PROJEKT VIDLJIV IZ SVEMIRA

Hrvati u finalnoj utrci za brendiranje države Katar

31.08.2012 u 14:36

Bionic
Reading

Pod motom 'Live Branding – Light of the Future', Apriori komunikacije, na čelu s Danijelom Koletićem, u suradnji s arhitektima Vedranom Pedišićem (SANGRAD) i Erickom Velascom Farerrom (AVP-arhitekti), u petak su predstavili projekt kristalne kugle, 'Crystal Ball – Light of the Future', koja je krajem prošle godine prvi put predstavljena katarskoj poslovnoj javnosti kao ideja brendiranja države Katar kroz arhitektonski simbol. Ukoliko ovaj projekt bude prihvaćen, postao bi prepoznatljiv simbol Katara, a u koji bi bili utkani hrvatsko znanje i ideja

Pred državom Katar je period od 10 godina pripreme Svjetskog nogometnog prvenstva koje će se održati 2022. godine. Unatoč zanimljivoj arhitekturi, u Dohi u ovom trenutku ne postoji percepcija simbola arhitekture kakvu posjeduje Pariz, London, Bilbao ili susjedni Dubai.

To je razlog zbog kojeg su Apriori komunikacije započele realizaciju ideje, stvaranja prijedloga simbola koji bi povezao povijest (perle) i viziju (sport - loptu) kroz moto Live Branding, odnosno Crystal Ball – Light of the Future. Predviđeno je konceptualnim dizajnom da sadržaj Crystal Ball – Light of the Future bude namijenjen prvom svjetskom muzeju koji će upoznati posjetitelje s pričom svih dosadašnjih svjetskih nogometnih prvenstava u spoju novih tehnologija, virtualnih sadržaja i najvećeg sportskog šoping centra na svijetu.

'Katar nema prepoznatljiv simbol u obliku arhitekture, kao što to ima primjerice Dubai, stoga smo odlučili pristupiti natječaju za brendiranje države Katar na kojem je sudjelovalo čak 160 projekata. Iako nismo bili pozvani da sudjelujemo u natječaju, zahvaljujući 'wild cardu', kako bi se to reklo u tenisu, došli smo u samo finale. Rezultati natječaja bit će poznati do kraja godine. Ovo je uspjeh o kojem nismo mogli ni sanjati. Ovo je naša ideja. Vjerujem da će biti prepoznata, a ako nam je suđeno, i realizirana. U svakom slučaju, vjerujemo u nju jer ovako nešto na svijetu ne postoji. Moto 'Light of the Future' povezan je s činjenicom da bi se ovaj simbol trebao vidjeti iz svemira, što bi omogućila napredna tehnologija', izjavio je autor ideje Danijel Koletić

'Kataru su važne tri stvari: edukacija, sport i kultura te smo u ovoj ideji objedinili sve to zajedno', dodao je Koletić.

Arhitekti Vedran Pedišić i Erick Velasco Farrera odazvali su se pozivu Danijela Koletića i njegovu ideju pretočili u konceptualni dizajn.

'Kristalna lopta, jednostavna forma, objekt s namjenom, simbol, zadatak je iz kojeg moramo izvući arhitekturu. Osnovni elementi u našem konceptu vezani su za sferu (skup svih točaka jednako udaljenih od središta), kuglu kojom prolazi centralna os oko koje se tijelo vrti i spiralu koja omogućava kontinuiranu, postepenu vertikalnu komunikaciju. U našem slučaju rješavamo problem kompletne pune ovojnice sfere. Izvor sunčeve energije u danoj lokaciji predstavlja vjerojatno njen optimum. Razvoj projekta koristit će najnoviji tehnološki pristup iskorištavanju sunčeve energije kojom je Katar bogat. Ovim dizajnom nismo obuhvatili isključivo nogomet, već i povijest koja se zasnivala na vađenju perli iz školjki', pojasnio je Vedran Pedišić te je dodao kako u ovoj fazi još nije moguće govoriti o nekom financijskom okviru, kao ni o materijalu od kojeg bi muzej bio sagrađen.

'To je posebna tema koja očekuje jedan poseban 'know-how'', naglasio je Pedišić.

'Kroz ovaj projekt brendirala bi se i Hrvatska, stoga se nadamo da će se istinska vrijednost ovog projekta prepoznati te da će i zaživjeti u bliskoj budućnosti', izjavio je za kraj Koletić.

Idejni projekt možete pogledati u fotogaleriji.