Lokalni izbori 2009 TRANSPARENTNI TROŠKOVI

Financijere stranke trebaju objaviti prije izbora

Udruge GONG i Transparency International Hrvatska (TIH) pozvale su danas sve sudionike svibanjskih lokalnih izbora da javno objave koliko će i koliko su potrošili u predizbornoj kampanji, na što su točno potrošili i tko ih je financirao, te tako, unatoč manjkavosti propisa koji reguliraju financiranje kampanja, pokažu da im je stalo do transparentnih i poštenih izbora

GONG i TIH su sa zajedničke konferencije za novinare pozvali stranke, liste i kandidate da do službenog početka kampanje (30. travnja), javno objave iznose koje namjeravaju potrošiti u kampanji, a najkasnije sedam dana prije izbora (do 10. svibnja) objave i nadležnom izbornom povjerenstvu dostave preliminarna izvješća o visini i izvorima sredstava za kampanju, s imenima donatora.

Sudionike izbora pozivaju i da najkasnije 14 dana nakon objave službenih rezultata izbora javno objave i povjerenstvu dostave konačne izvještaje o visini i izvorima sredstava te visinu i strukturu troškova u kampanji.

"Bez transparentnog financiranja političkih stranaka teško možemo govoriti o poštenim izborima, o stvarnoj borbi protiv korupcije", poručio je zamjenik izvršne direktorice GONG-a Dragan Zelić.

Vladu je pozvao da predloži detaljni plan kako nadzirati i obvezati sudionike izbora na transparentnost u predizbornom financiranju, upozorivši da se, iako kampanja još službeno nije ni počela, već bilježe zlouporabe, poput one varaždinskog župana Zvonimira Sabatija (HSS), koji je, kaže Zelić, nezakonito koristio svoj ured kako bi građane pismeno pozivao da glasuju za njega.

Predsjednik TIH-a Zorislav Antun Petrović istaknuo je da su predstojeći lokalni izbori odlična prilika za sve političke takmace da se zauzmu za fer izbornu utakmicu i pokažu kako im je stalo do dobrobiti građana.

"To će najbolje dokazati transparentnom i poštenom kampanjom", poručio je, dodavši da će takav čin doprinijeti i vraćanju povjerenja građana u politiku i političare, koji su, kaže, po istraživanjima javnosti u rasponu ocjena od 1 (bez korupcije) do 5 (potpuna korupcija) dobili ocjenu 4. "To nije vrlo dobar, nego gotovo užasan", kazao je Petrović, pozvavši i medije da javno objave koliko su za oglašavanje u kampanji uprihodili od sudionika izbora.

Upitan tko je, prema analizama TIH-a, najnesavjesniji u izvještavanju javnosti o troškovima kampanje, Petrović je odgovorio da je nakon proteklih parlamentarnih izbora HDZ zadnji objavio financijsko izvješće, a upitno je jesu li objavljeni podaci relevantni. "Jedino je kod HDZ-a značajna diskrepancija između deklariranih iznosa i iznosa koje smo mi praćenjem utvrdili", rekao je.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još