Hrvatska OPORBENA LOGIKA

'Ukidanjem javnog prijevoza neće se uštedjeti'

Sabor je raspravljao o ukidanju besplatnog javnog prijevoza za saborske zastupnike, no iako su klubovi zastupnika podržali taj prijedlog, oporba se pita koliko će se zapravo uštedjeti

Prema prijedlogu Vlade i u skladu s uštedama zbog teške gospodarske situacije, saborski zastupnici podržat će ukidanje besplatnog javnog prijevoza za saborske zastupnike. Naime, dosad su sabornjaci uz predočenje zastupničke iskaznice imali pravo na besplatan prijevoz u željezničkom, cestovnom, riječnom, pomorskom i zračnom prometu te javnom gradskom prometu u svim pravcima na području Hrvatske i za neograničen broj putovanja.

Iako je ukidanje prijevoza dobilo podršku, i dalje nije jasno koliko će se zapravo time uštedjeti, a na to pitanje nije odgovorio ni državni tajnik.

Oporba smatra da se neće previše uštedjeti jer većina zastupnika nije ni koristila javni prijevoz. S time se slaže i SDP-ov Slavko Linić. 'Procjenjujemo da je svrha ovih izmjena samo poruka Vlade i premijerke da se pokušava štedjeti, a evidentno je da s ovakvim uštedama bitnih promjena neće biti i da se na rashodovnoj strani ništa bitno neće riješiti', rekao je Linić.

Konkretne brojke je zatražio i SDSS-ov Mile Horvat. 'Po nekakvom mom mišljenju saborski zastupnici su uglavnom privatno situirani ljudi, i materijalno i profesionalno, neki su čak u nekakvom svom paralelnom privatnom biznisu i ovakve vrste privilegija im u svakom slučaju ne trebaju i mislim da nitko nije protiv toga da se ovaj javni prijevoz saborskim zastupnicima ubuduće ukine. Iako bi bilo dobro da smo u ovom prijedlogu dobili bar nekakav prikaz izračuna koliko je ustvari sredstava time potrošeno, odnosno kakav je financijski efekt za proračun', poručio je Horvat.

Na tom tragu je i Dragutin Lesar iz Hrvatskih laburista.  'Kada bi se ukinuli putni nalozi i naknade od 2 kune po kilometru za vlastiti automobil, e tada bi bile milijunske uštede. Uštedilo bi se jako puno novaca kada bi članovi Vlade, državni tajnici, zamjenici ministara, saborski zastupnici i svi oni koji to pravo koriste i oni sa službenim autima 24 sata na dan sa vozačem ili bez njega bili upućeni na javni prijevoz. I tada bi vjerovao da se radi o namjeri uštede. No ukidanjem besplatnog javnog prijevoza ne ukida se pravo pisanja putnih naloga i dvije kune po kilometru što je 5 puta skuplje od javnog prijevoza. Ne razumijem - gospodarska je kriza, proračun u banani, a mi ukidamo jeftiniju i ostavljamo skuplju varijantu. Gdje tu ima logike? Ili se samo radi o demagoškoj kozmetici da bi se pred narodom opravdalo - eto vidite ukinuli smo još jednu privilegiju koja neće smanjiti trošak, ali lijepo zvuči. ', rekao je Lesar.

Pokušao mu je odgovoriti HDZ-ov Davor Huška. 'Nemoguće je korištenje javnog prijevoza za sve zastupnike jer neki ljudi putuju iz dijelova Hrvatske gdje ne postoji organizirani javni prijevoz da bi se svakodnevno mogao koristiti i da čovjek na vrijeme dođe ovdje u Sabor. Osim toga, troškovi uporabe osobnog automobila su limitirani mjesečno, po kilometru i na godišnjoj razini', rekao je Huška.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još