673 ŽRTVE

Airbus A310 srušio se osam puta

30.06.2009 u 10:50

Bionic
Reading

Na avionu Airbus A310-300, zračnog prijevoznika Yemenia, koji se rano u utorak srušio u blizini otočja Komori, tijekom temeljite inspekcije u Francuskoj 2007. godine otkriveni su bili određeni nedostaci, izjavio je francuski ministar prometa Dominique Bussereau

'Na A310 je DGAC (Francuska uprava za civilno zrakoplovstvo) izvršio inspekciju prilikom koje je na avionu otkriven određeni broj pogrešaka. Otada se avion više nije vraćao u Francusku', rekao je ministar za I-tele televizijski program, a vijest je prenio Reuters.

'Tvrtka se ne nalazi na crnoj listi zrakoplovnih kompanija koju redovno ažurira EU, ali se nalazi pod strogom kontrolom tijela Europske unije za zračni promet', obavijestio je. Nešto ranije istoga dana za radio Europe 1 isti je ministar izjavio da je zrakoplov bio potpuno ispravan i da sigurno nije pao zbog kvara. Jemensko ministarstvo prometa je objavilo da je na palom zrakoplovu Yemenia air izvršena inspekcija u svibnju. 'Riječ je bila o detaljnoj inspekciji koja je obavljena u Jemenu, sa stručnjacima iz Airbusa', izjavio je Kalid Ibrahim al-Vazir Reutersu iz glavnog grada Jemena Sanae.

Stručnjaci EU-a ispitat će treba li zrakoplovnu tvrtku Yemenia Air upisati na crnu listu zračnih prijevoznika kojima bi bio zabranjen rad u Europi, objavila je Europska komisija u utorak pošto se rano jutros srušio putnički zrakoplov u vlasništvu te tvrtke. Putnički zrakoplov "airbus" A310, u vlasništvu Yemenia Aira, sa 153 osobe srušio se u utorak rano ujutro dok je pri snažnu vjetru pokušavao prizemljiti na otoku Komorima. Povjerenik EK-a za prijevoz Antonio Tajani rekao je da je Yemenia Air dosad ispunjavala propise EU-a i nije bila na crnoj listi, no sada će se obaviti temeljita istraga, prenosi američka agencija AP.

Agencija AFP u pregledu obilježja airbusa A310 kaže da je dizajniran za daleka putovanja, da je dvomotorac u uporabi od 1983. te da pripada prvoj seriji europskog konstruktora i više se ne proizvodi od srpnja 2007. A310 modernija je inačica A300, prvog zrakoplova što ga je na tržište izbacio Airbus. Po podatcima proizvođača, potkraj svibnja 41 zrakoplovna tvrtka u svijetu koristila se s 214 zrakoplova tipa A310. Airbus dodaje da je do danas flota tih zrakoplova letjela ukupno 11,7 milijuna sati na 4,5 milijuna letova. Na internetskoj stranici Aviation Safety stoji da je zrakoplov tipa A310 imao osam nesreća sa smrtnim ishodom, s ukupno 673 žrtve. U putničkoj inačici zrakoplov duljine 46,6 metara može prevesti 220 osoba u klasičnoj opremi, odnosno do 280 s unutarnjim preinakama.

Može biti opremljen motorom CF6-80 američkog proizvođača General Electrica ili motorom PW40000 drugog američkog proizvođača Pratt and Whitneyja. A310 ima ista mjesta za pilote i ista letna svojstva kao i A300-600, što je produljena inačica A310. U tehničkoj posadi su dvije osobe, a zrakoplov tipa A300 iziskuje tri pilota.

A310 ima certifikat ETOPS, a to znači da može letjeti najmanje 180 minuta sa samo jednim motorom ako mu se pokvari jedan od dvaju kojima je opremljen. To mu omogućuje daleke letove u izoliranim regijama ili iznad oceana.
Na tržištu se pojavio kao A310-200, a godine 1985. postao je A310-300. Zahvaljujući svojim zrakoplovima iz serije A300/A310, europski proizvođač postao je ozbiljan takmac američkome Boeingu. No izradbom modernijih programa - serije A330/A340 te buduće serije A350 - Airbusov prvi program je zastario. Zrakoplov koji se srušio u komorskim vodama proizveden je 1990. i tvrtka Yemenia koristila se njime od listopada 1999.