Hrvatska RUPA U PRORAČUNU

Zašto Zagreb harači vlasnike službenih vozila?

Iako se posljednjih dana na Zagrebparking sasulo drvlje i kamenje građana ljutih zbog cijene parkiranja, parkirnih zona te pauka, nezadovoljstvo je usmjereno na krivu adresu. Naime, Zagrebparking samo provodi, od nedavno mnogo strože, odredbe koje donosi Grad Zagreb i Zagrebačka skupština

Robert Mišeta, novi direktor podružnice Holdinga, Zagrebparkinga, potvrdio je kao su svjesni problema u kojima su se našli mnogi obrtnici, mali poduzetnici te građani koji voze službene automobile. Naime, ako imate pravo na službeni automobil, više ga nemate pravo parkirati po povlaštenoj cijeni na svojoj adresi stanovanja.

Godišnja karta poskupjela je ne duplo ili trostruko, već osam puta, sa 1.320 na 9.600 kuna. Mišeta pojašnjava kako razumije ogorčenje građana, no kako Zagrebparking samo provodi odluke koje su donesene negdje drugdje. Prema odluci Grada, vozilo i korisnik povlaštene karte moraju biti prijavljeni na istoj adresi. Više ne pomaže ni uvjerenje tvrtke koje je prije bilo dovoljno za dobivanje povlaštene karte.

Iako je Skupština Grada Zagreba ovu odluku potvrdila još 23. prosinca 2009, njezina se primjena, odgađala do rujna ove godine. Nakon što je u Zagrebparkingu otkriveno trgovanje 'naljepnicama' u kojem su sudjelovali neki zaposlenici', tadašnji direktor Mate Kraljević odlučio je strogo i striktno provoditi sve odluke. Pa tako i ovu iz prosinca prošle godine.

'Svjesni smo problema, no to Grad predlaže. Pokušavamo naći optimalno rješenje. Nije to tako jednostavno', požalio se Mišeta, kojeg su tek po dolasku u Holding dočekali 'vrući krumpiri' te bezbrojni upiti građana i novinara.

Cijene parkiranja za sada se neće mijenjati

Robert Mišeta rekao nam je kako za sada ne razmišlja o mogućem širenju ili pak ukidanju pojedinih parkirnih zona, ali ni o mogućoj promjeni cijena parkiranja. 'Trenutačno mi to nije u fokusu', rekao je.

Kada vam pauk smije dignuti automobil


Jedan o tih vrućih krumpira, osim povlaštenih karata za službene automobile , jest i nedavna odluka Ustavnog suda koja je ovlasti pauka Zagrebparkinga znatno reducirala. 'Ustavni sud je donio odluku kojom ukida neke stavke odluke o komunalnom redu Grada Zagreba. Zakon o sigurnosti prometa na cestama nije uopće diran', pojasnio je Mišeta.

Do sada je parkiranje na nogostupu bilo strogo zabranjeno te je takva vozila uklanjao pauk. Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, pauk automobile diže u 12 situacija:

- na obilježenome pješačkom prijelazu
- na udaljenosti manjoj od pet metara od tog prijelaza i na prijelazu biciklističke staze preko kolnika
- na prijelazu ceste preko željezničke ili tramvajske pruge u istoj razini
- na željezničkim ili tramvajskim prugama i u blizini tih pruga ako se time sprečava promet vozila koja se kreću po tračnicama
- na raskrižju i na udaljenosti manjoj od pet metara od najbližeg ruba poprečnog kolnika
- u tunelima, na mostovima, u podvožnjacima i na nadvožnjacima te na udaljenosti manjoj od 15 metara od mosta, tunela, podvožnjaka i nadvožnjaka
- na dijelu ceste u blizini vrha prijevoja i u zavoju gdje je preglednost ceste nedovoljna i gdje se vozila ne bi mogla obići bez opasnosti
- na mjestu na kojem bi vozilo zaklanjalo postavljeni prometni znak ili uređaj za davanje znakova prometnim svjetlima
- na biciklističkoj stazi, odnosno traci, na dijelu kolnika koji je kao stajalište za vozila javnog prijevoza putnika obilježen oznakama na kolniku ili prometnim znakom
- na nogostupu i pješačkoj zoni, ispred kolnoga ulaza u zgradu, sklonište, dvorište ili garažu, iznad priključka na vodovodnu mrežu i ulaza u kanalizaciju ili drugu komunalnu mrežu te na mjestima rezerviranim za vozila opskrbe ili na mjestima namijenjenim i obilježenim kao mjesta za odlaganje kućnog otpad
- ispred i na vatrogasnim i drugim komunalnim i javnim prolazima i prilazima
- na mjestu rezerviranom za parkiranje vozila osoba s invaliditetom

Iznimno od stavka 1. ovoga članka, na mjestima iz točke 10. ovoga članka, zaustavljanje je dopušteno ako je za kretanje pješaka ostavljeno najmanje 1,6 metara širine na površini za kretanje pješaka, s tim da ta površina ne može biti uz rub kolnika. Pod istim uvjetima može se i parkirati ako je to dopušteno prometnim znakom. Zakon je jasan, pauk vam smije dignuti vozilo samo u ovim situacijama.

Kazne za sve navedene slučajeve su 300 kuna, osim za parkiranje na mjestu za invalide. U tom je slučaju kazna 700 kuna, plus, naravno, odvoz vozila paukom.

'Navodi u medijima da pauk ne smije više dizati vozila s nogostupa stoga su neistinite. Smije, ali samo u situacijama spomenutim u Zakonu', pojasnio je Mišeta.

Parkirna mjesta tik do zebri još nisu izbrisana

Iako smo prije nešto više od mjesec dana pisali o parkirnim mjestima koji su u pojedinim slučajevima iscrtana na udaljenosti manjoj od metra od pješačkih prijelaza, što je čisto kršenje spomenutog zakona, do danas se nije ništa dogodilo. Apsurdna situacija se i dalje nastavlja: pauk Zagrebparkinga prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama ima pravo dignuti vozila koja su parkiranja na manje od pet metara od pješačkog prijelaza.

To bi značilo da bi trebao dizati vozila koja su parkirana na parkirnim mjestima Zagrebparkinga i čiji su vlasnici uredno platili to parkiranje. Mišetu smo podsjetili na taj slučaj te je obećao da će se time pozabaviti. Živi bili pa vidjeli.

  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još