Hrvatska AFERA U HAC-U TEŠKA POLA MILIJARDE KUNA

Nova i skuplja trasa autoceste bez ugovora!

Čelnici HAC-a umočeni su u još jednu aferu. Prema pisanju Večernjeg lista, nakon što je 2005. poništena prvotna trasa dionice autoceste Zagreb - Split - Dubrovnik od Ravče do Ploča, za drugu trasu nije raspisan novi ugovor i natječaj

Prema ugovoru koji je potpisao tadašnji predsjednik uprave HAC-a Marijo Crnjak, vrijednost radova je bila milijardu i 749 milijuna kuna, a ta dionica autoceste duga 19,4 kilometra trebala je ići od Ravče do Stoševice s izlazom na državnu cestu.

No iste je godine iznenada odlučeno da se trasa promijeni te uskladi sa širim prometnim rješenjem koje uključuje čvorište, spoj na državnu granicu s BiH i na luku Ploče, pa se ta dionica produžila 2,1 kilometar.

Iako je nova trasa bitno drukčija od prethodne, HAC nije poništio stari ugovor i ponovio postupak, HAC izravnom pogodbom ugovara projekt od kojeg je odustao.

Vrijednost je tog dopunskog ugovora, koji je 2008. godine potpisao bivši predsjednik uprave HAC-a Jurica Prskalo, s osmero istih izvođača, 433 milijuna kuna bez PDV-a, odnosno 529 milijuna s porezom.
Cropix
Kalmeta i Livaković

Cjelokupna vrijednost nove trase dionice autoceste od Ravče do Ploča, stoji u aneksu ugovora, iznosi 2,2 milijarde kuna bez PDV-a, a među izvođačima su bili Hidroelektra, Konstruktor, Viadukt, Cesta Varaždin, Zagorje tehnobeton i Strabag. Nova trasa autoceste nije tako, prema prethodnim najavama iz HAC-a, pojeftinila 340 milijuna kuna, nego poskupjela spomenutih 529 milijuna kuna. 'Tu se događaju čudne stvari koje ne bih volio komentirati', kazao je Blagaić.

'Ovdje se radilo o nečem što je nezakonito. Ovo svakako Državno odvjetništvo treba ispitati. Ja ću im dostaviti svu dokumentaciju i mislim da će se dokazati da je ovo bilo nezakonito', tvrdi predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić za HTV.

Na čelu nadzornog odbora tada je bio Zdravko Livaković. Bivši tajnik ministarstva Božidara Kalmete, koji je nedavno dao ostavku zbog obiteljskih razloga, nije bio raspoložen za izjavu.

Ovo nije prva afera povezana s ovom dionicom autoceste. Nedavno su svi radovi na njoj stali jer građevinska dozvola uopće nije izdana.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još