Svijet PODUKA O KONKURENTNOSTI

Pahor za slovenski logistički holding

Predsjednik slovenske vlade Borut Pahor zatražio je u ponedjeljak potporu ideji stvaranja slovenskog logističkog holdinga, koji bi spojio poslovne funkcije željeznica, špeditera i luke Koper te tako povećao strategijsku atraktivnost Slovenije

Na velikoj konferenciji poslovnih ljudi na Brdu kod Kranja Pahor je tu ideju, koju je za slovensku vladu razradio nekadašnji direktor Deutsche Bahna (DB) Hartmut Mehdorn, označio ambicioznim i odvažnim planom.

Odluka o tome, rekao je Pahor, još se neće donijeti, ali je potrebno razmišljati kako da Slovenija poveća konkurentnost i svoje komparativne prednosti u prometu u Europskoj uniji i jugoistočnoj Europi.

Njemačkog menadžera, koji je vodio Deutsche Bahn prije nekoliko godina kad su se o strategijskoj suradnji i investicijama u slovenski promet dogovarali njemačka kancelarka Angela Merkel i tadašnji predsjednik slovenske vlade Janez Janša, Pahor je angažirao kako bi našao rješenje za sanaciju slovenskih željeznica i model modernizacije prometne infrastrukture.

Medhorn je predložio osnivanje prometno-logističkog holdinga sastavljenog od Slovenskih željeznica, Luke Koper i najvećeg nacionalnog špeditera - Intereurope, ali je pri tome u Luci Koper i Intereuropi naišao na jaki otpor zbog sumnje da će se gubitci željeznica prebacivati na ostale partnere u budućem projektu.

Pahor je na konferenciji u ponedjeljak pozvao poslovne ljude iz cijele Slovenije da podrže 'odvažnu' Mehdornovu zamisao, iako se o njoj neće odmah odlučivati.

Mehdorn je istodobno izjavio kako nije isključeno da bi za ujedinjeni slovenski prometni holding bili zainteresirani i strateški investitori izvan Slovenije, koje trenutačno ne zanimaju slovenske prometnice i prometne tvrtke zbog rascjepkanosti i nagomilanih gubitaka.

Mehdornov plan predviđa stvaranje logističkog holdinga u kojemu bi slovenska vlada imala 51 posto udjela i koji bi imao pozitivne sinergijske učinke u susjedstvu i u Europskoj uniji, a računa se da bi njegova vrijednost bila oko 900 milijuna eura.

Pahor je zanijekao tvrdnje kako je osnivanje holdinga potrebno samo radi sanacije Slovenskih željeznica, zbog čega projekt za sada doživljava jake otpore.

Ministar prometa Patrick Vlačič izjavio je na konferenciji da je stvaranje logističkog holdinga način da Slovenija na području transporta ubuduće ne izgubi svoje prednosti gospodarsku konkurentnost. Prema Vlačićevim riječima, to je uvjet za dolazak stranog kapitala jer slovenska vlada po njegovim riječima ima prometne projekte u ukupnoj vrijednosti od 15 milijardi eura, ali iz proračuna sama godišnje u te namjene može izdvojiti najviše 400 milijuna eura.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još