više sportski orijentiranih specifikacija. Specifikacija Assetto Fiorano uključuje značajne nadogradnje, uključujući specijalne iz utrka proizašle GT Multimatic amortizere, iznimno lagane značajke izrađene od materijala visokih performansi kao što su karbonska vlakna (vrata, podvozje) i titan (opruge, cijela ispušna cijev), što rezultira uštedom od 30 kg. Druga razlika je visoki potporni spojler od karbonskih vlakana koji generira 390 kg potisne sile pri 250 km/h. Assetto Fiorano uključuje gume Michelin Pilot Sport Cup2, dizajnirane posebno za poboljšanje performansi na stazi na suhom. Imaju mekšu smjesu i manje utora od standardnih guma.

SF90 Stradale najnapredniji je automobil iz aspekta performansi i tehnologije. Definicija vanjskog stila inspirirana je načelom: stvoriti inovativan dizajn koji gleda naprijed i koji prenosi misiju vozila kao ekstremnog sportskog automobila, a u pitanju je Ferrarijev prvi serijski proizvodni superautomobil.

Ferrarijev dizajn tako je potpuno preispitao razmjere prednjih, središnjih i stražnjih volumena u radikalnoj evoluciji oblika proizvodnih berlineta sa srednjim stražnjim pogonom posljednjih dvadeset godina.

Cilj je bio osmisliti vrhunski ekstremni automobil koji je u stanju isporučiti potpuno nevidljivu izvedbu za serijski proizveden automobil. SF90 Stradale nalazi se između kupea s motorom postavljenim središnje straga, koji danas imaju F8 Tributo, i superautomobila poput LaFerrarija, te je novi nositelj standarda za hipertehnološke ekstremne automobile sa sadržajima budućnosti.

Tehničke specifikacije:

Motor s unutarnjim izgaranjem

Tip                                                  V8 – 90° – turbo – suhi karter

Obujam                                           3990 cm³

Snaga                                             780 KS (574 kW) pri 7500 o/min.

Najveći okretni moment                    800 Nm pri 6000 o/min.

Hibridni sustav                       

Max. snaga el. motora                         200 KS (162 kW)

Kapacitet baterije                             7.9 kWh

Max. domet na struju                       25 km

Dimenzije i težina:

Dužina                                                4710 mm

Širina                                                 1972 mm

Visina                                                1186 mm

Međuosovinski razmak                        2650 mm

Težina (dry weight)                             1570 kg

 

Gume:             

Prednje                                               255/35 ZR 20

Stražnje                                              315/30 ZR 20

Kočnice:

Front                                                  398 x 223 x 38 mm

Rear                                                   360 x 233 x 32 mm

 

Mjenjač i prijenos:                             8-brzinski, F1 dual-clutch transmission

 

Performanse:              

Max. brzina                                       340 km/h

0-100 km/h                                        2,5 s

0-200 km/h                                        6.,7 s

100-0 km/h                                        <29,5 m