Svijet TVRDI DA NIJE KRIV

Priveden zapovjednik nasukanog kruzera

Priveden je Francesco Schettino, zapovjednik broda Costa Concordia koji se nasukao kod talijanskog otoka Giglio u subotu, potvrdio je glavni tužitelj za područje Grosseta Francesco Verusio koji ispituje zapovjednika, izvijestila je talijanska agencija ANSA

Schettino, izvješćuju talijanski mediji, tvrdi da greben u koji je udario kruzer Costa Concrodia nije bio ubilježen u navigacijske karte u što mnogi u izjavama za talijanske medije izražavaju sumnju. Costa Concordia se nalazi na izvrnuta na bok dvije stotine metara od rive a zapovjednika su spasioci zatekli na stijeni u neposrednoj blizini luke.

Tvrtka Costa Coricere, koja je vlasnik broda izjavila je da se u trenutku nesreće kapetan broda nalazio na zapovjednom mostu, te da je postupak evakuacije putnika proveden sukladno pravilima.

ANSA je izvijestila da su posljednjim podacima u nesreći broda poginule tri osobe, dvoje francuskih državljana i jedan peruanski član posade, a 14 ozlijeđeno. Raniji podaci govorili su o 40 ozlijeđenih. Poginuli su se, po prvim nalazima autopsije, utopili, navodi talijanska agencija. Od 4229 osoba koje su se nalazile na brodu kao nestale se, po različitim podacima, vodi od 20 do 40 osoba, izvijestila je ANSA u subotu navečer.

Među stradalima nema hrvatskih državljana, doznaje se u subotu u hrvatskom ministarstvu vanjskih i europskih poslova.

'Prema dosadašnjim informacijama, među stradalima i ozlijeđenima nema hrvatskih državljana. Hrvatsko veleposlanstvo u Rimu i generalni konzulat u Trstu su u kontaktu s nadležnim talijanskim službama, s njihovom službom civilne zaštite', navodi ministarstvo u izjavi za Hinu.

'Bilo je strašno'

Na kruzeru su bile i tri obitelji iz Umaga i Savudrije, piše iPress.hr. Prema prvim informacijama svi su dobro, iskrcani su s broda i organiziran im je prijevoz do polazne luke Savona odakle bi se trebali zaputiti prema kućama.

- Bilo je strašno, panika je bila na kruzeru... Svi smo živi, nitko od naše tri obitelji nije ni ozlijeđen. Sve stvari su nam ostale na brodu, ali najvažnije je da smo izvukli živu glavu, rekao je jedan od Umažana.

Dramatična noćna akcija spašavanja

Putnički brod dugačak 290 metara nasukao se na pješčani sprud pokraj otoka Giglio u Tirenskom moru. Tijekom dramatične noćne akcije spašavanja u kojoj su sudjelovali i helikopteri, pronađeni putnici i članovi posade prebačeni su na sigurno.

Stotine putnika s kruzera tijekom poslijepodneva su se okupili u ljetovalištu Porto Santo Stefano iz kojeg su talijanske vlasti organizirale polazak autobusa prema rimskoj zračnoj luci Fiumicino, kako bi se omogućio povratak putnika njihovim kućama.

Stotinjak hrvatskih putnika na kruzeru

Hrvatsko ministarstvo vanjskih i europskih poslova potvrdilo je da je u kontaktu s turističkom agencijom Dolia Travel u Zagrebu koja je imala najviše hrvatskih putnika na tom brodu.

Direktorica agencije Zrinka Mandić Milković rekla je da je njezina agencija imala stotinjak hrvatskih putnika na kruzeru. Tim će osobama generalni konzulat u Trstu izdati putne listove, a agencija je osigurala prijevoz u Hrvatsku onima kojima je to potrebno.

Ostali će se vratiti u aranžmanima drugih agencija preko kojih su išli na krstarenje, doznaje se u ministarstvu.

Do nesreće je došlo u petak u 20 sati, u vrijeme kada su putnici bili na večeri. Na obalu su evakuirani čamcima za spašavanje i na brodovima koji su se našli u blizini. Cijela operacija spašavanja trajala je do 2,30 ujutro u subotu. Istraga o nesreći je u tijeku.

Costa Concordia isplovila je iz Savone na krstarenje Sredozemljem s planiranim zaustavljanjem u Civitavecchiji, Palermu, Cagliariju, Palma de Mallorci, Barceloni i Marseilleu prije povratka u matičnu luku.

'Najveći su krivci zapovjednik i posada'

Za brojne poginule i ozlijeđene na nasukanom cruiseru najveći su krivci zapovjednik i posada, koji su putnike nakon nasukavanja prepustili samima sebi, tvrdi razočarani Zrinko Huljić, ribar iz Omišlja, jedan od hrvatskih putnika na brodu.

'Posada je potpuno zakazala. Prilikom ukrcaja održana je kratka vježba za slučaj napuštanja broda i tamo je sve bilo lijepo i krasno, no u stvarnosti je vladao nered i kaos koji je mnoge stajao teških ozljeda, a neke i života. Mnogo toga o čemu pričam uspio sam i snimiti kamerom, tako da se na snimkama vidi kakav je to kaos bio i kako posada uopće nije reagirala, a snimio sam i kapetana kako pije pola sata prije nesreće', rekao je Huljić za Novi list.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još