Svijet KEPLER PONOVNO U AKCIJI

Otkriveno 140 planeta na kojima bismo mogli živjeti

• Autor: NJD
  • 11.9.2010 8:52:45
  • 26.7.2010 12:35:14

NASA-ina sonda Kepler otkrila je oko 140 planeta sličnih Zemlji na kojima bi mogao postojati život, ali i koje bi jednoga dana mogli naseliti ljudi

Letjelica neprekidno prati više od 150.000 zvijezda da bi zabilježila znake postojanja planeta koji kruže oko njih, a čini se da je pronašla i pet potpuno novih solarnih sustava.

'Iako je pred nama još puno istraživanja, nameće se zaključak da mnogi planetarni sustavi imaju više planeta', izjavio je William Borucki, voditelj Keplerova istraživanja.

Ove je podatke sonda prikupila u samo šest tjedana misije koja je započela prošle godine, a trebala bi trajati četiri godine. Znanstvenici su uvjereni da će uslijediti još mnoga otkrića planeta s dobrim, pa čak i boljim uvjetima za razvoj života.

NASA-in svemirski teleskop nazvan je po njemačkom astronomu Johannesu Kepleru. Za razliku od ranijih istraživanja u kojima su znanstvenici pratili gravitacijski utjecaj planeta na zvijezde, odnosno teturanje zvijezda pod utjecajem mase planeta koji kruže oko njih, misija Kepler bilježi promjene u njihovom sjaju. Naime, planeti koji kruže oko zvijezda blokiraju zračenje, a varijacije otkrivaju njihovu veličinu i sastav. Na taj način moguće je otkriti manje, kamene svjetove. Svojom kamerom od 95 megapiksela, Kepler prati zbivanja u zviježđima Zmaja, Lire i Labuda. Teleskop mora zabilježiti najmanje tri promjene u zračenju da bi se one mogle protumačiti kao trag planeta, a ne anomalija.

Ovako dobri rezultati najavljuju da bi do kraja misije Kepler mogao pronaći milijune nastanjivih planeta.

Član Keplerova tima Dimitri Sasselov kaže da će sljedeći korak biti istraživanje atmosfera planeta da bi se u njima pronašli tragovi života.

Među otkrivenim planetima je i CoRoT-7b, kameno tijelo oko pet puta veće od Zemlje koje ima jednu užarenu stranu jer kruži izuzetno blizu zvijezde. Najveći je pak Wasp-17b, promjera oko 106 tisuća km, 21 puta veći od Zemlje.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još