bolji od originala

Aston Martin ponovno proizvodi legendarni DB5; najpoznatiji Bondov automobil za 25 sretnika

06.07.2020 u 08:11

Bionic
Reading

Manje od 900 primjeraka je proizvedeno između 1963. i 1965. godine, a najpoznatiji je vlasnik bio James Bond u filmu 'Goldfinger' iz 1964. godine

Za sve zaljubljenike u 'lik i djelo' najpoznatijeg tajnog agenta Jamesa Bonda, poznatijeg kao agenta 007, slavni je britanski proizvođač sportskih automobila Aston Martin priredio pravu poslasticu: DB5. Da, doista se radi o modelu DB5 Goldfinger Continuation, ali nije riječ o nekom primjerku izrađenom još davnih šezdesetih godina prošlog stoljeća, već o posve novom 'starom' primjerku modela DB5.

Pod nazivom 'najpoznatiji automobil na svijetu', jedan od najpoželjnijih i najtraženijih klasičnih modela Aston Martina, DB5 je postao sinonim bezvremenskog stila i poželjnosti sportskih automobila. Manje od 900 primjeraka je ovaj britanski proizvođač izradio između 1963. i 1965. godine, s tim da je najpoznatiji od prvobitnih vlasnika bio upravo 007, odnosno glumac Sean Connery koji je prvi vozio ovaj automobil u filmu 'Goldfinger' iz 1964. godine.

Sada, 55 godina nakon što se posljednji novi DB5 elegantno otkotrljao s proizvodne trake u tadašnjoj svjetskoj proizvodnoj bazi kompanije Aston Martin, u Newport Pagnellu, Buckinghamshire u Engleskoj, tamo se ponovo radi na strogo ograničenom broju novih DB5 modela. Nastali u suradnji s producentima filmova o Jamesu Bondu, EON Productions, sadrže široki paket posebnih naprava koje su prvi put viđene na ekranu u navedenom filmu, automobili Aston Martin DB5 Goldfinger Continuation povijest su u nastajanju.

Najnoviji u fenomenalno uspješnom automobilskom programu Aston Martina koji je započeo 2017. godine s modelom DB4 GT Continuation (hrv. Nastavak). Novi DB5 modeli biti će među najvrjednijim novim automobilima koje je britanska luksuzna marka donijela ikada na tržište. Svaki novi automobil DB5 Goldfinger Continuation prodavati će se po cijeni od 2,75 milijuna funti (3,05 milijuna eura) plus porez.

Pažljiv postupak izgradnje novog DB5 Goldfinger Continuation, koji traje oko 4500 sati po automobilu, provodi se u sjedištu Aston Martina, globalno poznatom odjelu baštine Heritage Division u Newportu Pagnellu, Buckinghamshire. Sada najveći, najbolje opremljeni i najpoznatiji restauratorski centar Aston Martina na svijetu, neprocjenjive i vrlo specijalističke vještine njegovane u Aston Martin Works-u savršeno su prikladne za proslavljene projekte Continuation marke.

Svaki od 25 novih automobila izrađuje se po najvišoj mogućoj kvaliteti koristeći spoj izrade stare majstorske škole legendarnog Sir Davida Browna, uz primjenu s 'dušom' modernih inženjerskih unapređenja i poboljšanja performansi, zajedno s integracijom vrhunskih naprava razvijenih u suradnji s Chrisom Corbouldom, supervizorom za posebne efekte koji je radio na više od desetak filmova o Bondu, za što je nagrađen britanskim redom OBE (Order of the British Empire).

Popis gadgeta nadahnutih Bondom sadrži sljedeće značajke, svima poznate gledateljima filmskog hita 'Goldfinger'. Izvana su to simulirane naprave poput: sustava za dimnu zavjesu straga, sustava za izbacivanje motornog ulja straga, po tri rotirajuće registracijske tablice sprijeda i straga, dvije sprijeda montirane strojnice, stražnji štit od metaka, ovnovi za udaranje sprijeda i straga, šiljci za rezanje guma na kotačima, pomični krov iznad suvozača (dodatna oprema). Dok su iznutra sljedeći filmski gadgeti poput: radarskog ekrana s mapom za praćenje vozila neprijatelja, telefona u vozačevim vratima, poklopca ručice mjenjača koji se otvara s gumbom za aktiviranje, naslona za ruku na središnjoj konzoli s ugrađenim kontrolama, skriveni pretinac za oružje ispod vozačkog sjedala, daljinskog upravljača za aktiviranje gadgeta.

Svi novi automobili detaljne su reprodukcije originalnog DB5 koji se vidi na ekranu, uz neke posebne modifikacije i poboljšanja kako bi se osigurala najviša razina kvalitete i pouzdanosti gradnje. Svi automobili DB5 Goldfinger Continuation izrađeni su prema jednoj specifikaciji vanjske boje, srebrnoj Silver Birch boji breze - baš kao i originalni.

Automobili imaju originalne DB5 aluminijske vanjske panele karoserije elegantno omotane oko autentične DB5 blage čelične konstrukcije šasije. Ispod poklopca motora nalazi se redni 4,0-litreni šesterocilindrični motor s prirodnim usisom sa 'six-plug' glavom, tri SU karburatora i hladnjakom ulja, snage 286 KS (210 kW) s 5-brzinskim ručnim ZF mjenjačem i pogonom na stražnje kotače, sa stražnjim mehaničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem.

Dinamički paket se sastoji od servom-potpomognutih hidrauličnih čeličnih disk kočnica tipa Girling, zupčastue letve volana bez serva i postavci ovjesa koja uključujespiralne opruge i amortizere sa stabilizatorom protiv prevrtanja naprijed i stražnji ovjes sa 'živom' osovinom s radijus polugama i Watt-ovim zglobnim spojevima.

Voditelj Heritage programa Clive Wilson, jedan od onih koji su najviše uključeni u proces proizvodnje novog automobila DB5 Goldfinger Continuation je rekao: 'Vidjeti kako se prvi automobil za kupca mukotrpno kreće kroz zamršeni proizvodni proces koji smo stvorili zaista je uzbudljivo.'

"Očigledno da kao tvornica nismo proizveli novi DB5 više od 50 godina, tako da biti uključen u izgradnju ovih automobila koji će postati dio povijesti Aston Martina je nešto za što sam siguran da ćemo o tome pričati našim unucima!'

Paul Spiers, predsjednik Aston Martin Works-a gdje je proizveden izvorni DB5, a stvaraju se i novi automobili, je rekao: 'Izrađujemo, možda, neke od najpoželjnijih 'igračaka' ikad napravljenih za 25 vrlo sretnih kupaca širom svijeta. Izrada automobila DB5 Goldfinger Continuation i rad s EON Productions-om i supervizorom specijalnih efekata Chrisom Corbouldom, nešto je zaista jedinstveno i pravi vrhunac u karijeri za sve koji su ovdje uključeni u Aston Martin Works.'

Prve isporuke modela DB5 Goldfinger Continuation kupcima započet će u drugoj polovici 2020. godine.

  • +13
Aston Martin DB5 Goldfinger Continuation Izvor: Promo fotografije / Autor: Aston Martin