Hrvatska POLITIČKA FRKA OKO EMISIJE

Sumrak demokracije u Rijeci

Oko emisije 'Drukčije' na riječkoj lokalnoj televiziji Kanal Ri, koja je u većinskom vlasništvu Grada Rijeke i Primorsko-goranske županije, u Rijeci se ovih dana digla poprilična politička frka

'Drukčije' je sponzorirana emisija pod pokroviteljstvom udruge Ladonja, a na Kanalu Ri se u proteklih pet mjeseci prikazivala jednom mjesečno. Udruga je to koju predvodi Plinio Cuccurin, a u Istri je već postala relevantna politička snaga. Zbog činjenice da je sudjelovala na izborima, suosnivač televizije Grad Rijeka zatražio je ukidanje emisije, jer smatra da nije riječ o udruzi građana, kako tvrdi Cuccurin, već o nezavisnoj listi.

Na noge se danas zbog toga digla Lista za Rijeku, koja je od ove godine Ladonjin politički partner, a cijeli slučaj nazvali su 'Sumrak demokracije u Gradu Rijeci' te izravno napadaju čelnike Grada. Još prošloga tjedna su zajedno s Klubom vijećnika Akcije mladih uputili Županijskoj skupštini prijedlog točke dnevnog reda kojom bi se razmotrilo formiranje neovisnog tijela koje bi štitilo interese javnosti na Kanalu Ri.

'Očito je da je 20 godina monopola jedne političke opcije u našem gradu proizvelo ozbiljne demokratske deficite, a nas u Listi za Rijeku osobito žalosti da deset godina nakon početka 21. stoljeća u Rijeci još uvijek ima onih koji nisu svladavali osnove slobode medija koje su u demokratskom svijetu svladane prije gotovo pola stoljeća. Glavni kandidat za ponavljača prvog razreda demokracije i slobode medija u ovom slučaju su svakako predsjednica Gradskog vijeća Dorotea Pešić Bukovac i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel', navode iz Liste za Rijeku.

Danas su i Obersnel i Pešić-Bukovac sazvali konferenciju za novinare, na kojoj je pušten isječak iz emisije od 10. rujna, na kojoj Cuccurin najavljuje izlazak na parlamentarne izbore.

'Ako je ovo promicanje civilnog društva, a ne politička poruka, onda ja jednako tako mogu tvrditi da sam Sveti otac', izjavio je Obersnel. Tvrdi da nikada nije vršio pritisak na bilo koji medij, pa tako ni na riječkoj televiziji. Za emisije 'Kult kulture' i 'Riječka ura' na Kanalu Ri, koje sponzorira Grad Rijeka, kaže da u njima nema niti jedne političke poruke te smatra da su lokalne samouprave obvezne izvješćivati o svome radu.

IDS-ovka Dorotea Pešić-Bukovac rekla je da je IDS mišljenje Agencije za elektroničke medije o emisiji 'Drukčije', zatraženo još u studenome 2009, uputio regionalnim i lokalnim televizijama u Istri, koje su nakon toga tu emisiju skinule s programa. Ona smatra da je Cuccurin kršio zakon kada se, znajući mišljenje Agencije, njegova emisija počela prikazivati na Kanalu Ri.

Prema tumačenju odredbi Zakona o elektroničkim medijima, Agencija navodi da je jasno da udrugama građana koje se natječu na izborima kao nositelj nezavisne liste nije dozvoljeno biti pokrovitelj radijskih i televizijskih emisija izvan izborne kampanje.

Riječka televizija Kanal Ri našla se između dvije vatre te hitno zatražila očitovanje Vijeća za elektronske medije, a dotada 'Drukčije' ide dalje.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još