POLITIČARKA SKLONA ZAVJERI

Hoće li Holy zbog chemtrailsa zabraniti avione?

08.04.2014 u 08:15

Bionic
Reading

Saborska zastupnica Mirela Holy, koja u posljednje vrijeme sa svojom mladom strankom ORaH postaje sve popularnija na našoj skromnoj i nerijetko tragikomičnoj političkoj sceni, jučer je u emisiji 'Nedjeljom u dva' potvrdila da joj je teorija zavjere prema kojoj nas neke tajanstvene sile zla iz zrakoplova zaprašuju chemtrailsima kako bi nas lakše kontrolirale, smanjile broj stanovnika ili nam promijenile klimu, još uvijek prirasla srcu

Opipavajući koliko su radikalni i time eventualno potencijalno štetni za nejako hrvatsko gospodarstvo njezini stavovi o energetici, održivom razvoju i zaštiti prirode, Aleksandar Stanković je bivšu SDP-ovku provokativno pitao misli li i danas isto što i prije četiri godine kada je od predsjednice Vlade Jadranke Kosor tražila da ispita tko to i čime zaprašuje Lijepu Našu.

'Vi ste tada spominjali istraživanja koja pokazuju da nas iz tih tragova napadaju bakterije koje izazivaju infekcije, upale pluća, mozga itd. Neki ozbiljni znanstvenici rekli su da ste tu dosta bliski teorijama zavjere i svojevrsnoj ezoteriji. Što danas mislite o tom pitanju? Jeste li možda bili neupućeni kada ste ga postavili ili je nešto drugo posrijedi?', pitao je Stanković.

'Mislim isto što i tada', odgovorila je samouvjereno Holy i pojasnila: 'Mislim da je jako loša atmosfera u kojoj se ne daje objektivan odgovor na to pitanje zbog toga što se onda stvaraju različite teorije zavjere. Mislim da je to jako štetno. Inače, u vezi s ovim istraživanjima meni su se obratili i piloti', rekla je.

'Koliko se sjećam, oni su vam u Saboru dali prilično opsežan odgovor, odnosno objašnjenje. Rekli su da se tragovi zadržavaju duže ako je vlažnost u atmosferi veća', prekinuo ju je Stanković.

Holy je na podsjećanje voditelja prvo diplomatski odgovorila kako nije bila nezadovoljna stručnim tumačenjem koje je dobila iz Sabora. No odmah potom počela je okretati ploču ustvrdivši da se ovo pitanje zapravo ne može rješavati na hrvatskoj razini, već na europskoj, da bi naposljetku napravila puni salto mortale i temu okončala jezikom karakterističnim za poklonike teorija zavjera kojima znanstvena tumačenja znače malo ili ništa - nizanjem izraza kao što su 'navodno', 'ima nešto', 'pišu nam ljudi', 'govore piloti' itd.

'Postoje određene naznake, mada ne postoje točno dokazana pouzdana znanstvena istraživanja koja bi potvrdila takve teorije, da ima nešto vezano uz geoinženjering s tim tragovima. Prema informacijama koje sam dobivala od ljudi koji su mi pisali o chemtrailsima - to su bili piloti, dakle oni valjda imaju neke veze s time, to im je na kraju krajeva posao – postoje doista jako velike razlike između onoga što se zove contrailsi, odnosno između standardnih tragova koje ostavljaju avioni i chemtrailsa koji se zadržavaju jako dugo i stvaraju one mreže. U odgovoru Vlade pisalo je da ljudi koji primijete takve tragove, da ih fotografiraju i prijave. Neki ljudi ih i jesu prijavili, a navodno se to ponavljalo kod preleta točno određenih aviokompanija koje nisu iz Hrvatske', objasnila je Holy.

'Dobro', rekao je Stanković uzdahnuvši i ostavio svojim gledateljima da razmišljaju što će s Holyinim 'argumentima'.


Što o tome kažu ozbiljni stručnjaci

Koliko je ova ideja znanstveno apsurdna, više je puta, među ostalima, objasnio Nebojša Subanović koji je dvostruko kvalificiran za ovo područje jer je istovremeno i meteorolog, voditelj privatne meteorološke tvrtke Geo-Meteo, i stručnjak za mehaniku zrakoplova.

U predavanju koje je održao na tribini 'Skeptika u pubu' u rujnu 2012. (u siječnju 2014. ukratko je ponovio argumente u 'Trećem elementu' na HTV 3) Subanović je podsjetio da prilikom sagorijevanja jedne tone kerozina nastaje nešto više od tonu vode.

