ISTRAŽIVANJE GFK

Hrvatima idealna žena - domaćica!

24.08.2010 u 12:08

Bionic
Reading

GFK je proveo istraživanje u kojem se pokušalo doći do mišljenja javnosti o tome kakva bi danas trebala biti idealna žena u Hrvatskoj

Najviše građana u Hrvatskoj vidi idealnu ženu kao zaposlenu domaćicu, i to posebno u Lici, Kordunu, Banovini (50 posto), zatim u sjevernoj Hrvatskoj (48 posto) i Dalmaciji (43 posto), a najmanje je takvih u Slavoniji i Zagrebu (oko 33 posto). I muškarci znatno više od žena daju ovakvu ulogu ženama (44:37 posto).

Uspješna poslovna žena koja gradi svoju karijeru ponovno je tek na drugom mjestu i takvu žele prvenstveno Slavonci i Istrani s Primorjem i Gorskim kotarom, ali i mladi u dobi od 18 do 24 godine (43 posto), te oni s visokom stručnom spremom (49 posto).

Ulogu žene samo kao majke/domaćice odabiru prvenstveno muškarci (23 posto), stariji od 55 godina (26 do 40 posto) te osobe s najnižom školskom spremom (65 posto). S druge strane, visoko obrazovani samo u osam posto slučajeva preferiraju takvu ulogu žene.

Zanimljivi su i odgovori - samo žena - s osobnom procjenom sadašnje vlastite pozicije:

Uspješnim poslovnim ženama smatra se tek petina anketiranih žena
, a više od prosjeka zastupljene su ispitanice u Zagrebu i Dalmaciji (oko 25 posto), neudane (33 posto), visokoobrazovane (45 posto), žene s osobnim mjesečnim primanjima od 7.000 kuna ili više (od 38 do 82 posto) i općenito žene u gradovima s više od 100 tisuća stanovnika (27 posto), odnosno u dobi između 18 i 34 godine (od 29 do 34 posto).

Status žene u našem društvu ne bilježi baš neke brze ili pozitivne promjene. U stvarnom životu žene jesu sve više zaposlene (tako sudjeluju u stvaranju značajnog dijela BDP-a), postupno dio njih postaje menadžericama, investitoricama, a i politika im tek skromno otvara svoja vrata, neke su već osigurale i mjesta kao ugledne sveučilišne profesorice ili liječnice, pravnice… Dio ih javno iskazuje svoje ambicije, zarađuju više (ali uglavnom ne isto kao suprotni spol), sve više samostalno donose razne važne odluke (privatno i poslovno), utječu na najveći broj kupovina za potrebe u kućanstvu (pa su mnoge komunikacijske poruke proizvođača upućene upravo njima)… Ipak, ovo istraživanje ukazuje da prave/značajnije promjene tek trebaju uslijediti, a to bi se prvenstveno trebalo dogoditi u glavama samih žena.