MUNIR JAHIĆ O SLUČAJU PELJEŠKI MOST:

Gradnja tunela u zaleđu Neuma najrazumnije je rješenje!

22.08.2013 u 08:25

Bionic
Reading

Dr. emeritus Munir Jahić koji je tijekom svoje bogate karijere predavao na brojnim sveučilištima diljem bivše Jugoslavije te je u prvoj demokratski izabranoj vladi Bosne i Hercegovine bio ministar prostornog uređenja za tportal je izjavio da Hrvatska, prema sporazumu o granici koji potpisali Franjo Tuđman i Alija Izetbegović, ima pravo graditi most bez traženja suglasnosti BiH

Sporazum koji sadašnja hrvatska vlast želi ratificirati zapeo je na drugoj strani u Sarajevu vjerojatno i zbog toga što bi onda Hrvatska mogla napraviti most bez njihove dozvole. BiH, konkretnije tamošnja bošnjačka komponenta, nastoji zaustaviti gradnju mosta kako bi preko fondova Europske unije i težnje Hrvatske za boljim povezivanjem Dubrovnika s maticom izgradila cestu na svom ozemlju ili bolju poziciju za korištenje luke Ploče.

Jahić objašnjava da Hrvatska ima neosporno pravo spojiti svoje obale, ali Konvencija o pravu mora također daje pravo BiH na slobodan prolaz sve do otvorenog mora. 'To znači da mora biti oslobođen bilo kakvih prepreka, pa i eventualnog mosta koji bi onemogućavao ulazak brodova u zaljev', naglašava on. U tom slučaju za bilo kakvu gradnju Hrvatska mora imati dopuštenje zainteresirane strane, u ovom slučaju BiH.

Eventualna gradnja mosta posljednjih dana ponovno je uzbudila strasti s obje strane granice, posebno nakon izjava ministara prometa. Prvo je bosanskohercegovački ministar Damir Hadžić izjavio da je nerazumno graditi most, a potom mu je njegov hrvatski kolega uzvratio da se odluka o eventualnoj gradnji neće donijeti u BiH. Jahić kaže da je moguće da Hadžić na račun Pelješkog mosta želi prikupiti političke bodove jer su iduće godine u BiH parlamentarni izbori. Sjetimo se samo kako su se u Hrvatskoj i Sloveniji godinama skupljali bodovi na niskim nacionalističkim strastima u Piranskom zaljevu. Sada se otvara 'pelješka fronta'.

'Neki u BiH ne shvaćaju da je Hrvatska postala članica EU-a i da je sada i Bruxelles strana u pregovorima i to ima težinu', poručio je Jahić. On preferira mogućnost da se BiH premosti tunelom.

'Zanimljiva ideja je gradnja tunela u zaleđu Neuma koji bi bio tri do četiri puta jeftiniji od mosta. Na putu prema Dubrovniku u tunel bi se ulazilo i izlazilo s teritorija Hrvatske, a moguće je napraviti i izlaz za BiH, ali tamo bi stajala carina', ispričao je dr. emeritus Jahić. Ni ideja da se Neum zaobilazi korištenjem brojnih brodica njemu nije strana. Jahića žalosti što u cijelu priču oko Pelješkog mosta nije uključena struka, nego glavnu riječ vodi politika. Trebali su izaći s prijedlogom, smatra, pa neka se o njemu raspravlja. 'Bitno je spustiti loptu na zemlju, kako bi se to reklo nogometnim žargonom, i vidjeti što je optimalno vodeći se interesima i jedne i druge strane, s tim da optimalno rješenje ne mora nužno biti najjeftinije', zaključio je Jahić.