Hrvatska ISKAKANJE VLAKOVA IZ TRAČNICA

Prikriva li HŽ željezničke nesreće?

Činjenica da je o prošlotjednom iskakanju vlaka iz tračnica kod Đakova policija obaviještena tek nakon sat i 37 minuta, a do dolaska njezine patrole putnici su žurno odvezeni autobusom i nisu mogli svjedočiti o incidentu, nametnula je pitanje prikriva li HŽ neke nove sigurnosne propuste u prijevozu putnika

Od Dražena Kaužljara, rukovoditelja Poslova sustava upravljanja sigurnošću i kontrole nad tijekom prometa u HŽ Infrastrukturi, saznajemo da istražno povjerenstvo još nije utvrdilo točne uzroke iskakanja vlaka iz tračnica.

'Sve što su dosad provjerili bilo je ispravno – vozilo, tračnice i vozač – te nisu utvrđene nepravilnosti u postupanju. Povjerenstvo ima rok od 30 dana da utvrdi što je dovelo do iskakanja vlaka. To je promet, dakle dinamički sustav, i moguće su različite varijante, pa bi bilo neodgovorno nagađati', rekao nam je Kaužljar.

Pojasnio nam je da je do 12. prosinca prošle godine na snazi bio stari Pravilnik o izvanrednim događajima, prema kojemu HŽ nije morao prijavljivati policiji incidente u kojima nije bilo stradalih niti materijalne štete, pa su radnici postupili 'po starom'.

Očito se još nisu prilagodili novom Pravilniku, prema kojemu su dužni i o takvom događaju žurno obavijestiti policiju. To se, smatra Kaužljar, ne može dogoditi u slučaju stradavanja na željezničko-cestovnom prijelazu, do kakvoga je došlo prošlog vikenda.

Ipak je bilo i neznatne materijalne štete na skretnici, no o njoj se neće raspravljati, nego će je se sanirati kroz redovito održavanje kolosijeka.

'Vlak je doslovce iskliznuo i stao, pa nije došlo do značajnije štete. Veću štetu imamo zbog zaustavljenog prometa koji se na toj relaciji nije odvijao šest sati i zbog organizacije autobusnog prijevoza putnika iz vlakova koji su zbog toga kasnili', kaže Kaužljar.

Vagon-dizalica stigla je, naime, iz Osijeka iza ponoći i vratila 'šinobus' na tračnice, nakon čega se sam dovezao do osječke željezničke postaje, gdje je temeljito pregledan.

Od našeg sugovornika iz HŽ-a saznajemo i da u suradnji s njemačkim kolegama nastoje primijeniti njihova rješenja i modele izobrazbe ekipa, pa i policijskih, u slučaju željezničkih nezgoda, no činjenica je da imamo nešto manje nesreća od europskog prosjeka, ali i nešto više stradalih u željezničkim nesrećama.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još