Svijet KAPETAN U ZATVORU

Brod se nasukao jer se konobar htio pozdraviti s obitelji

'Dođi vidjeti, Antonello, točno smo pred Giglijem', rekao je kapetan Schettino glavnom brodskom konobaru Tievoliju, koji navodno nije tražio da se brod približi i ima veliku grižnju savjesti. Tužitelj iz Grosseta Francesco Verusio izjavio je danas da je na osnovi prvih rezultata istrage, koju su provele snage reda i pomorske vlasti, kapetan Francesco Schettino odgovoran za brodolom

Do prevelikog približavanja obali, a onda i nasukavanja Concordije, došlo je jer je glavni konobar brodskog restorana Antonello Tievoli htio pozdraviti svoju obitelj na Gigliju, prenosi Telegraph.

Nekoliko minuta prije nasukavanja njegova je sestra Patrizia Tievoli na Facebooku napisala: 'Concordia će uskoro proći vrlo blizu. Veliki pozdrav mojemu bratu koji će konačno doći na odmor nakon pristanka u Savoni.' Kapetan Francesco Schettino, piše Corriere della Sera, rekao je pak Tievoliju: 'Dođi vidjeti, Antonello, točno smo pred Giglijem!'

Snimka jednog od putnika broda
Sam Tievoli nije tražio da brod priđe obali, no unatoč tome ima veliku grižnju savjesti. Navodno je svojim prijateljima i obitelji na Gigliju rekao da nikad nije ni pomišljao da bi se na ovaj način mogao iskrcati na svoj otok.

'Ne znam je li Antonello tražio kapetana da se približi, ali odgovornost je uvijek i jedino na kapetanu', rekao je konobarev otac, 82-godišnji Giuseppe Tievoli, kojega je Antonello ranije nazvao kako bi mu rekao da će brod proći i pozdraviti ih.

Verusio je još u subotu navečer dao nalog za uhićenje kapetana Schettina, koji se sada nalazi u zatvoru u Grossetu pod optužbom za ubojstvo iz nehaja i napuštanje broda, za što bi mogao biti kažnjen sa 15 godina zatvora.

Kapetan broda Costa Concordia Francesco Schettino (52) pogrešno je procijenio, što je dovelo do jako teških posljedica, priopćio je brodar Costa Crociere. Brodarska kompanija okrivljuje svoga zapovjednika za havariju broda koja se dogodila u noći s petka na subotu.


'Pravac kojim je plovio brod bio je preblizu obali i čini se da odluke zapovjednika u upravljanju evakuacijom nisu bile u skladu s procedurama koje ima Costa Crociere, a koje su u skladu s međunarodnim normama', objašnjava brodar. Schettino je u tu brodarsku kompaniju ušao 2002, a 2006. promaknut je u kapetana.

Brod je plovio preblizu otoku Gigliju da bi Schettino, koji je upravljao brodom, pozdravio stanovnike, a posebno admirala Marija Terenzija Palomba (68) koji u mirovini živi na tom otoku i bio je kapetan u Costa Crocieri. Brod Costa Concordia, prema planovima za ovu godinu, trebao je 52 puta proći pokraj Giglija i isto se toliko puta približiti otoku.

Na zapovjedničkom mostu, osim Schettina, bili su i drugi časnici te su mu u jednom trenutku kazali da je brod preblizu otoka. Schettino je navodno odgovorio: 'Ima vode, ima vode', misleći pritom na dubinu mora.


Nakon što je brod udario u hrid, kapetan nije pozvao na uzbunu.
Više od sat vremena nije htio pozvati pomoć i pripremiti putnike na evakuaciju. S kopna, odnosno iz lučke kapetanije u Livornu, koja je pratila kojom rutom plovi brod, više su puta upozorili kapetana da mora nešto učiniti i na koncu su ga oni prisilili da pozove pomoć. Spasioci su stigli na brod u 23.30 sati, dva sata nakon što je brod udario u greben.

Na brod je helikopterom spušten spasilac Marco Savastano i, kada je došao na zapovjedni most, tamo nije bilo gotovo nikoga. Pozvao je kapetana Schettina koji se već nalazio u čamcu za spašavanje. Zatražio je od njega da odmah preuzme zapovijedanje brodom i evakuacijom. No kapetan je bio kao ukočen u čamcu koji nije ni spuštao u more. Savastano je više puta pozvao kapetana da se vrati, a potom mu je kazao da zapovjedi spuštanje čamca u kojem se nalazio te se pomičnim stubama vrati na brod. Schettino se opet nećkao, a onda je zapovjedio spuštanje čamca u more. No nije otišao do stuba kojima se mogao vratiti na palubu, već je čamcem otplovio do luke na otoku Gigliju. Zapovijedanje evakuacijom tada je preuzeo Savastano.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još