Svijet BRITANSKA AFERA BEZ DNA

Pokojni novinar-zviždač strahovao da će ga ubiti

Britanska policija u utorak istražuje nerazjašnjenu smrt Seana Hoaera (47), bivšeg novinara tabloida News of the World, koji je prvi novinar otvoreno ustvrdio da je Andy Coulson, bivši urednik lista i predstavnik za medije britanskog premijera, znao za hakiranje i prisluškivanje telefona u sklopu afere koja potresa Veliku Britaniju

Sean Hoare jučer je pronađen mrtav u svom domu u Watfordu, sjeverno od Londona. Policija ne sumnja u nasilnu smrt.
Prema nekim interpretacijama, Hoare je izgubio bitku u nastojanju da se izliječi od ovisnosti o alkoholu i drogama, koju je stekao u razdoblju dugogodišnjeg izvještavanja britanske javnosti o skandalima i događajima u šoubizu.

Policija u utorak nastoji utvrditi razlog smrti.

U razgovorima za New York Times i BBC, Hoare je prošle godine rekao da je Coulson - urednik News of the World od 2003. do 2007, kada je dao ostavku zbog prisluškivanja telefona kraljevske obitelji i potom postao predstavnik za medija premijera Davida Camerona - znao za prisluškivanje telefona. Više od toga: Hoare je tvrdio da je Coulson poticao zaposlenike, uključujući i njega samoga, na prisluškivanje.

'Ljudi su bili uplašeni. Ako ste morali dobiti priču, morali ste je dobiti, ne birajući sredstva. Takva je kultura u News Internationalu', rekao je tada Hoare.

News International je britanska izdavačka kuća u sastavu News Corporationa, tvrtke u vlasništvu medijskog mogula Ruperta Murdocha. U njegovu sastavu bio je i tabloid News of the World, koji je zbog afere s prisluškivanjem naglo ugašen.

Hoareove izjave doprle su do Scotland Yarda, no tamošnji istražitelji rekli su da im novinar nije htio pružiti nikakve dokaze za svoje tvrdnje. U međuvremenu, Coulson je uhićen na temelju optužbi za hakiranje telefona i podmićivanje policije.

Prije samo tjedan dana, Hoare je iznio nove optužbe u New York Timesu, ovaj put o novinarima koji su plaćali policiju, te o nezakonitom korištenju signala mobitela u svrhu lociranja pojedinih osoba.

Zbog problema s pićem i opijatima, Hoare je 2005. dobio otkaz u tabloidu News of the World.

'Smrt se trenutno vodi kao neobjašnjena, ali ne smatra se sumnjivom. Traje policijska istraga u ovom slučaju', priopćila je policija.

Daily Mirror, jedan od ključnih suparnika Murdochovog tabloida Sun, citira neimenovanog Hoareovog prijatelja, koji tvrdi da je on 'mislio da će ga netko srediti'. 'Nisam znao trebam li vjerovati u pola onoga što je govorio', rekao je izvor.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još