TEŽI OD BOEINGA 737

Otkrivena najveća životinja koja je hodala Zemljom!

08.09.2014 u 15:48

Paleontolozi su objavili da su u Argentini pronašli odlično očuvan kostur najvećeg stvorenja koje je ikada hodalo Zemljom, star 77 milijuna godina – dinosaura teškog 65 tona, visokog kao dvokatnica, a dugog 26 metara

Ovo golemo stvorenje nazvano je Dreadnoughtus schrani prema vojnim brodovima te u znak činjenice da je bilo neustrašivo – dreadnought na engleskom znači 'ne boji se ničega', a također je bio naziv za dominantan tip vojnog broda početkom 20. stoljeća. Argentinska mornarica imala je nekoliko brodova par toga tipa.

U svojem izvješću stručnjaci sa sveučilišta Drexel ističu da su ovi titanosauri iz skupine sauropoda, biljojedi s karakterističnim malim glavama i dugim vratovima i repovima, bili toliko veliki da se nikoga nisu bojali. Bili su vladari močvarnih pašnjaka i šuma prije 84 do 66 milijuna godina.

Prvi fosili otkriveni su 2005. godine na jugu Argentine u Patagoniji, međutim do danas su ukupno iskopane 145 kosti i jedan zub. Od ovih ostataka 115 pripada jednoj životinji, a 30 drugoj. To znači da je Dreadnoughtus schrani najkompletniji kostur velikog dinosaura koji je ikada otkriven.

Za usporedbu Dreadnoughtus schrani je bio teži od Boeinga 737 za 10 tona, težio je kao 10 afričkih slonova ili kao sedam T. Rexa.

No voditelj istraživanja paleontolog Ken Lacovara ističe da pronađena jedinka, mada je težila oko 65 tona, još nije bila potpuno razvijena.

Među iskopanim kostima nalaze se i dio čeljusti, zub, 18 kostiju repa i 49 kralježnice, neka rebra te dijelovi zdjelice i udova.

Samo glava i vrat ovog stvorenja bili su duži od 12 metara, a rep je dosezao gotovo devet metara.