Hrvatska IZ ČEPINA NA MARKOV TRG

Radnici Uljare sutra u Zagrebu

  • Autor: Kruno Kartus
  • 30.11.2010 20:53:44
  • 30.11.2010 17:20:36

Autobusi s dvije stotine radnika Tvornice ulja Čepin sutra rano ujutro kreću za Zagreb gdje će s Jelačićevog na Markov trg krenuti kako bi od predsjednice Vlade Jadranke Kosor tražili rješenje za tu državnu tvrtku. Pridružit će im se dvije stotine zagrebačkih članova PPDIV-a, sindikata koji inzistira da Vlada pronađe način za nastavak privatizacije

'Nitko od nas nije kriv za ovu situaciju nego vlasnik, država. Posla ima i hoćemo raditi, ali za to treba volja vlasnika', kaže sindikalni povjerenik PPDIV-a Šime Orešković. Povjerenica tog sindikata za Uljaru Helena Žeravica novinare je danas izvijestila da su slali apele za pomoć raznim državnim institucijama, ali pisani odgovor, i potporu, dobili su jedino od predsjednika Ive Josipovića.

U međuvremenu, Uljarin slučaj našao se na dnevnom redu sjednice skupštine Osječko-baranjske županije odakle će se Vladi poslati apel za spas te tvrtke. Ipak, više vremena i snage vijećnici su potrošili na sukob oko mjesta svog predsjednika. Bivši SDP-ovac Zlatko Maksimović ostaje na tom mjestu, dobio je potporu vladajućeg HDSSB-a i priklonio se njihovu klubu, a nezadovoljni oporbeni SDP i HSP napustili su sjednicu.

Vijest dana u županiji ipak je najava sutrašnjeg prekida rada Uljare, prvog u 70 godina postojanja. Vlada je nedavno odbila sindikalni prijedlog da se dokapitalizira IPK Osijek, u čijem je sastavu Uljara, i na taj način omogući deblokiranje računa tvrtke. U rujnu je Zagrebačka banka zasjela na račun zbog duga od 52 milijuna kuna.

Zatim je Tvornica stočne hrane Osječanka pokrenula ovrhu nad vlasničkim udjelima IPK Osijeka u Uljari, također radi dospjelog duga IPK Osijeka, a to sada zaustavlja privatizaciju. Radnici dva mjeseca rade bez plaće, telefonske linije su isključene zbog neplaćenih računa, a i plin i struja su pred isključenjem.

U tom slučaju pogoni bi stali, a trenutno rade punim kapacitetom, o čemu svjedoči i tri radničke smjene. Država je nedavno u suvremene pogone uložila oko 350 milijuna kuna, što radnici drže dodatnim razlogom za spas.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još