Hrvatska EKO HAVARIJA U SPLITU

Nafta iz trajekta stigla do plaže Bačvice!

Prilikom sinoćnjeg pristajanja na gat Sv. Petra u gradskoj luci u Splitu, Jadrolinijin trajekt Tin Ujević udario je bokom u rub pristaništa zbog čega je u more iscurilo 35 tona pogonskog goriva iz spremnika. Nažalost, nafta je došla i do popularne splitske plaže Bačvice

Noćas i jutros cijeli je Split bio obavijen mirisom nafte. Osjetio se i na tri kilometra udaljenom Žnjanu.

Nakon provjere stanja gradskoj luci, može se reći barem jedna dobra stvar; naime, zahvaljujući sretnim vremenskim prilikama, izbjegnuta je ekološka katastrofa u splitskom akvatoriju. Na moru je potpuna bonaca i nafta iz spremnika nije se u značajnijoj mjeri proširila izvan gradske luke. No more u luci itekako je onečišćeno što zorno dokazuju fotografije koje smo snimili.

Nakon nekog vremena i na plaži Bačvice su postali vidljivi tragovi onečišćenja u gradskoj luci u Splitu. Dio goriva iz trajekta se ipak proširio po splitskom akvatoriju i šteta je napravljena. Kao zanimljiv indikator ističemo i činjenicu da danas na vidiku nema uvijek sveprisutnih galebova. I oni su nepogrešivo osjetili opasnost i udaljili se.

Prve rezultate istrage javnosti su prezentirali kapetan Boris Matošić, prvi čovjek splitske Lučke kapetanije i Mario Babić, državni tajnik za more. Utvrđeno je da su uvjeti u luci prilikom pristajanja bili idealni, a za sada nije utvrđena ni tehnička neispravnost na upravljačkom sustavu trajekta, kao ni na strojevima. Alkotest svih članova posade uredan je i zapravo tek treba utvrditi pravi razlog havarije.

Trajekt je krmnim dijelom udario u izbočeni dio gata Sv. Petra. Nisko položen i slabo vidljiv betonski kut mjesto je kolizije brodskog lima i pristaništa. Beton je neoštećen, ali na njemu se vide tragovi i ostaci brodskog lima i boje. Na samom trupu broda vidi se ogromna rupa od pet-šest četvornih metara. Cijelo dizelsko gorivo, 35 tona u spremniku, iscurilo je u more. Trajekti koji plove između Splita i otoka imaju po dva tanka od 30 ili 40 tona, pa je svako takvo plovilo potencijalna ekološka bomba za Jadran.

Splićani koje smo zatekli u blizini samo su cinično komentirali kvalitetu gradnje lučkog gata u odnosu na lim grčkog trajekta. Pomorci koje smo zatekli na gatu pak tvrde da su dotični grčki trajekti upitne maritimne i tehničke kvalitete. Trajekti izgrađeni u splitskom škveru, primjerice Marjan, Hrvat ili Biokovo superiorni su u odnosu na polovne akvizicije Jadrolinije.

Tvrtka CIAN, koja se bavi čišćenjem mora u takvim incidentima, ogradila je branama taj dio luke i započela s čišćenjem i disperzijom goriva iz trajekta.

Tijekom dana, trajekt Tin Ujević trebao bi otploviti u remontno brodogradilište u Vranjicu, gdje će biti popravljena brodska oplata. Čišćenje još traje, kao i istraga o uzrocima ove nesvakidašnje havarije.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još