Hrvatska JUGOSLAVIJA - DRŽAVA ZA JEDNO STOLJEĆE

'HRT je uložio u seriju 2 mil. kuna i onda je bunkerirao'

'Jugoslavija – država za jedno stoljeće' naziv je dokumentarne serije u dvadeset nastavaka koju, prema riječima njezina autora, dugogodišnjeg novinara HTV-a Luke Mitrovića, HRT već tri godine drži u bunkeru, a u nju je uložio oko dva milijuna kuna

Zbog toga što mu je matična kuća ostala dužna posljednju, četvrtu ratu ugovora, Mitrović je prošle godine podigao tužbu protiv HRT-a i cijela priča završila na sudu.

'Devetnaest epizoda po pola sata je praktički završeno. Kažem praktički jer imao sam, kao autor, oko 90 primjedbi na redateljsko-montažerske intervencije i tražio sam da se to popravi. Dvadeseta epizoda, po dogovoru, trebala bi se početi snimati s početkom emitiranja prve, kako bismo obuhvatili i današnje događaje u zemljama koje su nastale raspadom bivše države', kazao nam je Mitrović.

Lucija Bušić / tportal.hr
Dvije godine ga nitko ne želi saslušati - Luka Mitrović
Dugogodišnji urednik i novinar HTV-a kaže da je riječ o njegovom životnom djelu u koje je uložio šest godina rada, obavio razgovore s dvadesetak najznačajnijih ljudi iz tog vremena, a na Prisavlju je cijelo vrijeme nailazio na prepreke i danas je u situaciji da nema s kime o projektu razgovarati.

'Od ljeta 2007. godine nailazim na šutnju na Prisavlju. Nevjerojatno je da je HRT uložio 2,1 milijun kuna, a potrošio, prema mojim saznanjima, 1,7 milijuna kuna na seriju i da je već dvije godine drži bunkeriranu', tvrdi Mitrović i dodaje da je to najbolji primjer kako se gospodari novcima pretplatnika i poreznih obveznika.

Zbog pisma, u kojem se navode svi gore spomenuti problemi, koje je Mitrović dao članu Programskog vijeća Hašimu Bahtijariju, na HRT-u su zatražili očitovanje od urednika u dokumentarnom programu Ninoslava Lovčevića koji je bio nadležan za projekt.

Lovčević je, prema dokumentu koji smo dobili na uvid, u rujnu 2009. godine zatražio da ga se skine s projekta i da se njegovo ime izbriše sa špice, a u dopisu koji uputio tadašnjem ravnatelju HTV-a Blagi Markoti naveo je da je Mitroviću na ime autorskih honorara isplaćeno 550 tisuća kuna neto, a po ugovoru je trebalo biti isplaćeno 320 tisuća (!?).

'Zatraženo je očitovanje urednika serije i ono će se prezentirati Vijeću. Do tada nije moguće rekonstruirati sve probleme koji su doveli do sadašnjeg stanja tog projekta, a pitanje ukupnih dosadašnjih troškova serije bit će pokrenuto u samom očitovanju urednika serije', stoji u odgovoru koji smo dobili s HRT-a.

Ukoliko s Mitrovićem i ne pronađu zajednički jezik, na HRT–u tvrde da će je, bez obzira na sve, završiti jer serija ne pripada Mitroviću, nego HRT-u, te da bi to mogao napraviti Lovčević - isti onaj koji je zatražio da izađe iz projekta.

'I u pismu koje sam uputio Vijeću, a i vama to mogu reći - spreman sam se, unatoč svemu dogovoriti. Neka mi plate što su dužni, neka uvaže moje primjedbe kojih ima dosta i serija će ići. Ako je u međuvremenu pokušaju emitirati, stavit ću sudsku zabranu', pojašnjava je Mitrović.

Uz A verziju od 20 epizoda, u planu je, kaže Mitrović, bila i B verzija od šest epizoda koja je trebala biti plasirana na inozemno tržište, a trebala se prodavati kao DVD uz dnevne novine.

'B verzija nije napravljena, ali to nije nikakav problem. To se da brzo i lako završiti. Znam da je netko i primio novac da se pobrine za plasman te verzije na inozemno tržište, ali to nije napravljeno. Ne bih o imenima i novcima', zaključio je Mitrović.  


  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još