ODŠTETE OBITELJIMA I TROŠAK AIRBUSA

Osigurano 300 milijuna dolara odštete za pad Germanwingsa

31.03.2015 u 14:22

  • +4

Identifikacija žrtava Germanwingsa mogla bi trajati mjesecima

Izvor: Reuters / Autor: REUTERS/Gonzalo Fuentes

Bionic
Reading

Osiguravatelji su rezervirali 300 milijuna dolara za pad zrakoplova njemačkog Germanwingsa u francuskim Alpama, u kojem je stradalo 150 ljudi, izvijestila je u utorak njemačka zrakoplovna kompanija Lufthansa

Iznos obuhvaća financijsku naknadu obiteljima poginulih i trošak srušenog zrakoplova Airbus A320, vlasništvo diskontnog prijevoznika Germanwingsa, kazala je za agenciju AFP glasnogovornica krovne grupe Lufthansa. Aktualna kataloška cijena tog tipa zrakoplova iznosi 93,9 milijuna dolara, objavila je agencija Hina.

U petak je Germanwings donio odluku o interventnoj financijskoj pomoći obiteljima žrtava u iznosu od 50.000 eura po putniku.

Nakon što mu je prva godina na poziciji predsjednika Uprave Lufthanse protekla u borbi za financijsku stabilnost i održanje konkurentnosti ove aviogrupe, Carsten Spohr sada se mora nositi s posljedicama Germanwingsove katastrofe, stoji u Reutersovoj analizi stanja u uglednoj njemačkoj zrakoplovnoj kompaniji.

Avionska nesreća u francuskim Alpama, koju je, prema dosadašnjoj istrazi, namjerno izazvao kopilot Andreas Lubitz, dogodila se dok je Lufthansa pokušavala zaustaviti pad cijena zrakoplovnih karata, proširiti niskobudžetne operacije, smanjiti troškove osoblja i okončati niz štrajkova pilota.

Spohr, po zanimanju pilot, u svojim konsolidacijskim operacijama pokušava slijediti primjer suparnika IAG-a, matične tvrtke British Airwaysa, Iberije i Vuelinga, smanjenjem troškova osoblja kako bi Lufthansa postala konkurentnija.

Njegovi pokušaji rezanja troškova doveli su do niza štrajkova koji traju od travnja prošle godine, a kompaniju su koštali više od 200 milijuna eura izgubljene dobiti te su skrenuli pozornost zrakoplovne kompanije s upravljanja na mjere restrukturiranja.

U Lufthansi tvrde da trebaju smanjiti troškove kako bi se mogli natjecati s jakim rivalima poput Ryanaira i EasyJeta, kao i s Emiratima i Turkish Airlinesom na drugim unosnim dugim rutama.

No Spohr ističe kako je prerano raspravljati o poslovnoj strategiji nakon prošlotjednog pada koji je odnio 150 ljudskih života. Naglasio je da je sada u fokusu zrakoplovne tvrtke briga o obiteljima i prijateljima žrtava.

Sigurnost će i dalje biti na prvom mjestu. 'Naši piloti jesu i dalje će biti najbolji na svijetu', rekao je vidno potresen predsjednik Uprave prošlog tjedna nakon nalaza istražitelja s mjesta nesreće.


Spohr, koji se pridružio Lufthansi kao menadžer 1994, kada je vodio teretni i putnički odjel, predsjednikom Uprave postao je u svibnju prošle godine. Na društvenim mrežama dobio je brojne negativne kritike zbog svog odbijanja da ponovno razmotri propise ponašanja u kokpitu nakon nesreće.

No izuzev toga, ovaj 48-godišnji čelnik Lufthanse uglavnom plijeni simpatije zbog svojih iskrenih i odmjerenih komentara.

Usprkos tome što trenutno upravlja Lufthansom, ovaj predsjednik Uprave redovito pohađa simulacijske obuke kako bi sačuvao kapetansku licencu za Airbus A320, tip zrakoplova koji se srušio prošlog utorka.

Nezavisni zrakoplovni konzultant John Strickland rekao je kako je taj trening, koji pohađa s bivšim šefom pilota konkurentskog IAG-a, bio presudan za znalačke javne nastupe Carstena Spohra. 'Kao i Willie Walsh iz IAG-a, Spohr razumije tehničke procedure i procese te time njegovi nastupi dobivaju na težini', rekao je.

Sigurnost na prvom mjestu

Tragedija je ozbiljno prodrmala tvrtku koja se ponosi rigoroznim selekcijama i obukom svojih pilota, a analitičari kažu da je presudno za Lufthansu to da se usredotoči na svoje sigurnosne vjerodajnice kako bi zadržala povjerenje putnika.

Dionice Lufthanse dosegle su najnižu razinu u posljednjem četveromjesečnom razdoblju nakon što je francuski istražitelj obznanio kako je kopilot Lubitz zaključao vrata kokpita kapetanu i usmjerio zrakoplov na planinu.

No upućeni u zbivanja u avioindustriji na umu imaju sljedeće: katastrofu je, prema svemu sudeći, prouzročio jedan čovjek, koji je, kako kažu istražitelji, svoju psihičku bolest skrivao od svog poslodavca. To znači da nije bilo namjernog nemara ili tehničkih nedostataka zračnog prijevoznika, pa sukladno tome ni ugled ni imidž Lufthanse zbog ovoga ne bi trebali previše stradati.

Štrajkovi sindikata pilota ne samo da su razljutili putnike, već živciraju i drugo osoblje koje je podnijelo žrtvu rezanja troškova, za razliku od kolega koji to odbijaju, podsjeća Reuters.

Gerald Wissel, voditelj konzultantske kuće Airborne iz Hamburga, rekao je da je katastrofa ujedinila 120.000 radnika aviokompanije.

'Spohr bi novonastalu situaciju mogao iskoristiti za povratak solidarnosti u tvrtku i udariti nove temelje Lufthansi te vratiti u fokus tvrtke tradicionalne vrijednosti, kao što su sigurnost, kvaliteta i pouzdanost', rekao je.

Identifikacija žrtava Germanwingsovog aviona mogla bi trajati mjesecima

Identifikacija žrtava avionske nesreće u francuskim Alpama mogla bi potrajati četiri mjeseca, rekao je vodeći francuski stručnjak na tom polju. 'Ovisno o pronađenim dijelovima tijela, vremenski okvir može varirati od najmanje dva do četiri mjeseca', izjavio je Francois Daoust, šef forenzičnog instituta pri francuskoj nacionalnoj žandarmeriji. 'Bolje je raditi u ritmu znanosti nego srljati i riskirati pogrešku u identifikaciji', rekao je. Daoust je upozorio da možda neće biti moguće identificirati svih 150 poginulih u nesreći. Poslije prošlogodišnjeg rušenja zrakoplova Air Algerije u Maliju njegov je institut identificirao 115 od 116 žrtava. 'Posljednja žrtva nije identificirana jer nismo uspjeli pronaći ništa od njezinih ostataka', objasnio je. Zrakoplov Germanwingsa srušio se na većoj visini od letjelice Air Algerije. 'Zato ne mogu jamčiti obiteljima žrtava da ćemo uspjeti sve pronaći', naglasio je. Trideset i jedan član njegova instituta trenutačno radi na pretraživanju terena na mjestu nesreće u francuskim Alpama. (Hina)