Svijet NESTANAK DJEVOJČICE

Britanski tabloid optužuju za hakiranje poruka

Britanski tabloid News of the World (NotW) u vlasništvu magnata Ruperta Murdocha ponovno je u središtu pozornosti zbog sumnje da su njegovi zaposlenici hakirali poruke ostavljene na automatskoj sekretarici mobitela 13-godišnje Milly Dowler, koja je oteta 2002. i pronađena mrtva nakon šest mjeseci, što je u Velikoj Britaniji pokrenulo val negodovanja, uperenog osobito protiv premijera Davida Camerona

Kako piše list The Guardian, privatni detektiv koji je radio za News of the World 2002. je nakon Millyne smrti preslušao, a potom izbrisao poruke ostavljene na automatskoj sekretarici mobitela ubijene 13-godišnjakinje, navevši na pogrešan put policiju u istrazi, ali i obitelj djevojčice. I policija i obitelj zbog toga su vjerovali da je Milly Dowler još živa.

To je potaknulo gnjev i negodovanje članova britanskog parlamenta koji već dugo ukazuju na činjenicu da tabloidi, uglavnom u Murdochovu vlasništvu, svojom 'moći' i dubioznim načinima prikupljanja vijesti uzrokuju razne kontroverze, etičke ali i legalne prirode. Milly Dowler je nestala na putu prema kući iz škole u gradu Walton-on-Thamesu 21. ožujka 2002. Njezino tijelo policija je našla 18. rujna iste godina.

'Činjenica da su zaposlenici News of the Worlda bili u stanju raditi na jedan tako nezajažljiv način koji je omeo policijsku istragu i članovima obitelji dao lažne nade, vrijedan je prezira', rekao je odvjetnik obitelji Dowler, najavivši da će roditelji Milly Dowler podnijeti tužbu protiv britanskog tabloida čija je tiraža od 2,8 milijuna primjeraka.

Teške optužbe ponukale su i premijera Camerona da reagira. 'Ako su te tvrdnje istinite, to je uistinu strašno. Ono što sam pročitao u novinama uistinu je šokantno', rekao je zatraživši od policije 'da se o tome provede istraga na najodlučniji način'.

Već godinama traje skandal oko hakerskih provala u servere na kojima su automatske sekretarice mobitela javnih osoba, a podatke koriste novinari tabloida u očajničkoj želji da podignu tiražu žutih novina za koje rade. Već su 2007. novinar News of the Worlda koji je pratio kraljevsku obitelj i privatni istražitelj istih novina završili u zatvoru nakon što su u potrazi za ekskluzivnim vijestima hakirali.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još