Svijet WIKILEAKS NA EL PAISU

Ahmadinedžad dobio šamar od šefa revolucionarne garde

  • Autor: Drago Pilsel
  • 31.12.2010 15:41:54
  • 31.12.2010 15:37:32

Iranske su vlasti blokirali pristup internetskim stranicama španjolskog dnevnika El País, jedan od pet listova koji su prvi publicirali dokumente State Departmenta dobivenih putem WikiLeaksa, i to zato što je objavljena informacija da je šef Revolucionarne garde Alí Safari ošamario predsjednika Mahmuda Ahmadinedžada, javlja ovaj madridski list

Iran je blokirao i brojne druge web stranice koje prenose tu vijest koju nijedna službena instanca u Teheranu nije komentirala, ali ni demantirala.

U tajnoj poruci američkog veleposlanstva u Bakuu, datiranom 11. veljače ove godine, američki diplomat Rob Garverick izvještava State Department da je od iranskog visokog izvora čiji se identitet iz sigurnosnih razloga taji saznao da je Safari udario šamar Ahmadinedžadu tijekom žučne rasprave u Savjetu sigurnosti Irana u siječnju 2010.

Informacija govori i o tomu da je ajatolah Janati, predsjednik Savjeta čuvara revolucije, intervenirao da pomiri Safarija i Ahmadinedžada, ali da od tada se Savjet nije ponovno sastao.

U depeši se kaže da je Safari podigao glas na iranskoga predsjednika kojeg je optužio za 'liberalna skretanja' i za 'popustljivost prema novinarima' te da ga je pred okupljenima udario, nakon čega se Ahmadinedžad povukao sa sastanka.

Iranski je predsjednik, podsjetimo, 29. studenoga relativizirao dokumente WikiLeaksa tvrdeći da se radi o svjetskoj uroti i o igri Amerikanaca, o 'psihološkom ratu koji neće imati ozbiljne posljedice'.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još