PROPALI PROJEKTI

Tko se sjeća 'posla stoljeća' u Crnoj Gori?

27.08.2012 u 12:22

Bionic
Reading

Na posao stoljeća u Crnoj Gori, autocestu Bar – Boljari, koju su trebale graditi hrvatske građevinske tvrtke ostalo je samo je sjećanje od prije dvije godine kada su u Mrkama, nadomak Podgorice, troje sada već bivših premijera Crne Gore, Srbije i Hrvatske – Milo Đukanović, Mirko Cvetković i Jadranka Kosor, presjekli vrpcu izgradnje prve dionice autoceste Mateševo – Kolašin

Troje premijera su uz šampanjac obećali da će put biti na vrijeme završen bez obzira na to što ga ne podržavaju Europska unija (EU) i Međunarodni monetarni fond (MMF). Brojni su natječaju propali za izgradnju autoceste Bar – Boljari sve dok Vlada Crne Gore nije priznala da nema ni kune za taj projekt. Potom je u javnost procurila vijest da većina svjetskih banaka, među njima i Europska investicijska banka, ne daju novac 'za projekt koji je neisplativ i ne samo financijski problematičan'.
Autocesta od Bara do Boljara i ove kao i prethodnih godina radi se samo u natječajima. Jer, kako 'Politika' saznaje, izgradnja ove prometnice neće početi, kako je najavljivano, ni ove godine.

Svi investitori, najavljivani od ministra prometa i pomorstva Andrije Lompara, od hrvatskog Konstruktora koji je za izgradnju cijele autoceste ponudio 2,77 milijardi eura, od čega je učešće države trebalo biti 1,74 milijarde, zatim grčko-izraelska kompanija Aktor, s kojom je u svibnju 2010. potpisan ugovor o izgradnji, a u listopadu raskinut i brojni drugi do nedavnog navodnog zanimanja Kineza, ostali su samo želje i nada da će ipak taj put nekada biti izgrađen.

'Kinezi su nedavno ponovo dostavili ponudu za izgradnju autoceste u Crnoj Gori, koja je bolja od prošlogodišnje', rekao je nedavno Lompar. 'Prošlogodišnja ponuda Kineza za crnogorsku vladu nije bila financijski prihvatljiva.' Crnogorski premijer Igor Lukšić kazao je da vlada nije odustala od gradnje autoputa od juga zemlje do granice sa Srbijom.

Autoput Bar – Boljari trebao bi biti dugačak 169,2 kilometra. Prema projektu, izgradilo bi se 48 tunela i 107 mostova i vijadukata, sve u surovom planinskom području. Jedan kilometar trase koštao bi u prosjeku – oko deset milijuna eura.