NOVE IDEJE

Ferrari i Fiat će umjesto automobila proizvoditi respiratore; u doba krize, krizne odluke

20.03.2020 u 07:38

Bionic
Reading

Ideja o korištenju proizvođača automobila za opskrbu medicinskom opremom započela je u Kini, gdje proizvođač električnih automobila BYD privremeno proizvodi maske za lice i boce sredstva za čišćenje ruku

Italija je u ovome trenutku zemlja u Europi koja je najviše pogođena pandemijom virusa COVID-19, to je opće poznata činjenica, no neke stvari povezane s time doista otvaraju neke nove poglede. Naime, talijanski proizvođači automobila Ferrari i Fiat Chrysler Automobiles u pregovorima su s najvećim nacionalnim proizvođačem respiratora za pomoć u povećanju proizvodnje medicinske aparature za spašavanje koji su hitno potrebni u krizi s koronavirusom, izjavili su u četvrtak dužnosnici tvrtke.

Talijanska vlada je započela s provođenjem akcije za povećanjem broja bolničkih kreveta za intenzivnu njegu, od kojih će mnogima trebati respiratori da bi održali pacijente na životu preuzimajući funkcije disanja.

Tvrtka za proizvodnju medicinske opreme Siare Engineering u sjevernoj Italiji, gdje se broj smrtnih slučajeva bliži već brojci od 3500 umrlih i naglo se penje, u pregovorima je s Fiat Chryslerom, Ferrarijem i talijanskim proizvođačem dijelova Marelli radi izrade nekih dijelova, drugih izvora i eventualne pomoći pri sastavljanju respiratora.

Gianluca Preziosa, izvršni direktor Siare Engineeringa, rekao je da dvije industrije dijele nešto stručnosti, jer je poznato da proizvodnja respiratora i proizvođači automobila uglavnom se oslanjaju na elektroniku i pneumatiku. 'Razgovaramo s Fiat Chryslerom, Ferrarijem i Marellijem kako bismo pokušali vidjeti mogu li nam pružiti ruku u ovom dijelu elektronike', rekao je Reutersu. Rim je zatražio od Siare Engineeringa da poveća mjesečnu proizvodnju respiratora sa 160 na 500 nakon što je kriza sa virusom ostavila zdravstveni sustav zemlje u akutnoj nevolji, rekao je Preziosa.

Glasnogovornik Exora, tvrtke vlasnika FCA-e i Ferrarija, rekao je da su se u četvrtak održali sastanci sa Siareom kako bi se proučila izvedivost ideje. Kazao je da se razmatraju dvije glavne mogućnosti: bilo da se pomogne Siareu da podigne kapacitet u svojoj tvornici, uz podršku tehničara koje pružaju FCA i Ferrari, ili da se proizvodnja dijelova respiratora usmjeri na postrojenja proizvođača automobila.

Nagađa se da će Ferrari biti spreman započeti proizvodnju dijelova respiratora u svom sjedištu u Maranellu, koje je blizu tvornice Siare, ali da proizvođač luksuznih automobila tek treba donijeti konačnu odluku.

Direktor Siare Engineeringa Preziosa je rekao da bi još jedna prednost partnerstva s proizvođačima automobila bila njihova ukupna kupovna moć, olakšavajući im tako kupnju dijelova, jer se njegova mala tvrtka teško nosi s nabavom dijelova zbog poremećaja povezanih s koronavirusom u globalnim lancima opskrbe.

Respiratori, koji premještaju zrak u pluća i iz njih, mogu biti razlika između života i smrti bolesnika s koronavirusom koji imaju poteškoće s disanjem.

Ali ubrzanje nove proizvodnje neće biti lako, rekli su neki u prerađivačkoj industriji. 'Precizne tehnike glodanja i 3D ispisa mogu pomoći u proizvodnji složenih dijelova', rekao je Rene-Christopher Wollmann, direktor programa i direktor platforme u tvrtci Automobili Pininfarina, koji koristi softver za virtualni dizajn za izradu električnih hiper-automobila.

'Ali to ovisi o tome koliko su postojeći proizvođači (respiratora) spremni dijeliti znanja o dizajnu takvog stroja', dodao je. 'Sljedeće usko grlo biti će sastavljanje takvih strojeva pod uvjetima koji su prikladni za medicinsku industriju.'

Ideja o korištenju proizvođača automobila za opskrbu medicinskom opremom započela je u Kini, gdje je proizvođač električnih automobila BYD početkom ovog mjeseca počeo izbacivati ​​5 milijuna maski za lice i 300.000 boca sredstva za čišćenje ruku dnevno. Proizvođače automobila sa sjedištem u Shenzhenu podržava američki investitor Warren Buffett. Od tada se ideja proširila na ostale industrije i zemlje.

Europska zrakoplovna grupa Airbus analizira svoje proizvodne procese kako bi utvrdila mogu li joj 3D ispisi ili proizvodni pogoni biti od koristi. Cilj im je da za dva tjedna naprave prototip respiratora, a da proizvodnja počne za četiri tjedna.

U Sjedinjenim Američkim Državama, savezna vlada razgovara s General Motorsom i Ford Motorom, automobilskim divovima iz Detroita, o tome kako mogu pomoći širenju proizvodnje respiratora, priopćile su u srijedu kompanije i dužnosnici Bijele kuće.

U Velikoj Britaniji je sličnu ideju imao i premijer Boris Johnson, pa je ovaj tjedan imao razgovore s proizvođačima automobila i strojeva Fordom, Hondom, Rolls-Royceom i JCB-om, o tome mogu li njihove proizvodne linije koristiti za izgradnju medicinske opreme.