'U sobnim uvjetima paru nećemo registrirati, međutim, na -40 °C ona prelazi izravno u led – stvaraju se kristalići leda i bijeli tragovi... Postoje atmosferki uvijeti u kojima će tih tragova uvijek biti, kao i onih u kojima ih neće biti', rekao je.

Subanović je objasnio da dužina i trajanje tragova ovise o dva ključna meteorološka čimbenika, a ne o kemijskom sastavu, odnosno o količinama otrova u njima, kako to tvrde teoretičari zavjera.

'Prvi je parcijalni tlak vodene pare, odnosno njezina koncentracija na određenoj visini. Što je tlak veći, to će kristalićima trebati više vremena da ishlape, pa će tragovi biti duži i duže trajati. Drugi čimbenik je temperatura – što je ona niža, tragovi će dulje živjeti', rekao je i dodao da ovu činjenicu i laici mogu lako provjeriti.

Naime, tragovi aviona bit će duži i dugovječniji kada je vrijeme vlažno, odnosno u okolnostima u kojima će se na nebu formirati i duže trajati i oblaci.

Tragovi nad Jarunom

Prema Subanoviću to potvrđuje jedna snimka koju je napravio nad zagrebačkim Jarunom (pogledajte prezentaciju u slikama na ovom linku). Na njoj se, rekao je, paralelno mogu vidjeti tragovi zrakoplova i cirusna naoblaka. Tragovi navodnih chemtrailsa prestaju u istom dijelu neba u kojem nestaju i oblaci cirusi.

'Iz ove slike možemo zaključiti da tragovi letenja postoje tamo gdje postoji i cirusna naoblaka. Zašto? Zato što su tragovi letenja istog sastava kao i cirusi', rekao je.

Subanović je također podsjetio da isti tragovi postoje još od vremena Drugog svjetskog rata, odnosno otkada su avioni počeli letjeti na velikim visinama, te da su ih jednako, nad istim teritorijima ispuštali zrakoplovi obje zaraćene strane. Naime, i klipni motori ostavljaju tragove kondenzacije kao i mlazni.

Naš je stručnjak također objasnio da bi izuzetno složenu i zahtjevnu zavjeru zaprašivanja bilo gotovo nemoguće provoditi i još teže zadržati u tajnosti.

Naime, mlazni motori su veliki žderači goriva, pa njihova potrošnja može biti od nekoliko do stotinjak tona kerozina po letu. To znači da bi trebalo ubaciti i jako puno konspirativnih kemikalija da bi bilo nekog efekta.

Osim toga, rekao je, svi avionski sustavi i dijelovi, pa tako i motori, moraju se obavezno periodički kontrolirati. Na lopaticama turbina bi sigurno ostalo tragova konspirativnih kemikalija, pa bi tajnu bilo nemoguće sakriti od desetaka tisuća mehaničara i drugog tehničkog osoblja.

Snimke iz II. svjetskog rata

Istovremeno bi osoblje koje proizvodi gorivo za zrakoplove i u njega miješa opasne kemikalije, dakle na tisuće ljudi širom svijeta, trebalo čuvati strogo povjerljivu tajnu. Među njima bi se sigurno dalo naći otpuštenih pilota, kemičara i mehaničara koji bi se, kada bi imali dobre argumente, lako obogatili na njima.

Prema Subanoviću ideja o chemtrailsovima apsurdna je iz još nekoliko razloga: nemoguće je kontrolirati na koga će otrovi djelovati; kada bi netko uistinu imao takvu moć da nas truje, mogao bi vjerojatno naći otrov koji se ne bi toliko jasno vidio kako to tvrde teoretičari zavjera; i konačno, navodni konspiratori našli bi neki efikasniji i precizniji način zaprašivanja nego što je ispuštanje kemikalija s golemih visina od 10-ak kilometara na milost i nemilost vjetrovima.

Koliko je takva metoda neefikasna, rekao je naš stručnjak, dobro ilustrira japanski vojni eksperiment iz Drugog svjetskog rata.

Od studenoga 1944. do travnja 1945. Japanci su pustili preko 9.300 tzv. balona bombi, odnosno plamenih bombi (Fu-Go) koje su, koristeći mlazne struje, trebale preko Pacifika preletjeti 8.000 km i doći do Amerike. Samo 300 ih je uspjelo, a poginulo je šest osoba!

Toliko o chemtrailsovima!

Nama samo preostaje da se nadamo da Holy, kada eventualno postane članica neke nove hrvatske vlade, neće na jednaki način, na temelju 'pričali su mi', 'pišu mi', 'kažu ljudi' i sl. rezonirati o strateškim energetskim i gospodarskim projektima.